Internet Algemeen Internet op 1e verdieping

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb op de eerste verdieping van mijn huis een wat oudere maar prima werkende computer staan met WIN10. In die kamer heb ik echter geen internetaansluiting. Een kabel trekken vanuit de meterkast beneden en dan op de trap naar boven leggen lijkt me geen oplossing :)
Het zal dus draadloos (WIFI?) moeten, door diverse muren... Wat kan ik hiervoor het beste aanschaffen? Wat heb ik dan nodig?
 
sorry, maar die bewering klopt gewoon niet ...
Screenshot van de video :

Bekijk bijlage 248884

Lees wat er staat !
Ik beweer echt niets! Ik heb kennelijk een andere video of een andere extender.
Die video uit #75 toont die extender and Skippy zei toen in #76 dat me dat ging lukken. Met andere woorden dat is de juiste instructie. En die unboxing video toont dus wat ik zojuist schreef. Jij herkent dat niet...
Dat begrijp ik nu want jij hebt dus een andere video. Wat een complete verwarring allemaal....
Misschien moet we er maar mee stoppen.

Die link van Skippy uit #93 toont iets heel anders dan ik heb. Ik heb een TL-WA855RE.

En dan nog iets: aan de onderkant van mijn extender staat MAC en een code met 10 getallen. Ik heb een Windows computer en daarom denk ik dat die code voor mij zinloos is. Ik dnk dus dat ik de verkeerde extender gekocht heb
 
je zegt dat je de TL-WA855RE heb aangekocht .. wel bezie dan het volgend filmpje eens ..
*je had er ook zelf naar kunnen zoeken ..twas de eerste hit op google .


 
En dan nog iets: aan de onderkant van mijn extender staat MAC en een code met 10 getallen. Ik heb een Windows computer en daarom denk ik dat die code voor mij zinloos is. Ik dnk dus dat ik de verkeerde extender gekocht heb

Dat is een MAC nummer, zie post #104 voor een verklaring. Dat is het hardware id nummer van het betreffende netwerktoestel. Dat heeft niets! met Apple te maken.
 
En dan nog iets: aan de onderkant van mijn extender staat MAC en een code met 10 getallen. Ik heb een Windows computer en daarom denk ik dat die code voor mij zinloos is. Ik dnk dus dat ik de verkeerde extender gekocht heb
Dat is het MAC adress en staat voor Media Access Control
Veel hardware heeft een MAC adress, dat is het unieke identificatienummer.
Ook de netwerkkaart in een Windows pc heeft zo'n identificatienummer.
 
Dat begrijp ik nu want jij hebt dus een andere video. Wat een complete verwarring allemaal....
Die link van Skippy uit #93 toont iets heel anders dan ik heb. Ik heb een TL-WA855RE.

Inderdaad en Skippy had er meteen ook bijgezegd dat de extender een beetje anders is maar de procedure dezelfde. Dus dat was geen probleem om met die video aan de slag te gaan. Is overigens krek hetzelfde behalve dat de lichtjes hier groen zijn in plaats van blauw bij geslaagde setup.

Nu heb je dus van Qtex de exacte, juiste video gekregen ....
Dus ik zie geen reden om te stoppen, vlak voor de meet !
 
Nou, allen. Dan zie je wat mijn kennis van dit alles is.... Niets! Daarom mijn vraag over je hoe je dit allemaal moet aansluiten. En ja, de hoeveelheid info verwerk ik dan ook nog eens totaal verkeerd, al was het maar om te denken dat MAC bij een andere computer hoort. Dat heb je met een leek op dat gebied. Erg zonde van al jullie goede bedoelingen en tijd die jullie al erin hebben gestoken wat allemaal nog tot niets heeft geleid....jammer genoeg.
Excuses aan jullie allemaal. Het is gewoon lastige materie.
Ik ga vooraan dit topic beginnen en kijken of ik er zelf uitkom met alle informatie die jullie al gegeven hebben. Dan heb ik voorlopig genoeg huiswerk......
 
Er zijn vaak meerdere wegen die naar Rome leiden.
De één vind het handig om zo'n extender meteen op de goede plaats te zetten, dus waar hij uiteindelijk komt en de ander doet dit dicht bij de router. Heb je geen laptop is dit laatste dan weer geen handige plaats.
Maar goed, ik heb eens gezocht naar een Nederlandstalig manual van deze extender en die zal ik er als bijlage bij doen. Hij was meertalig en heb alleen van het Nederlandse gedeelte een nieuw pdf bestandje gemaakt.
Daar spreekt men dat je hem dicht bij de router moet plaatsen om hem te configureren. Dat is inderdaad de meest trefzekere plaats, maar heb je geen laptop bij de hand zou ik hem toch ergens anders plaatsen.
Op vakantie op de camping heb ik ook een TP-Link extender in gebruik en dan moet ik contact maken met de router of access point die ergens op de camping staat, God mag weten waar dat ding staat natuurlijk om even een voorbeeld te geven hoe onbelangrijk dit is. Belangrijk is wel dat de extender zich op een plaats bevind waar hij goede ontvangst heeft van de draadloze router. Dat kan dus gemakkelijk de eerste etage bij u in huis zijn.

Volg alle stappen die in deze handleiding staan en zorg dat je in de buurt van de extender een computer of laptop met wifi netwerkkaart hebt.
Want als je ergens op zolder gaat zitten buiten het bereik van de extender kun je erg lang wachten om het voor elkaar te krijgen.

Als je dit met een computer waar tevens een wifikaart aanwezig is wilt gaan doen maar die via een kabel aan internet ( de router ) verbonden is, haal dan de netwerk kabel er uit. ( Of schakel de netwerkadapter softwarematig uit )
Je kunt hem ook bekabeld configureren zoals in de manual vermeld staat, maar dan steek je de netwerkkabel van de extender direct in de pc. ( Niet in de router dus )

Kijk eens hoe ver je hiermee komt. Lukt dit niet dan weet ik het meer hoe ik je dit via internet uit kan leggen.
Volg dus precies de stappen die hier gegeven worden.
 

Bijlagen

  • Nederlands.pdf
    96.7 KB · Weergaven: 584
Echt geweldig, Skippy! :)(y)

Ik ben al bezig om alle bijdragen op een rij te zetten in Word om die daarna eens op mijn gemak allemaal te lezen. In deze coronatijd heb ik daar tijd genoeg voor.... Maar ik ga zeker eerder beginnen met deze handleiding van 3 bladzijden in het Nederlands. Dan moet het zeker lukken!

Nogmaals dank aan iedereen en ik kom graag terug als ik resultaat heb!👏👏👏
 
Ik zie nu dat post 114 ook weg is... (na 5 minuten kun je niet meer aanpassen...) Daar stond in dat de bijlage voor Skippy is omdat ik verschillende bijdragen nu aan het uitproberen ben. Het gaat hier eerst om zijn post #96 waarin dat inernet adres staat. Ook stond erin dat ik verschillende technische termen niet begrijp: tether, ethernet LAN enz wat het ook heel moeilijk maakt om de structuur en vaak ook de bijdragen te te begrijpen.
 
Dat het netwerk open is, is normaal aangezien je nog niet aan de configuratie en beveiliging toe bent gekomen ... dat is dus tijdelijk...
Kan je eens op het linkje eigenschappen klikken van het screenshot nr. 2 uit je Word en dat hier posten aub ?
 
#114 staat er nog steeds hoor !
Bij mij niet meer, hoor!

1607163437728.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan