Netwerk wel of geen internet pagina,s open wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo

ik heb een update van windows 10 gedaan en goed uit gevoerd maar naar mijn update,s werkt mijn internet wel.
als ik microsoft edge open dan kan ik wel op fb en of google maar als ik dan naar een andere site wil geeft hij aan geen internet verbinding terwijl ik wel verbonden ben met internet.
ik heb de update ook verwijderd maar het probleem blijft.
inmiddels update verwijderd maar ook geen resultaat probleem blijft.
uiteindelijk systeem herstel gedaan en nu werkt alles wel gewoon wat ik wel vreemd vind.
wie weet er een oplossing voor dat ik na een update van windows gewoon internet heb.

groet

john
 
Zeer bizar verhaal. Op je vraag gaat eigenlijk niemand een gepast antwoord kunnen geven, met de info die we hier zien.
Wat je netwerkverbinding betreft die deels werkt... Waarschijnlijk was er een corruptie van je DNS cache ofzoiets, en ga je het ook maar zeer beperkt getest hebben.
Dat dit samenvalt met een update lijkt me dan ook eerder toevallig, en gaat daar weinig of niets mee te maken hebben.

Nog even een vraag hier betreffende de update: Gaat het hier over een UPDATE, of een UPGRADE?
Een upgrade is wanneer je naar een hogere versie gaat van je OS. Bijvoorbeeld van Windows 10 naar Windows 11.
De kans dat zich daar een probleem voordoet is iets realistischer. Drivers bijvoorbeeld...

Geef eens wat meer info over de omstandigheden en de gebruikte hardware.
 
Je hebt waarschijnlijk wél internet, maar geen DNS server-configuratie.

Aangezien het systeemherstel het probleem heeft opgelost zou ik aanraden de update (upgrade ?) die je deed gewoon nog eens uit te voeren. Grote kans dat het een eenmalige misser betrof.
 
Je gebruikt verschillende 'extra' netwerkcomponenten.

Een VPN netwerkadapter.... Je bent je bewust van die VPN tunnel? Waarvoor 'gebruik' je die?
Wintun Netwerk driver.... bedoeld voor een WireGueard VPN. Wederom, je bent bewust hiervan?

Op zich niet verwonderlijk dat het wat spaak loopt.
 
Een VPN om 'veilig' te kunnen downloaden is b*llshit. Tenzij je die zelf opgezet hebt ergens op een VPS in één of ander land buiten de EU. Anders verdoe je gewoon je tijd en geld daarmee.

Die Wintun driver is nog aanwezig op je systeem. Die staat ergens bij je apparaatbeheer.
 
En wat denk je dan aan 'onheil' af te wenden door een VPN te gebruiken ?
Kritiek daarop van @DDragon80 is terecht : dat beschermt op géén enkele manier... bij ev. onderzoek traceert men je toch door het consulteren van de logs van de VPN provider.

Het is wel duidelijk dat die 'upgrade' / 'update' (vraag waar je geen antwoord op geeft) er voor niet veel tussen zal zitten. Wel de chaos die de installatie van diverse VPN's en andere drivers heeft achtergelaten.
 
Het gebruik van een VPN is een zeer handige manier om vele malen anoniemer en veiliger bestanden te downloaden. Dankzij de encryptie die een VPN biedt, wordt jouw dataverkeer namelijk versleuteld.
Dit betekent dat pottenkijkers je niet zomaar kunnen bespieden terwijl je bestanden downloadt.

Tenzij je via HTTP werkt, ga je altijd geencrypteerd verkeer hebben. Dus ook HTTPS. VPN gaat al je verkeer dus dubbel encrypteren wat een onnodige belasting op je dataverkeer veroorzaakt.
Tel daarbij de geringe bandbreedte nog bij, en je wordt er niet bepaald blij van.

Ook omzeil je zo de blokkade van menig bekende torrentwebsite. Daarnaast schermt een VPN jouw echte IP-adres af door jouw verkeer om te leiden via een externe server.

Blokkades van bepaalde (Torrent) websites kan je eenvoudig omzeilen door een niet gefilterde DNS server te gebruiken.
Je 'echte' IP adres is al afgeschermd door je ISP.
En als je iets illegaals doet, gaan ze evengoed aankloppen bij die VPN provider hoor. Je bent niet onzichtbaar... je verlegt gewoon het probleem.

Ben je bijvoorbeeld via je laptop of smartphone verbonden met een openbaar wifi-netwerk, dan is een VPN een belangrijke tool om te zorgen dat de bestanden die jij downloadt, bijvoorbeeld voor je werk, niet zomaar worden ingezien door onbevoegde derden.

Wederom onzin. Alle webtraffic is tegenwoordig standaard voorzien van encryptie. Ik zou me eerder zorgen maken over alles wat die VPN provider van je surfgedrag te weten gaat komen. Want die gaat wel ALLE metadata van je weten. Maw je legt je reizen en zeilen in de handen van een VPN dienst ipv je eigen ISP... Geen goede beslissing.
 
Dijkrat, ik zie verwijzingen van illigale software staan in je Hosts staan.
Dat is je eigen verantwoordelijkheid om deze te installeren maar goed

Hoe meer er vermeld staat hoe trager je browser opstart.

En wat is het nut van 2 antiviruspakketten draaien?
(avast en eset)
 
Dijkrat, ik zie verwijzingen van illigale software staan in je Hosts staan.
Dat is je eigen verantwoordelijkheid om deze te installeren maar goed

Hoe meer er vermeld staat hoe trager je browser opstart.

Daarvan gaat je browser niet trager werken hoor... Als er nu enkele honderd duizenden entries in staan, dan mogelijks wel ja.
Maar de DNS loopbacks op die vendors is wel duidelijk om de online activatie te omzeilen ja.
 
DDdragon80,
is het niet zodat Hoe groter het HOSTS-bestand, hoe langer de service SVCHOST netserv erover doet om dit bestand in te lezen.
en zo ervoor zorgt dat het opstarten van een computer langer duurt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan