Windows 11 Google drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Hoe kan je Google drive spiegelen zodat die op je bureau blad staat of waar je ze wil, ik heb daar iets van opgevangen dat dit gaat.

Thanks

Ed

@mdc1756 :
ik snap je bedoeling niet goed, je hebt Google Drive om je pc te ontlasten van allerlei dingen, nu wil je je pc terug belasten .... dan kan je je evengoed Google Drive elimineren ... en alles op een externe ssd-drive zetten. ik bezit een ICY-box toren met 4 hdd's/ssd's erin met een waarde van 16TB (kan nog uitgebreid worden)e, via usb 3. de kostprijs van zo'n ding is klein, enkel de aanschaf van ssd's is nogal duur, daardoor is het bij mij een mix van hdd' en ssd's.
maar de verbinding tussen je Google Drive en pc heeft toch een goede snelheid? (afhankelijk van je abbo bij telenet/proximus/ .... ), waarom mieren neuken op zo'n detail?

Ik veronderstel dat Google drive in mijn Gmail account staat, nee is zo, let op thé end, ben er niet goed bij. Als ik die op mijn D schijf zou willen kan ik direct aan mijn documenten en kan ik er direct iets inzetten toch in de drive.
Ja dan kan iedereen aan mijn drive juist.
Maar het is toch niet zo gelijk bij Windows drive dat die direct iets opslaat vanzelf in de drive.
Bij Google moet je het toch zelf doen of ben ik mis,? Schiet me niet af hé, ik lees je straks ik ga slapen nu

Dan moet ik niet telkens naar Gmail om iets in de cloud te zetten.
Of kan ik van mijn bureau blad bestand naar Google drive.

Je verward Gmail met Google !
Gmail is een mailclient van Google. Daar heeft Google Drive niets mee te maken ...
Google is de omgeving van Google waarbinnen een groot aantal applicaties zich bevinden, o.a. Google Drive ...

Of kan ik van mijn bureau blad bestand naar Google drive.
Ja, dat kan! Je kunt Google Drive gebruiken als een "virtuele schijf" op je desktop, zodat je gemakkelijk bestanden kunt uploaden, downloaden, en synchroniseren tussen je computer en je Google Drive-account. Hier zijn een paar manieren om dit te doen:

### 1. **Google Drive for Desktop-app**
Google heeft een officiële applicatie, **Google Drive voor Desktop** (voorheen bekend als Backup and Sync), waarmee je eenvoudig je Google Drive-bestanden op je computer kunt openen.

- **Download de app**: Ga naar de [Google Drive voor Desktop-pagina](https://www.google.com/drive/download/).
- **Installeren en inloggen**: Volg de instructies om de app te installeren en log in met je Google-account.
- **Synchronisatie instellen**: Kies of je een volledige kopie van je Google Drive op je computer wilt opslaan, of dat je alleen specifieke mappen wilt synchroniseren. Je kunt ook selecteren of je je hele computer wilt back-uppen naar Google Drive.
- **Toegang via Verkenner of Finder**: Na installatie zie je Google Drive als een extra schijf in je Verkenner (Windows) of Finder (Mac). Dit maakt het gemakkelijk om bestanden te openen en te bewerken, en deze worden automatisch gesynchroniseerd met je cloudopslag.

### 2. **Google Drive als een netwerkschijf**
Als alternatief kun je Google Drive als een "virtuele" netwerkschijf koppelen zonder dat bestanden lokaal worden gedownload. Dit werkt vaak via Google Drive voor Desktop, waar je mappen kunt streamen in plaats van te synchroniseren, zodat ze geen ruimte innemen op je lokale schijf.

### 3. **Google Drive toevoegen als snelkoppeling**
Je kunt ook gewoon een snelkoppeling naar [drive.google.com](https://drive.google.com) op je bureaublad zetten. Dit opent je Google Drive in je browser en vereist geen installatie, maar bestanden worden niet lokaal bewaard.

Ja dan kan iedereen aan mijn drive juist.
Maar het is toch niet zo gelijk bij Windows drive dat die direct iets opslaat vanzelf in de drive.
Bij Google moet je het toch zelf doen of ben ik mis,? Schiet me niet af hé, ik lees je straks ik ga slapen nu
't is niet kwaad bedoeld, enkel dat ik je werkwijze ... je doen niet snap!
jou afschieten, ik heb wel iets beters te doen

Enkele van de nuttige gebruiken die ik daarvoor kan bedenken is dat je documenten zo beschermd zijn tegen panne op je PC / dat ze bereikbaar zijn op alle toestellen waar je je GD connecteert / dat je documenten kan delen etc...

Wat is het nut om google als virtuele schijf te gebruiken?
Google drive heeft maar 5 GB gratis opslag. Abonnementen zijn maximaal 1 TB per persoon.
Dat is zo vol of zie ik het verkeerd?
je ziet verkeerd:
Je krijgt in je Google-account de beschikking over 15 GB aan kosteloze opslagruimte, die wordt gedeeld door Google Drive, Gmail en Google Foto's. Als je extra opslagruimte nodig hebt, kun je via een in-app-aankoop upgraden naar een betaald abonnement.
One Drive: 5 GB

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan