Internet Algemeen Internet op 1e verdieping

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb op de eerste verdieping van mijn huis een wat oudere maar prima werkende computer staan met WIN10. In die kamer heb ik echter geen internetaansluiting. Een kabel trekken vanuit de meterkast beneden en dan op de trap naar boven leggen lijkt me geen oplossing :)
Het zal dus draadloos (WIFI?) moeten, door diverse muren... Wat kan ik hiervoor het beste aanschaffen? Wat heb ik dan nodig?
 
Je bedoelt dus een repeater voor de oude pc boven?
Ik heb even moeten zoeken en dan kom ik hier op uit (om maar een paar voorbeelden te geven). Prijzen variëren nogal. Wat zou dan de beste zijn, vanuit ieders ervaring bij Tuts....
1606600545768.png
 
Dat is de eerste keer dat we het over de spec's van de oude pc hebben. Natuurlijk moet je daar dan wel een wifi kaartje in hebben zitten om draadloos verbinding te kunnen maken met het netwerk.
Heb je dat niet dan komt er nog een wifi device bij.
Intern weet ik niet welke aansluitingen er aanwezig zijn in de oude pc, anders een externe usb wifi stick.
Om te kijken of er plaats is in de pc zal u hem moeten open maken en zien welk type slot er vrij is voor een Wifi insteek kaartje.
Het gemakkelijkste is dus een USB wifi stick.

Maar daar heb je natuurlijk ook verschillende prijsklasse in. Asus heeft bijvoorbeeld een hele goede: Asus USB-AC68 - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis
Of deze met een kabel, zodat je hem op een goede plaats kan zetten: TP-Link Archer T9UH - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis
 
Porrelaar heeft hier gelijk, er is al een Wifi kaart aanwezig in deze pc. Er van uitgaand dat deze spec's kloppen.
Kijk anders voor de zekerheid eens in apparaat beheer bij de netwerk adapters.
 
Even een aanvulling hierop. De kwaliteit van zo'n standaard aanwezige wifi kaart is meestal minimaal. Niet de allerbeste dus. Maar onder normale omstandigheden kan dit meestal best wel goed werken.
En in de afbeelding van bericht #50 staat niets vermeld over het moederbord wat er in zit. Dus geen idee of er slots en wat voor slots er vrij zijn.
Zijplaat er even af ( meestal twee kruiskopschroefjes ) maak een foto van van het moederbord en plaats deze hier op het forum.
 
Ik ben nog even verder gaan zoeken. en vond een review deze computer uit 2011 van René Paulus, medewerker van Diskidee. Daarin staat ook een overzicht van de uitrusting:
1606642212701.png

Ik heb een reactie op deze review gevonden (7-11-2011) van iemand die zich ook afvroeg wat voor moederbord erin zit:

Mocht iemand dit ooit nog checken en afvragen hoe het zit met het moederbord.
Specificaties
Socket LGA1155
Northbridge Intel H67
FSB 1066 / 1333 MHz
Aantal geheugenbanken 4 stuks
Geheugen type DDR3; 1066/1333Mhz; 4GB per bank
Geheugen configuratie Dual Channel
Type BIOS AMI Bios (American Megatrends Incorperated)
Form Factor MICRO-ATX
Aantal PCI-e 16* sloten 1 stuks
Aantal PCI-e Sloten 3 stuks PCI-e 1*
Netwerk Snelheid 10 / 100 / 1000 Mbps
Onboard features AHCI
Audio specificaties
Aantal audio kanalen 8 Kanalen
Analoge Audio 2* Mic / 2* hoofdtelefoon / 1* Audio in / 4* Audio uit
Videokaart specificaties
Interface Snelheid 16 x
Aansluitingen
Backpanel aansluitingen 1 x PS2
Backpanel aansluitingen 8x USB 2.0
Backpanel aansluitingen 1 x RJ-45 Lan
Backpanel aansluitingen 6 x 3,5 mm. (7.1 audio)
Moederbord aansluitingen 2 x SATA 3.0 Connectors
Moederbord aansluitingen 4 x SATA 2.0 Connectors

Verderkijkend noteerde iemand anders dit moederbord: H67H2-EM (V1.0) van ECS
 
OK, maar ondanks dat reageert de computer daar dus niet op: ben niet verbonden, kan geen verbinding maken enz. Dat is misschien wel logisch
want er is niets aan de pc gekoppeld voor een verbinding, zelfs geen usb. Zelfs mijn nieuwe pc heeft daar nog die WIFI-antenne aan de buitenkant voor. Dus ik vrees dat dat zonder aanvullende hardware nu niet gaat.
Overigens: WIFI staat wel AAN.
 
OK, maar ondanks dat reageert de computer daar dus niet op: ben niet verbonden, kan geen verbinding maken enz. Dat is misschien wel logisch
want er is niets aan de pc gekoppeld voor een verbinding, zelfs geen usb. Zelfs mijn nieuwe pc heeft daar nog die WIFI-antenne aan de buitenkant voor. Dus ik vrees dat dat zonder aanvullende hardware nu niet gaat.
Overigens: WIFI staat wel AAN.
Dat is niet zo vreemd. De nieuwe game pc met sublieme antenne kreeg ook bijna geen verbinding op de eerste etage. Dus de oude pc met waarschijnlijk interne antenne zal op die plaats totaal geen wifi signaal ontvangen.

Je zou nog even kunnen proberen om de oude pc in de buurt van de router te plaatsen en checken of er dan een verbinding is. Zo ja ,werk alles verder goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan