Internet Algemeen Internet op 1e verdieping

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb op de eerste verdieping van mijn huis een wat oudere maar prima werkende computer staan met WIN10. In die kamer heb ik echter geen internetaansluiting. Een kabel trekken vanuit de meterkast beneden en dan op de trap naar boven leggen lijkt me geen oplossing :)
Het zal dus draadloos (WIFI?) moeten, door diverse muren... Wat kan ik hiervoor het beste aanschaffen? Wat heb ik dan nodig?
 
neem hier een kijkje:

PowerLine: internet via het stopkontakt, voorwaarde de net fase van de meterkast=net fase van de des betreffende kamer, de snelheid ervan wordt bepaald door je budget. dit is dus GEEN wifi!!!
 
Hallo theplayer,

Als je Telenet-klant bent (en mogelijk zijn andere providers gevolgd) dan krijg je op eenvoudige aanvraag een Wifi-booster gratis thuisgestuurd.
Die geeft in tegenstelling tot een Powerline via electriciteitsnet geen verlies. het bereik via een powerline is wel veel groter, indien je 10-tallen meters met dikke muren ertussen moet overbruggen.

Groetjes,

Nicole
 
WOW, dat is iets wat ik nog niet wist. Lijkt me super handig. Ik moet mijn zwager (met een behoorlijke kennis van electrische leidingen) die net fase even laten nakijken. Ik heb even verder gekeken. Is die Devolo Magic 2 LAN 2400 dan een goede optie? Ik zie daar echter heel grote prijsverschillen in: van € 61.90 to € 250. Dat zal ook te maken hebben met de beschikbare functies, en ((wat je schrijf): het budget.
Ik wil wel gewoon hetzelfde kunnen doen als als wat ik beneden heb. Daar staat een flinke TUF Gaming computer met WIFI. Internetsurfen, downloaden, video enz geeft geen problemen
 
Hallo theplayer,

Als je Telenet-klant bent (en mogelijk zijn andere providers gevolgd) dan krijg je op eenvoudige aanvraag een Wifi-booster gratis thuisgestuurd.
Die geeft in tegenstelling tot een Powerline via electriciteitsnet geen verlies. het bereik via een powerline is wel veel groter, indien je 10-tallen meters met dikke muren ertussen moet overbruggen.

Groetjes,

Nicole
Dag Nicole, Helaas, ik ben geen Telenet-klant. Mijn provider is ZIGGO. Ik lees nu wel in je reactie dat de optie van wivy toch minder geschikt is...?
 
Hallo Nicole, Lastig als je niet precies weet wat je nodig hebt... Kun je een goed advies geven wat ik het beste kan aanschaffen voor mijn doel (als het budgt minder belangrijk is...)?

Groetjes,
Ray
 
Hallo theplayer,

je eerste post spreekt van problemen op het eerste verdiep. Dat is maar enkel meters verwijderd van het gelijkvloers (waar ik veronderstel dat je nog goede ontvangst hebt. Dan zou ik zelf zeker gaan voor een Wifi-booster. 1 toestel, je zet het neer waar je wilt, geen problemen met phases op het stroomnet, goedkoper, enzovoorts.
Zoek op Wifi-booster op het internet, en ze slaan je er mee om de oren. Zie mijn vorige link.
Op web-winkels kan je deze vandaag bestellen en morgen geleverd hebben. Vindt je het resultaat niet goed - terugsturen.
Bestel eventueel één Wifi-booster én één set Powerlines. Je kan dan rustig experimenteren en de (voor jou) beste behouden.

Succes en groetjes,

Nicole
 
Hallo theplayer,

het product dat je aanhaalt is een Powerline. Powerline kan over een grotere afstand signaal overbrengen, maar is (ook op korte afstand) een stuk duurder en minder snel dan een Wifi-Booster zoals bvb de TP-Link RE450 - wifi versterker - 1750 Mbps

Groetjes,

Nicole
Nicole, als ex-telecom tech mag ik zeggen en beamen dat WIFI minder snel is dan koperdraad!!! wil je het nog sneller neem glasvezel ...
 
Hallo theplayer,

toch nog even er aan toevoegen: Als die oude PC een desktop is, dan heeft deze waarschijnlijk geen Wi-Fi-kaart aan boord.
In dat geval moet je opties afwegen:
- Powerlines met hun beperking qua snelheid (en phase verschil op stopkontakten) tegenover
- Wifi-booster (50 - 60€) waarbij je ook een Wi-Fi kaartje in je PC moet steken. Kostprijs wi-Fi-kaart +/- 15 euro en 5 minuten installatie werk.

Groetjes,

Nicole
 
Hallo Wivy,

Zoals je als vakman wel weet is elke koperdraad niet hetzelfde. Goede coax (Coax 10 of 14) waar jij waarschijnlijk op doelt) kan inderdaad sneller zijn dan Wi-Fi (Alhoewel met de snelheden van vandaag...), maar een electriciteitsnetwerk is niet opgebouwd uit coax maar uit niet-afgeschermde VOB .
Door de hoge frequenties die tegenwoordig gebruikt worden gaat daar onwaarschijnlijk veel signaal verloren bij gebruik van Powerlines.

Quit?

Groetjes,

Nicole
 
Ik heb op de eerste verdieping van mijn huis een wat oudere maar prima werkende computer staan met WIN10. In die kamer heb ik echter geen internetaansluiting. Een kabel trekken vanuit de meterkast beneden en dan op de trap naar boven leggen lijkt me geen oplossing :)
Het zal dus draadloos (WIFI?) moeten, door diverse muren... Wat kan ik hiervoor het beste aanschaffen? Wat heb ik dan nodig?
Beste,


Ik heb hiervoor een gewone usb stick die ik in mijn usb poort steek. Dan heb je ook draadloos internet.

Mvg
 
op de verkeerde provider gegokt, ooit al es een duizend-paar in je handjes gehad??? België ligt er vol méé .... ha ha ha
gelukkig is er nu glasvezel, een hele verbetering daar we met het kleuren spectrum kunnen spelen op één fiber ...
veiligheid zit op een bedraad netwerk, wifi (bij jan met de pet) niet echt inbraak-vrij. is trouwens ook niet de verantwoordelijkheid van de provider.
case closed.
 
Laatst bewerkt:
Sorry Wivy,

ik begrijp je opmerkingen niet. Zoals "ooit al eens een duizend-paar in je handen gehad? Als je koper bedoeld, dan spreek je van oude telefonie.
En ik zie geen verband met telefonie en de rest van het gesprek. Iets anders?
Glasvezel is zeker mooi, maar ergens zal je in huis toch moeten overgaan op Wi-Fi of Coax op dit ogenblik.
In een verre toekomst communiceren alle toestellen wellicht over Wi-Fi rechtstreeks via satelliet.

Wat je opmerking over "met het kleuren spectrum spelen" betreft, op de glasvezel wordt enkel infrarood gebruikt, en dat is geen zichtbaar spectrum.
Maar wie ben ik om jou te corrigeren, als dom blondje :ROFLMAO:

Groetjes,

Nicole
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan