Er zijn vaak meerdere wegen die naar Rome leiden.
De één vind het handig om zo'n extender meteen op de goede plaats te zetten, dus waar hij uiteindelijk komt en de ander doet dit dicht bij de router. Heb je geen laptop is dit laatste dan weer geen handige plaats.
Maar goed, ik heb eens gezocht naar een Nederlandstalig manual van deze extender en die zal ik er als bijlage bij doen. Hij was meertalig en heb alleen van het Nederlandse gedeelte een nieuw pdf bestandje gemaakt.
Daar spreekt men dat je hem dicht bij de router moet plaatsen om hem te configureren. Dat is inderdaad de meest trefzekere plaats, maar heb je geen laptop bij de hand zou ik hem toch ergens anders plaatsen.
Op vakantie op de camping heb ik ook een TP-Link extender in gebruik en dan moet ik contact maken met de router of access point die ergens op de camping staat, God mag weten waar dat ding staat natuurlijk om even een voorbeeld te geven hoe onbelangrijk dit is. Belangrijk is wel dat de extender zich op een plaats bevind waar hij goede ontvangst heeft van de draadloze router. Dat kan dus gemakkelijk de eerste etage bij u in huis zijn.
Volg alle stappen die in deze handleiding staan en zorg dat je in de buurt van de extender een computer of laptop met wifi netwerkkaart hebt.
Want als je ergens op zolder gaat zitten buiten het bereik van de extender kun je erg lang wachten om het voor elkaar te krijgen.
Als je dit met een computer waar tevens een wifikaart aanwezig is wilt gaan doen maar die via een kabel aan internet ( de router ) verbonden is, haal dan de netwerk kabel er uit. ( Of schakel de netwerkadapter softwarematig uit )
Je kunt hem ook bekabeld configureren zoals in de manual vermeld staat, maar dan steek je de netwerkkabel van de extender direct in de pc. ( Niet in de router dus )
Kijk eens hoe ver je hiermee komt. Lukt dit niet dan weet ik het meer hoe ik je dit via internet uit kan leggen.
Volg dus precies de stappen die hier gegeven worden.