Internet Algemeen Samsung A53 heeft geen verbinding met internet

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb momenteel geen verbinding meer met internet op mijn GSM Samsung A55. Met andere woorden het toestel blijft offline op gelijk welke locatie.
Hieronder een voorbeeld van de foutcode:​
1751286574263.png

Ik heb bij Instellingen niet gevonden wat verkeerd is ingesteld. Mijn desktop PC werkt normaal.
Wellicht heeft het wat te maken met de laatste update van android ?

Bedankt voor suggesties.

De vragen die wel zouden kunnen helpen :

andere SIM : geprobeerd en lost het niet op
De simkaart werkt. Die heb ik niet vervangen

wat is precies het probleem : krijg je de wifi op je smartphone gewoon niet ingeschakeld of zie je het Telenet ID van je router niet verschijnen in de keuze ?
Op de smartphone staan Wi-Fi en Bluetooth AAN en vliegtuigstand UIT. De “beschikbare” netwerkoperators zijn 4 in totaal: Proximus, 20604, BASE, Orange B. Telenet staat er niet bij, wat niet normaal is.
Automatisch selecteren staat AAN

is er een verschil in aansluiting van je PC en je smartphone ?
Vb. PC bekabeld en smartphone wifi ?
PC is bekabeld verbonden met router

Wat als je met wifi verbinding probeert te maken op ander wifi-netwerkje ? vb. bij familie ? Dit zou je kunnen duidelijk maken of misschien de wifi-zender van Telenet in je huis defect is - nl. als het elders wel werkt.
Op andere locaties kan de GSM op internet.
Eigenaardig genoeg werkt het niet in de wagen ! Ik zal daarvoor de GSM moeten herkoppelen aan de wagen via bluetooth.

De logische conclusie is inderdaad dat de wifi-zender in huis defect zou kunnen zijn.

Best eerste zin van zijn vraag onder #1 eens herlezen ... discussie zit in een cirkel
maar is toch echt verwarrend dan want die schrijft dus dat die nergens verbinding heeft en dat er een technieker moet komen , maar als het zijn gsm is dat geen verbinding heeft wat kan die technieker dan doen , dan is ie toch beter dat die naar een winkel gaat waar telenet zit en die daar eens laat proberen , dit is wat ik toch zou doen als het enkel maar de gsm is dat geen verbinding heeft

De vragen die wel zouden kunnen helpen :

andere SIM : geprobeerd en lost het niet op
De simkaart werkt. Die heb ik niet vervangen

wat is precies het probleem : krijg je de wifi op je smartphone gewoon niet ingeschakeld of zie je het Telenet ID van je router niet verschijnen in de keuze ?
Op de smartphone staan Wi-Fi en Bluetooth AAN en vliegtuigstand UIT. De “beschikbare” netwerkoperators zijn 4 in totaal: Proximus, 20604, BASE, Orange B. Telenet staat er niet bij, wat niet normaal is.
Automatisch selecteren staat AAN

is er een verschil in aansluiting van je PC en je smartphone ?
Vb. PC bekabeld en smartphone wifi ?
PC is bekabeld verbonden met router

Wat als je met wifi verbinding probeert te maken op ander wifi-netwerkje ? vb. bij familie ? Dit zou je kunnen duidelijk maken of misschien de wifi-zender van Telenet in je huis defect is - nl. als het elders wel werkt.
Op andere locaties kan de GSM op internet.
Eigenaardig genoeg werkt het niet in de wagen ! Ik zal daarvoor de GSM moeten herkoppelen aan de wagen via bluetooth.

De logische conclusie is inderdaad dat de wifi-zender in huis defect zou kunnen zijn.
Dit is op antwoord 2
Ik maak hier op uit dat je Telenet heb als netwerkoperator.
Omdat je Telenet niet als netwerkoperator kunt selecteren, denk ik dat je u uw simkaart het probleem is, je kan een nieuwe simkaart. Aanvragen als je naar een Telenet winkel ga dan helpen ze u om alles over te zetten van je contacten als die op uw simkaart staan.

Dat is niet wat gezegd worden : hij kan Telenet niet selecteren als WIFI-netwerk. Je gooit de zaken door mekaar om toch maar terug over die SIM te kunnen beginnen.
Dat is het niet : TS ziet in zijn Wifi-keuze de netwerken van de buren, van de omgeving maar het NIET het zijne...
Dat heeft NIETS met een SIM kaart te maken en dat is hier al ettelijke keren uitgelegd ! En door de TS bevestigd ....

Goed nieuws ! :)

Een van de dochters was vandaag op bezoek. Ik vroeg haar te kijken op haar smartphone welke beschikbare netwerken verschijnen.
Als bij wonder verscheen meteen mijn huisnetwerk op haar android smartphone. (beide Samsung maar met andere Android-versie.

Vermits mijn netwerk toch actief blijkt te zijn, koos ik om die MANUEEL kenbaar te maken aan mijn smartphone.

Met de wifi-ID en het gepaard wachtwoord lukte dat meteen ! Internet is terug van weg geweest.
Eigenlijk moet dit automatisch gebeuren toch ? Bug in de laatste android versie ?

Terzijde : Ik ben dan ook gaan testen in de auto. Spotify is terug bereikbaar.

Terug
Bovenaan