Feedback steeds aanmelden

Status
Niet open voor verdere reacties.
In 99,999% van de gevallen doe ik het natuurlijk ook uitsluitend met de CCleaner. Maar er kan eens ooit een vergissing optreden, wat natuurlijk niet zou mogen gebeuren.

In 99,999% van de gevallen doe ik het natuurlijk ook uitsluitend met de CCleaner. Maar er kan eens ooit een vergissing optreden, wat natuurlijk niet zou mogen gebeuren.

CCleaner is in handen gekomen van Avast en ben ik geen fan meer van CCleaner. Van geen enkele cleaner trouwens.
Sinds CCleaner in handen is van Avast neemt het arrogant en opdringerig gedrag van het programma als maar toe en wil het de gebruiker doen geloven dat het de gezondheid van de computer bevordert en dat is een grove leugen.
Veel computergebruikers denken dat Cleaners de pc sneller maken maar dat is onzin. Ook denken sommigen dat CCleaner een beveiligingsprogramma is en dat is het al helemaal niet.

CCleaner negeren of afblijven is de boodschap.

En? geprobeerd?
mij is hier op het forum al verschillende keren afgeraden om die Ccleaner en al die andere cleaners niet te gebruiken, ze doen meer
slecht dan goed, dus ik heb geluisterd en hem verwijderd. Wat moet ne mens doen op den duur hé.
Had de opmerking van Aardbei nog niet gelezen voor ik mijn opmerking schreef.

Beste @mdc1756 ,
CCcleaner heeft indd een tijd in een slecht daglicht gestaan. (overname door een of andere firma met een virusscanner)
Ik zou het in ieder geval niet meer gebruiken. Het verwonderd mij dat Lange pier daarover begint, hij was altijd een grote tegenstander van cleaners.
Als het alleen PC tuts is denk ik niet dat dat de oorzaak is. maar check in ieder geval bij de instellingen in firefox: via de drie streepjes rechts bovenaan.
Ga naar Privacy en beveiliging -> een klein beetje naar beneden scrollen zie je Cookies en Website gegevens, zorg ervoor dat het vinkje bij Cookies verwijderen en website gegevens worden uitgeschakeld zodat Firefox wordt gesloten. is uitgevinkt.

Laatst bewerkt:
CCleaner is idd. vanuit Pirisoft overgenomen door Avast.
En Avast is overgenomen / onderdeel van Gen Digital - op zijn beurt ontstaan uit de fusie met Symantec. (NortonLifeLock)

Of dat allemaal veel verschil maakt weet ik niet, maar het is alleszins géén verdienmodel voor dat bedrijf.
Met Avast en hun AV producten proberen ze wel (krampachtig ?) nog geld te verdienen.

De CCleaner heeft handige nevenfuncties die het belang van reinigen overtreffen.

Lange Pier wees op een van die handige nevenfuncties (nuttige cookies gemakkelijk behouden) en ik val hem hierin bij.

Extra en opstarten is handig bij uitdunnen van de opstartitems, ook de browser plugins.
Register schoonmaken heb je niets aan, overigens.

Beste @mdc1756 ,
CCcleaner heeft indd een tijd in een slecht daglicht gestaan. (overname door een of andere firma met een virusscanner)
Ik zou het in ieder geval niet meer gebruiken. Het verwonderd mij dat Lange pier daarover begint, hij was altijd een grote tegenstander van cleaners.
Als het alleen PC tuts is denk ik niet dat dat de oorzaak is. maar check in ieder geval bij de instellingen in firefox: via de drie streepjes rechts bovenaan.
Ga naar Privacy en beveiliging -> een klein beetje naar beneden scrollen zie je Cookies en Website gegevens, zorg ervoor dat het vinkje bij Cookies verwijderen en website gegevens worden uitgeschakeld zodat Firefox wordt gesloten. is uitgevinkt
zijn mijn wachtwoorden van bepaalde sites die altijd openstaan dan ook elke keer weg zodat ik altijd opnieuw moet inloggen, ik denk van niet

Neen, wachtwoorden worden niet zomaar verwijderd.

Als je ze hebt opgeslagen verschijnen ze overigens zodra je ergens gevraagd wordt om in te loggen.

Indien er een cookie wordt gebruikt daarvoor is die wel degelijk weg na cookies wissen.
Weet alleen niet wat de ts doet dat ze weg zijn als ze niet via een cookie worden bewaard.
Ik gebruik ff en die bewaard ze wel allemaal indien niet in een cookie.

Wachtwoorden worden gewoon NIET bewaard met cookies !

Maar in een speciale beveiligde opslag die door de browser of een wachtwoordbeheerder wordt beheerd. Hier zijn de belangrijkste manieren waarop wachtwoorden op een pc worden opgeslagen:

### 1. **Browser's ingebouwde wachtwoordbeheerder**:
Browsers zoals **Google Chrome**, **Mozilla Firefox**, **Microsoft Edge**, en **Safari** bieden ingebouwde functies voor het opslaan van wachtwoorden. Deze worden op de volgende manieren opgeslagen:
- **Versleuteld lokaal**: De browser slaat je wachtwoorden versleuteld op, lokaal op je computer.
- **Synchronisatie met de cloud** (optioneel): Als je inlogt op een account (zoals Google voor Chrome of Firefox Sync), worden de wachtwoorden ook versleuteld naar de cloud gesynchroniseerd, zodat je ze op andere apparaten kunt gebruiken.

### 2. **Wachtwoordbeheerders (Password Managers)**:
Externe wachtwoordbeheerders zoals **LastPass**, **1Password**, of **Bitwarden** slaan je wachtwoorden ook versleuteld op, meestal zowel lokaal als in de cloud. Deze apps gebruiken sterke versleuteling om de wachtwoorden te beveiligen met een hoofdwachtwoord of tweefactorauthenticatie.

### 3. **Cookies en sessiegegevens**:
Cookies worden **niet** gebruikt om wachtwoorden op te slaan. Ze worden vooral gebruikt voor:
- **Ingelogde sessies**: Websites slaan vaak een sessie-ID in cookies op om je ingelogd te houden, maar niet het wachtwoord zelf.
- **Tracking en voorkeuren**: Cookies worden gebruikt om voorkeuren en gebruiksgegevens op te slaan, niet gevoelige informatie zoals wachtwoorden.

### 4. **Besturingssysteem-gebaseerde opslag**:
Op sommige besturingssystemen, zoals **Windows** en **macOS**, worden wachtwoorden opgeslagen in:
- **Windows Credential Manager**: Windows-gebruikers kunnen hun wachtwoorden beheren via de Credential Manager, waar wachtwoorden versleuteld zijn opgeslagen.
- **Keychain op macOS**: Op macOS worden wachtwoorden opgeslagen in Keychain, een beveiligde opslag die toegang tot wachtwoorden en andere gevoelige gegevens beheert.

Wachtwoorden worden dus op verschillende manieren beveiligd, afhankelijk van de gebruikte browser, applicaties en instellingen.

Indien er een cookie wordt gebruikt daarvoor is die wel degelijk weg na cookies wissen.
Weet alleen niet wat de ts doet dat ze weg zijn als ze niet via een cookie worden bewaard.
Ik gebruik ff en die bewaard ze wel allemaal indien niet in een cookie.
even terzijde, maar je gebruikt FF, het onderwerp is al eens tersprake gekomen maar hoe zet ik mijn bookmarks alfafabetisch, ik heb mappen staan met veel links die over hetzelfde onderwerp gaan bv) maar ook gewone links opgeslagen als bookmark, kun je me een zetje geven, ik zal nog eens zoeken waar het op het forum zou kunnen staan, maar tegen die tijd heb jij al het antwoord, merci, Ed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan