Windows 11 one drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Hoe komt het dat in mijn verkenner bovenaan mijn one drive te zien is.
Ja ik heb een Microsoft account, maar one drive staat uit onder msconfig--opstarten, en mijn account van Microsoft, het hotmail adres staat niet open op de pc.
Ook is er geen wolkje te zien het teken van one drive onderaan de taakbalk.
Ik wil dit niet gebruiken, ik heb google drive voor cloud opslag.

Bij mijn vrouw staat het wolkje wel onderaan het bureaublad maar haar account staat altijd open.

Greets,
Ed
 
Men heeft u gek gemaakt van een lokaal gebruikersaccount maar dat lost uw vraag van dit topic niet op. Na een overstap vanuit je Microsoft Windows gebruikersaccount naar een lokaal account zullen je persoonlijke mappen nog steeds in de map OneDrive staan hoor. Wat dat betreft lost die overstap helemaal niets op. En maar goed ook dat je die map OneDrive dan nog zult zien staan, zo niet zou je ook je persoonlijke mappen niet meer kunnen bereiken.
ik kan er toch nog altijd aan via de link one drive:https://onedrive.live.com/login/
 
U mag beiden geloven : de instructies van @display19 zijn het gedetailleerdst en absoluut correct.
Het onderscheid zit erin of u de Onedrive wil blijven behouden maar niet wil zien of u er daarentegen helemaal van af wil geraken.
Het is mij niet helemaal duidelijk wat u wenst.
 
1692368117466.png


Zoals je in dit screenshot kunt zien staat de map Documenten in C:\Users\marce\Onedrive. mdc1756 heeft bevestigd dat ook de andere persoonlijke mappen nu op die locatie staan. Normaal staan de persoonlijke mappen in C:\Users\marce
OneDrive.jpg
Ik heb de link GEEL omkaderd.
Bij het instellen van OneDrive is er niet gekozen voor Bestanden alleen opslaan op deze pc (is een hele kleine onopvallende link).
Daardoor zijn de persoonlijke mappen van de map marce (lokale opslag) naar de map OneDrive verplaatst. De map OneDrive is een submap van de gebruikersmap zolang men zelf de locatie niet naar bv een DATA partitie heeft verplaatst.
mdc1756 hoeft echter niet te wanhopen: Wel best eerst wat meer kennis over OneDrive opdoen: https://www.schoonepc.nl/windows11/onedrive.html

Je kunt daar ook lezen hoe je de Persoonlijke mappen van OneDrive terug naar de lokale locatie kunt verplaatsten. Al naargelang de instellingen van OneDrive zou het mogelijk kunnen zijn dat niet alle online opgeslagen bestanden gedownload zijn. Dat moet dan wel even nog uitgevord worden alvorens de persoonlijke mappen terug naar de lokale opslag te verplaatsen.
Hier een citaat uit: https://www.schoonepc.nl/windows11/onedrive.html

Persoonlijke mappen van OneDrive naar de lokale opslag verplaatsen

Hoewel OneDrive als een waardevolle online back-up mag worden beschouwd, vindt lang niet iedereen het fijn dat de persoonlijke bestanden alleen nog op aanvraag beschikbaar zijn (en dus niet meer op de interne schijf bewaard worden!). Daarnaast is de omvang van de gratis OneDrive vaak niet groot genoeg om grote collecties foto’s op te slaan. Had je tijdens de setup (wellicht zonder dat je het door had) aangegeven dat de persoonlijke mappen Documenten, Afbeeldingen en/of Bureaublad in OneDrive opgeslagen moeten worden, maar sla je ze achteraf toch liever alleen lokaal op? Schakel dan eerst via onderdeel Synchroniseren en back-up maken, link Geavanceerde instellingen de optie Bestanden op aanvraag uit zodat alle op aanvraag beschikbare mappen en bestanden naar de lokale opslag worden gedownload (is er niet genoeg vrije schijfruimte beschikbaar op de partitie waar OneDrive op staat, dan moeten de bestanden direct na downloaden naar een andere partitie worden verplaatst). Wordt deze stap overgeslagen dan kunnen de op aanvraag beschikbare persoonlijke bestanden niet naar een andere locatie buiten de map OneDrive worden verplaatst!

Schakel vervolgens de synchronisatie voor de mappen Documenten, Afbeeldingen en Bureaublad uit via onderdeel Synchroniseren en back-up maken, knop Back-up beheren, deactiveer de betreffende mappen, knop Back-up stoppen, knop Sluiten. Let op want hoewel de standaard opslaglocatie van de persoonlijke mappen hiermee automatisch wordt gewijzigd (van de map OneDrive naar de persoonlijke map C:\Gebruikers\inlognaam\), blijven de daarin opgeslagen bestanden nog in de map OneDrive staan! Verplaats deze bestanden door middel van knippen en plakken naar de nieuwe opslaglocatie. Houd er wel rekening mee dat er na het verplaatsen van de bestanden nog steeds een back-up van de bestanden online is opgeslagen (en na opnieuw koppelen dus weer op aanvraag beschikbaar zijn). Heb je hier geen behoefte aan, verwijder de bestanden dan ook gelijk even uit de online omgeving van OneDrive.
 
Can I sign into only the microsoft store app

Vertaald met google

Wanneer u de Microsoft Store voor het eerst opent vanaf een lokaal account, vraagt Windows om de gebruikersnaam en het wachtwoord van uw Microsoft-account, die u royaal verstrekt, want dat is de enige manier om toegang te krijgen tot de Microsoft Store. Volgende ... pas op ... Microsoft zal u vragen of u de gebruikersnaam en het wachtwoord van uw Microsoft-account wilt gebruiken om uw lokale account om te zetten naar een Microsoft-account, of dat u alleen de gebruikersnaam en het wachtwoord van uw Microsoft-account wilt gebruiken voor Microsoft Store. Geef gewoon aan dat u de gebruikersnaam en het wachtwoord van uw Microsoft-account alleen voor Microsoft Store wilt gebruiken.

Dat is wat ik altijd doe bij nieuwe installatie's van windows 11 , tijdens deze installatie kan ik zelfs geen MS account invullen, alleen LOKAAL .
 
Laatst bewerkt:
Zijn jullie allemaal zo bang van MS, jullie hebben toch geen staatsgeheimen op je pc, allé daar ga ik toch van uit, vanwaar die schrik om eer Microsoft account aan te maken, misschien een domme vraag van mij
 
In mijn geval heeft dat niets te maken met gegevens en vrees ... ik heb overigens een MS account.
Waar het wel mee te maken heeft is dat eens je je PC ook aanlogt met MS Account je nagenoeg alle controle over je PC uit handen wordt genomen !
En je PC begint ook dingen te doen die je zo niet wil of anders wil.
Als je zoals ik met meerdere organisaties samenwerkt is werken met Teams vb. een echte nachtmerrie - je wordt gegarandeerd altijd in de Teams ruimte gezet van de verkeerde organisatie en overschakelen neemt héél véél tijd in beslag.

En als je met een netwerkje met veel gebruikers in je eigen huis vb. NAS-shares wil benaderen is het een ramp. Want die NAS kent je dan eensklaps niet meer. Moet je voor elke share aanloggen als 'andere gebruiker' en dan de gebruiker waarmee de NAS je wel kent aanloggen op die Shares. Maar als je dan tezelfdertijd ook andere zaken vb. op het internet wil doen waarbij je als locale PC zaken op de NAS wil zetten begint de miserie pas goed : want je hebt dan 2 verschillende gebruikers actief.

Ook beveiligingselementen heb je niet meer zelf in handen ... MS beslist voor jou.
Dat is het grote verschil met de Google accounts op PC - die houden zich binnen de browser en moeien zich niet met je PC.

enz... enz...

Ben je echter een heel basic gebruiker, zonder eigen thuisnetwerk, zonder speciale behoeftes e.d. dan is een MS Account een zegen !
 
Ook ik ben een basic gebruiker, zonder thuisnetwerk dus laat ik voorlopig alles zoals het is.
Iemand zei me daar straks als ik naar een lokaal account overschakel ik mijn office e.d opnieuw dien te installeren klopt dit?
Daarmee opteer ik of heb ik Google opslag ruimte bijgekocht. Als ik eens probeer over te schakelen naar een lokaal account vraagt hij dan om MS account te verwijderen of heb ik nadien de keuze te kiezen tussen de twee accounts
 
Iemand zei me daar straks als ik naar een lokaal account overschakel ik mijn office e.d opnieuw dien te installeren klopt dit?
Hangt af van de versie : voor Microsoft Office 365 (nu Microsoft 365) moet je aanloggen met een MS account. Als die geinstalleerd is met een MS account en je schakelt over naar lokaal account dan weet ik niet precies wat dit zou betekenen.

Maar alleszins : begrijp toch goed dat je ook met een lokaal account voor Windows kunt aanloggen op apps die een MS account gebruiken.
 
Bekijk bijlage 253883

Zoals je in dit screenshot kunt zien staat de map Documenten in C:\Users\marce\Onedrive. mdc1756 heeft bevestigd dat ook de andere persoonlijke mappen nu op die locatie staan. Normaal staan de persoonlijke mappen in C:\Users\marce
Bekijk bijlage 253885 Ik heb de link GEEL omkaderd.
Bij het instellen van OneDrive is er niet gekozen voor Bestanden alleen opslaan op deze pc (is een hele kleine onopvallende link).
Daardoor zijn de persoonlijke mappen van de map marce (lokale opslag) naar de map OneDrive verplaatst. De map OneDrive is een submap van de gebruikersmap zolang men zelf de locatie niet naar bv een DATA partitie heeft verplaatst.
mdc1756 hoeft echter niet te wanhopen: Wel best eerst wat meer kennis over OneDrive opdoen: https://www.schoonepc.nl/windows11/onedrive.html

Je kunt daar ook lezen hoe je de Persoonlijke mappen van OneDrive terug naar de lokale locatie kunt verplaatsten. Al naargelang de instellingen van OneDrive zou het mogelijk kunnen zijn dat niet alle online opgeslagen bestanden gedownload zijn. Dat moet dan wel even nog uitgevord worden alvorens de persoonlijke mappen terug naar de lokale opslag te verplaatsen.
Hier een citaat uit: https://www.schoonepc.nl/windows11/onedrive.html

Persoonlijke mappen van OneDrive naar de lokale opslag verplaatsen

Hoewel OneDrive als een waardevolle online back-up mag worden beschouwd, vindt lang niet iedereen het fijn dat de persoonlijke bestanden alleen nog op aanvraag beschikbaar zijn (en dus niet meer op de interne schijf bewaard worden!). Daarnaast is de omvang van de gratis OneDrive vaak niet groot genoeg om grote collecties foto’s op te slaan. Had je tijdens de setup (wellicht zonder dat je het door had) aangegeven dat de persoonlijke mappen Documenten, Afbeeldingen en/of Bureaublad in OneDrive opgeslagen moeten worden, maar sla je ze achteraf toch liever alleen lokaal op? Schakel dan eerst via onderdeel Synchroniseren en back-up maken, link Geavanceerde instellingen de optie Bestanden op aanvraag uit zodat alle op aanvraag beschikbare mappen en bestanden naar de lokale opslag worden gedownload (is er niet genoeg vrije schijfruimte beschikbaar op de partitie waar OneDrive op staat, dan moeten de bestanden direct na downloaden naar een andere partitie worden verplaatst). Wordt deze stap overgeslagen dan kunnen de op aanvraag beschikbare persoonlijke bestanden niet naar een andere locatie buiten de map OneDrive worden verplaatst!

Schakel vervolgens de synchronisatie voor de mappen Documenten, Afbeeldingen en Bureaublad uit via onderdeel Synchroniseren en back-up maken, knop Back-up beheren, deactiveer de betreffende mappen, knop Back-up stoppen, knop Sluiten. Let op want hoewel de standaard opslaglocatie van de persoonlijke mappen hiermee automatisch wordt gewijzigd (van de map OneDrive naar de persoonlijke map C:\Gebruikers\inlognaam\), blijven de daarin opgeslagen bestanden nog in de map OneDrive staan! Verplaats deze bestanden door middel van knippen en plakken naar de nieuwe opslaglocatie. Houd er wel rekening mee dat er na het verplaatsen van de bestanden nog steeds een back-up van de bestanden online is opgeslagen (en na opnieuw koppelen dus weer op aanvraag beschikbaar zijn). Heb je hier geen behoefte aan, verwijder de bestanden dan ook gelijk even uit de online omgeving van OneDrive.
moet ik nog eens rustig doornemen hoor als ik beter ben
 
Hier zijn de stappen om het OneDrive-icoon uit de Verkenner van Windows 11 te verwijderen:
  1. Open de Verkenner.
  2. Klik op de knop Meer en selecteer Instellingen.
  3. In de sectie OneDrive, klik op Opties.
  4. In het dialoogvenster OneDrive-instellingen, klik op het tabblad Account.
  5. Klik op het linkje Verwijderen onder het gedeelte Deze pc ontkoppelen.
  6. Klik op de knop Verwijderen om te bevestigen.
Het OneDrive-icoon wordt nu uit de Verkenner verwijderd.

Bron: Google Bard (AI)
philip toon eens met een screenshot waar jij dat vindt, ik open verkenner dan zie ik nergens een knop met meer
 
Zijn jullie allemaal zo bang van MS, jullie hebben toch geen staatsgeheimen op je pc, allé daar ga ik toch van uit, vanwaar die schrik om eer Microsoft account aan te maken, misschien een domme vraag van mij
Neen hoor, want na vele jaren met een lokaal gebruikersaccount te hebben gewerkt meld ik me ook al vrij lang met een Microsoft account aan. Toen ik je vroeg om eens het eigenschappenvenster van de map Documenten te tonen was je als ter duvel benauwd dat de ik de inhoud van je Documenten zou zien, wat ik zeker niet wilde zien. Blijkbaar heb je wel meer vertrouwen in Microsoft dan in mij. :LOL:
Ken je het verschil tussen een Microsoft account en een Microsoft Windows gebruikersaccount? Ik ben benieuwd.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan