Netwerk Steeds uitval van netwerk

KrisVM

Steunend lid
Vip Lid
Hallo
ik heb ongeveer elke 15 min een onderbreking van mijn netwerk. Ik gebruik een bekabelde verbindng naar mijn pc tijdens home office. ben verbonden via de VPN van het werk dan. ik heb ook een SONOS speaker die staat te spelen via de wifi. telke male de muziek uitvalt krijg ik ook melding dat het netwerk op mijn pc is uitgevallen. ik heb al meerdere keren met telenet hierover communicatie gehad en steeds dezelfde reactie, "de router 30 sec uittrekken". hebben jullie een oplossing of gelijkaardige probleem met Telenet? ik denk er echt over om na 22 jaar onafgebroken klant bij telenet een andere provider te nemen, maar gaat dit garantie geven dat het probleem gaat opgelost zijn?
het lastigste aan het verhaal is de uitval tijdens video call met klanten en werkgever. komt niet goed over

1) geeft het zonder sonos speaker geen problemen?

probeer dit eens?

1762427370724.png

een forum geeft aan:
In bepaalde builds van Windows 10 en 11 werkt deze optie mogelijk niet goed (problemen zijn onder meer dat het veld niet bewerkbaar is, de instelling niet wordt opgeslagen of dat het venster TCP/IPv4-eigenschappen niet wordt geopend). In dat geval moeten alternatieve methoden voor het inschakelen van split tunneling worden overwogen.

You can configure the splitting of VPN traffic by using PowerShell. List the available VPN connections:

Get-VpnConnection
Make sure that the SplitTunneling option is disabled for your connection (SplitTunneling: False).

1762427636086.png

Ik vermoed dat die disconnections niet enkel tijdens je VPN sessie plaatsvinden? Want dit is niet duidelijk of een beetje verwarrend.
Waarschijnlijk gebruik je ook een dedicated VPN client applicatie om je verbinding op te zetten? Dus die raadgeving van Aardbei zou ik even links laten liggen, omdat dit over de buildIn VPN client van Windows gaat. Die dingen worden geconfigureerd door je werkgever, en de instellingen die je VPN client maakt.

Indien die problemen wel enkel tijdens een VPN sessie plaatsvinden, moet daar het probleem gezocht worden. Maar dan hebben we wel meer en andere info nodig.

Wat mijn vrouw deze week vertelde is dat Telenet werken aan het uitvoeren is en dat het internet kan/zal uitvallen tijdens de werken. Misschien krijgt TS daar mee te maken.

Uw modem kan te traag zijn. Kijk eens met de app Check & Smile op uw smartphone als die zegt dat er een technieker moet komen kan je een afspraak maken
of schakel een die VPN eens een dagje uit

Bij mijn liep het beeld van mijn tv vast. Na een test met die Check & Smile moest ik een technieker laten komen en heb een zwaardere modem gekregen .

Terug
Bovenaan