Windows 11 one drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Hoe komt het dat in mijn verkenner bovenaan mijn one drive te zien is.
Ja ik heb een Microsoft account, maar one drive staat uit onder msconfig--opstarten, en mijn account van Microsoft, het hotmail adres staat niet open op de pc.
Ook is er geen wolkje te zien het teken van one drive onderaan de taakbalk.
Ik wil dit niet gebruiken, ik heb google drive voor cloud opslag.

Bij mijn vrouw staat het wolkje wel onderaan het bureaublad maar haar account staat altijd open.

Greets,
Ed
 
Hier zijn de stappen om het OneDrive-icoon uit de Verkenner van Windows 11 te verwijderen:
  1. Open de Verkenner.
  2. Klik op de knop Meer en selecteer Instellingen.
  3. In de sectie OneDrive, klik op Opties.
  4. In het dialoogvenster OneDrive-instellingen, klik op het tabblad Account.
  5. Klik op het linkje Verwijderen onder het gedeelte Deze pc ontkoppelen.
  6. Klik op de knop Verwijderen om te bevestigen.
Het OneDrive-icoon wordt nu uit de Verkenner verwijderd.

Bron: Google Bard (AI)
 
bij mij staat dat er ook, maar hij start ook niet mee op.
maar hij staat daar wel bij .
mij stoord dat niet.

1692175062683.png
 
Hier zijn de stappen om het OneDrive-icoon uit de Verkenner van Windows 11 te verwijderen:
  1. Open de Verkenner.
  2. Klik op de knop Meer en selecteer Instellingen.
  3. In de sectie OneDrive, klik op Opties.
  4. In het dialoogvenster OneDrive-instellingen, klik op het tabblad Account.
  5. Klik op het linkje Verwijderen onder het gedeelte Deze pc ontkoppelen.
  6. Klik op de knop Verwijderen om te bevestigen.
Het OneDrive-icoon wordt nu uit de Verkenner verwijderd.

Bron: Google Bard (AI)
Om terug te verkrijgen omgekeerde volgorde gebruiken, het is maar om bij te leren
 
Misschien best toch nog maar even wachten om OneDrive te ontkoppelen. Als ik het nog goed onderhouden heb meldt U zich onder Windows 11 namelijk aan met een Microsoft account. OneDrive is aan je Microsoft account gekoppeld. Daardoor worden lokaal opgeslagen bestanden automatisch met de online opslag van OneDrive gesynchroniseerd. Misschien heb je OnDrive ooit uit de opstart verwijderd (geen icoontje meer in de systeembalk) om die synchronisatie te stoppen. Alle, tot dan toe, gesynchroniseerde bestanden staan waarschijnlijk nog in OneDrive.
Om te kijken of ook je persoonlijke mappen zoals Documenten, bureaublad, Downloads, enz ook in OnDrive zijn terecht gekomen zou ik je eens het volgende willen vragen:
Ga eens naar je verkenner en klik met de rechter muisknop op Documenten. Klik in het contextmenu op Eigenschappen en toon er ons eens een screenshot van. Hetzelfde kun je eventueel ook met om het even welke andere persoonlijke map doen.
 
Laatst bewerkt:
Ja, zolang uw Microsoft account actief is.
Stel dat je OneDrive ontkoppelt van deze computer, dan nog zal de inhoud van de in OneDrive opgeslagen data behouden blijven doch stopt sowieso de synchronisatie met deze computer. Je kunt de inhoud van OneDrive wel nog altijd raadplegen door u bij Microsoft aan te melden via je browser (bv Edge, Chrome, Firefox, enz.) of via een ander apparaat (pc, tablet, gsm).
Ik vraag me echter af of de persoonlijke mappen van je gebruikersaccount-map naar de map OneDrive verplaatst zijn. Vandaar mijn vraag naar dat beschreven screenshot.
Bij mijn vrouw staat het wolkje wel onderaan het bureaublad maar haar account staat altijd open.
Zolang OneDrive samen met een Microsoft Windows gebruikersaccount opstart zal het icoontje van OneDrive in de systeembalk getoond worden, tenzij men dat via 'Instellingen' verborgen heeft.
 
Misschien best toch nog maar even wachten om OneDrive te ontkoppelen. Als ik het nog goed onderhouden heb meldt U zich onder Windows 11 namelijk aan met een Microsoft account. OneDrive is aan je Microsoft account gekoppeld. Daardoor worden lokaal opgeslagen bestanden automatisch met de online opslag van OneDrive gesynchroniseerd. Misschien heb je OnDrive ooit uit de opstart verwijderd (geen icoontje meer in de systeembalk) om die synchronisatie te stoppen. Alle, tot dan toe, gesynchroniseerde bestanden staan waarschijnlijk nog in OneDrive.
Om te kijken of ook je persoonlijke mappen zoals Documenten, bureaublad, Downloads, enz ook in OnDrive zijn terecht gekomen zou ik je eens het volgende willen vragen:
Ga eens naar je verkenner en klik met de rechter muisknop op Documenten. Klik in het contextmenu op Eigenschappen en toon er ons eens een screenshot van. Hetzelfde kun je eventueel ook met om het even welke andere persoonlijke map doen.
mijn account staat niet open dus ik werk met een lokaal account maar heb wel een microsoft account als ik in de store moet zijn bv.msconfig, heb nu terug de one drive via ms config eens aangezet, normaal moet het wolkje terug komen.

hier je screenshot

64dcf64f4b959-documenten.jpg
 
Toch werk je onder Microsoft Windows gebruikersaccount hoor maar bent dat wellicht vergeten. Onderstaand een gedeeltelijk knipsel van je Instellingen / Accounts dat dit aantoont.
1692209493977.png

heb nu terug de one drive via ms config eens aangezet, normaal moet het wolkje terug komen.
Herstart je computer eens en kijk of het OneDrive icoontje er staat. Zo niet, klik in de systeembalk eens op het ^ om de verborgen pictogrammen te tonen. Als het daar staat, sleep het dan naar de systeembalk ergens tussen andere icoontjes. Als het ook daar niet staat dan heb je OneDrive al afgekoppeld ofwel staat de weergave uitgeschakeld.
Ga dan eens naar Instellingen / Persoonlijke instellingen / Taakbalk / Andere systeemvak picogrammen. Kijk in die lijst eens of Microsoft OneDrive AAN staat.
Het screenshot wat je toont niet wat ik bedoelde. Het is een screenshot van Thuis waarin Documenten geselecteerd staat. Klik daar eens met de rechter muisknop op en vervolgens op Eigenschappen. Wat je dan ziet, daar wil ik graag een screenshot van zien.
 
van wat moet je een screenshot hebben van de map thuis of van of van dit
Persoonlijke instellingen / Taakbalk / Andere systeemvak picogrammen. Kijk in die lijst eens of Microsoft OneDrive AAN staat.


1692214787163.png



het rare is, ik heb eens in de msconfig de one drive aangezet en dan stond het wolkje onderaan in de taakbalk maar ook allemaal cirkeltjes rond mijn desktopiconen,
als ik met mijn muis daarover ging stond erbij synchroniseren, dus nu staat mijn account aan.
Heb de one drive terug uitgezet en nu staat er bovenaan geen one drive meer maar gewoon een wolkje met Marcel - persoonlijk????
wat een zot gedoe is dit??
op de foto staat hier de onedrive aan en hij is uitgezet in de msconfig opstarten???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan