Internet Algemeen Internet op 1e verdieping

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb op de eerste verdieping van mijn huis een wat oudere maar prima werkende computer staan met WIN10. In die kamer heb ik echter geen internetaansluiting. Een kabel trekken vanuit de meterkast beneden en dan op de trap naar boven leggen lijkt me geen oplossing :)
Het zal dus draadloos (WIFI?) moeten, door diverse muren... Wat kan ik hiervoor het beste aanschaffen? Wat heb ik dan nodig?
 
Zeker en vast!
1606690892538.png
 
Nou, dat zeker en vast moet ik toch even wijzigen in Nee en Hoe dan. Ik heb die repeater volgens de aanwijzingen benden in de meterkast aangesloten op het Ziggo modem met een internetkabel. wps-knop ingedrukt en daarna branden beide ledjes blauw. Dat zou goed moeten zin...Maar geen internetverbinding.....helaas
 
Nou, dat zeker en vast moet ik toch even wijzigen in Nee en Hoe dan. Ik heb die repeater volgens de aanwijzingen benden in de meterkast aangesloten op het Ziggo modem met een internetkabel. wps-knop ingedrukt en daarna branden beide ledjes blauw. Dat zou goed moeten zin...Maar geen internetverbinding.....helaas
Heb je gereset? Want deze is tweedehands gekocht, dus is deze gelinkt aan een ander netwerk dat deze onthoudt. Nu moet hij dit vergeten en gekoppeld worden aan u netwerk. Indien dit is gebeurt kan je aan de slag. Je moet deze ook niet naast je modem hangen, dat heeft ook weinig zin. Je moet je wifi netwerk uitbreiden, dus moet je deze op een andere plek hangen dan naast je modem. Het is dan ook een repeater, herhalen vertaalt naar het nederlands. Dus hij vangt het signaal op, versterkt dat en zend dit op zijn manier weer verder door. Waardoor je in je woning sterker signaal krijgt verder van je modem vandaan.
 
Waarom beneden in de meterkast met kabel aangesloten op de router ?? Lijkt mij sterk dat dit in de manual staat.
Ga even terug naar antwoord #66
Gebruik altijd eerst een reset.
En hang de repeater op een goede plaats waar nog goed bereik is en tussen de router / meterkast en de oude pc.
Benader hem daarna op z'n ip adres of http://tplinkrepeater.net en zorg dat je in de webinterface komt.
Daarna kies je jouw netwerk met inlogs.
 
Dit gaat buiten Ziggo om. Het versterkt het wifi signaal van de router. Maar plaats deze wel op een goede plaats waar het wifi signaal nog goed is. Want een slecht signaal versterken heeft geen zin. Ik zou de ruimte boven de studeerkamer pakken en dan een stopkontakt ongeveer boven de plaats waar de router staat als ik vanuit de tekening in antwoord #28 bekijk.

Als het goed is zit daar een handleiding bij en daar staat dan een adres in vermeld.
Meestal voor TP-Link is dat http://tplinkrepeater.net of http://192.168.0.254 Daarna ben je in de webinterface.
Maar TP-Link heeft altijd een goede handleiding, ook in het Nederlands.
Gewoon alles volgen en daarna zou het moeten werken.
De plaats waar mijn modem staat, is de meterkast . Maar in de Engelse beschrijving staat: 1. Plug your extender in and electrical outlet , next to your router. Als een router hetzelfde is als de modem van Ziggo dan moet die extender daar dus in een stopcontact . En dan 2. Press the wps button on the router. (dat heb ik gedaan op de modem!) En dan 3. Press the wps button on the extender binnen 2 minuten. (ook gedaan!) Plug the extender about halfway between your router and the WIFI dead zone. The location you choose must be within the range of the host network (Ik neem aan dat dit Ziggo is)... Wait until the Signal turns solid blue.
Heb ik allemaal gedaan. Maar toen was de verbinding op ijn nieuwe computer compleet weg! Geen e-mail, geen internet ...niets.
Dus de stekker van die repater er weer uitgetrokken en toen was mijn internetverbinding weer terug. Maar boven helemaal niets dus...

Moet er misschien nog een internetkable tussen de repeater en de modem? Bovendien weet ik oon niet hoe je moet resetten... He gaat niet geweldig...
 
Ik heb even gezocht op internet naar een afbeelding om te laten zien wat de bedoeling is van zo'n ding.

Extender.jpg


Kijk, hier staat een router / modem op de begane grond ( misschien ook in een meterkast ) Het wifi signaal op de tweede etage waar twee computers of laptops staan waarmee men draadloos wil internetten is te zwak of helemaal niet aanwezig ( geen ontvangst dus, moet misschien door twee betonnen vloeren ).
Oplossing is een repeater op de eerste etage waar het signaal wel goed is vanaf de router.
De router maakt verbinding met de repeater en de computers maken verbinding met de repeater. Een soort doorgeef luik dus.
 
Dank je Skippy (en ook alle anderen! ) Dus als ik die repeater op de eerste verdieping in een stopcontact steek (no. 1), dan zou het goed moeten werken?
2. dan eerst resetten (is dat gewoon de wps toets indrukken?)
2. en dan verbinding hebben?
Dus geen internetkabel van de repeater naar de computer?

Ik ga het meteen zo doen....
 
Kijk hier nog een ander voorbeeld met afbeelding
cbhippowebsite%3Aplcl


Router staat beneden, Laptop op de eerste verdieping die een wifi verbinding heeft met de router en op de tweede etage een repeater waar rechtstreeks een media player op aangesloten is en het doorgeef luik is naar de derde etage waar een pc en een printer staat.
 
Dank je Skippy (en ook alle anderen! ) Dus als ik die repeater op de eerste verdieping in een stopcontact steek (no. 1), dan zou het goed moeten werken?
2. dan eerst resetten (is dat gewoon de wps toets indrukken?)
2. en dan verbinding hebben?
Dus geen internetkabel van de repeater naar de computer?

Ik ga het meteen zo doen....
Resetten is de resetknop een aantal seconden ingedrukt houden.
Dan inloggen in de repeater en uw netwerk met inlog kiezen, daarna is er verbinding.
 
Je bent in de war door het verschil tussen SETUP en werkelijk GEBRUIK...
  1. Voor de SETUP moet je de repeater vlak naast de router/modem insteken, zo heeft hij sterk signaal en al was het maar dat je dan niet als een gek door het huis moet hollen ;

  2. Daarna voor GEBRUIK haal je de repeater daar weg en plaats je hem halverwege, waar nog een doenbaar signaal is ...
 
Dus alles weer terug naar beneden.... Maar toen was mijn internetverbinding helemaal weg..., ook beneden dus!
En wat bedoel je met insteken? Ik heb daarvoor eerst een internetkabeltje gebruikt, van repeater naar modem: alles kwijt!

Wie heeft nu gelijk en wat is de juiste procedure? (Als een gek door het huis rennen doe ik nu toch al... :) )
 
Kijk je zit met verbindingen die goed moeten zijn om dat ding te kunnen benaderen en configureren.
Als je hem naast de router / modem hangt en je probeert hem te benaderen met de oude pc boven, gaat dat niet lukken omdat de afstand veel te groot is. ( ging ook niet lukken rechtstreeks met de router, dus op die plaats ook niet met de repeater )
In dat geval moet je hem met een computer of laptop benaderen die wat afstand betreft wel verbinding kan maken.
Dat zou dus de nieuwe game pc kunnen zijn.

Hang je hem op de eerste etage kun je hem meteen met de oude pc benaderen en configureren.

Aan u de keuze wat u gemakkelijker vind.
 
Ik vind het niet belangrijk wat gemakkelijker is. Als het maar werkt...
Ik heb de repeater weer naar boven gebracht, in stopcontact gedaan en toen 25 tellen de knop ingedrukt. De blauwe led van het apparaat ging toen met tussenpozen van 4 seconden knipperen. Dat duurde zo'n 2 minuten. Ik ging toen naar de computer kijken (5 meter verder) : U bent niet verbonden, De WIFI bij Instellingen staat wel AAN. Er is geen verbinding mogelijk.
Terug naar de repeater. De led staat inmiddels continu op rood.

Wat is er nu nog mogelijk?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan