Windows 11 google drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

We gebruiken google drive voor cloud opslag. Ik betaal €1.99 voor 100gig, de namen mogen gezien worden, anders moeten de beheerders ze even weggommen want dit zijn foto's van internet en kan ze niet met imgdumper gebruiken. Mijn 15 gig was op en ik dacht het zal wel gewoon doorlopen tot de 100 gig vol is maar dit is het niet.

1704919148900.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
MDC heeft dat abonnement op naam van zijn vrouw gezet.
Ze hebben beide GB gratis. Er is nog 70 van de 100 GB vrij.
Zijn 15 GB zijn opgebruikt. Die van zijn vrouw nog niet.
Zolang zijn vrouw nog gratis GB's over heeft kan zij geen volume bijnemen of verdelen.
Is dat zo dan moet ik het maar doen met de volle 15 gig
 
of :
  • bijkopen voor jou
  • ofwel 100Gb stoppen voor je vrouw en 100Gb nemen op jouw naam en met haar delen - dan heeft zij 15 Gb
  • ofwel kijken naar andere file cloud opslag mogelijkheden ...
Maar alleszins : je zal IETS moeten beslissen.
 
MDC heeft dat abonnement op naam van zijn vrouw gezet.
Ze hebben beide GB gratis. Er is nog 70 van de 100 GB vrij.
Zijn 15 GB zijn opgebruikt. Die van zijn vrouw nog niet.
Zolang zijn vrouw nog gratis GB's over heeft kan zij geen volume bijnemen of verdelen.
Klopt volgens mij niet!!!

Delen met je gezin starten of stoppen
  • Er is ook gedeelde opslagruimte, bestemd voor gezamenlijk gebruik door iedereen in je gezinsgroep. Nadat de persoonlijke opslagruimte van een gezinslid volledig is gebruikt, tellen nieuwe bestanden mee voor de gedeelde opslagruimte. Gezinsleden kunnen zoveel van de beschikbare opslagruimte gebruiken als ze willen.
Hier spreekt men wel over "een (1) gezinslid", niet een bepaald, kan dus eender wie van de leden zijn.

@mdc1756 Zeker alles wel goed ingesteld is? Kan enkel aangepast worden door de beheerder.

Hoe dat allemaal te doen kan je ook in bovenstaande link (Delen met...) lezen.
Best wel eerst helemaal lezen alvorens dingen te gaan aanpassen. Staan verschillende stappen uitgelegd.
Kan ook enkel vanuit de beheerdersaccount (je vrouw), waar je ook de GEBRUIKTE OPSLAG kan zien.

Je moet ook goed opletten bij het toevoegen en/of verwijderen van leden.
Als je bv (denkt je) iets fout hebt gedaan, verwijdert een gezinslid en voegt die daarna terug toe kan het zijn die pas na een jaar terug van extra mogelijkheden kan genieten.
(Weet niet of het voor de extra opslag geld maar toch mee opletten.)

Nog een tip: print de info af, is vaak duidelijker dan tussen verschillende vensters te wisselen.
 
Laatst bewerkt:
Je bedoelt de link van je: delen met je gezin starten of stoppen, juist
Juist zware werkserie gehad geheugen is zeer moe
Thanks

Philipik denk dat je met je redenering fout zit je kan je 100 gig delen met 5 personen.
Ik ben ook nog in onderhandeling met Google one, ik laat jullie iets weten
Ga nu rusten, teveel pijn
 
Ik weet niet waar ik die Google one ruimte kan vinden, daar is nergens een opslag te zien het is de bedoeling dat elk zijn eigen Google drive privé heeft toch?
uw eigen privé ruimte is die gratis 15 GB.
De rest is een "gedeelde" ruimte: Ze gebruiken de gedeelde opslagruimte van Google One pas als hun eigen 15 GB vol zit.
 
Philipik denk dat je met je redenering fout zit je kan je 100 gig delen met 5 personen.
Nope, marketingruc, je kan slechts 85GB delen.

Als 1 persoon dat gebruikt krijgt die totaal 100GB waar ook de "gratis 15GB" in zit.
Het is NIET 15GB (gratis)+100GB maar 100-15GB = 85GB extra.

Bij een gezin van bv 4 wordt dat dus gratis 15GB voor elk lid en 85GB SAMEN te verdelen.
 
Laatst bewerkt:
uw eigen privé ruimte is die gratis 15 GB.
De rest is een "gedeelde" ruimte: Ze gebruiken de gedeelde opslagruimte van Google One pas als hun eigen 15 GB vol zit.
waar kan ik de gedeelde opslagruimte van Google One vinden, staat daar dan ergens ook een letter op deze pc of in heeft dit een icoon zodat ik het kan upmoaden.

Nu staat dit op mijn pc een google drive, ik hoef de bestanden er maar in te zetten, maar wat als ze nu allebei vol zijn??
 
Nope, marketingruc, je kan slechts 85GB delen.

Als 1 persoon dat gebruikt krijgt die totaal 100GB waar ook de "gratis 15GB" in zit.
Het is NIET 15GB (gratis)+100GB maar 100-15GB = 85GB extra.

Bij een gezin van bv 4 wordt dat dus gratis 15GB voor elk lid en 85GB SAMEN te verdelen.
ok dan heb ik er dan nog 70 gig over maar waar kan ik mijn bestanden neerzetten,
 
Nee, je hebt samen nog 85GB over.

Ieder krijgt sowieso zijn gratis 15GB welke verder niet in mindering komt.
De marketingruc hier is dat google je laat geloven dat diegene die het aanschaft betaalt voor 100GB maar daar je gratis 15GB wel bij inbegrepen is en je dus eigenlijk voor 85 betaalt +15 = 100GB.

Die 85GB kan je verdelen onder max 5 toegevoegde leden, in totaal dus 6 die SAMEN 85GB ter beschikking kunnen hebben als alles correct ingesteld is.
Nogmaals: elk lid behoud zijn gratis 15GB.

De marketingtruc is dat je uiteindelijk slechts 85GB extra krijgt terwijl je denkt 100 extra (bovenop die 15) te krijgen.
Aanbiedingen altijd, vooral kleine lettertjes of voetnoten, goed lezen.
 
Laatst bewerkt:
Eenkel als je daar toelating voor gekregen hebt door de de gezinsbeheerder.
En als je altijd in die groep gebleven bent, dus niet een keertje verwijdert en terug toegevoegd om welke reden dan ook.
Mocht dat gebeurd zijn is het mogelijk je een jaar moet wachten voor dat weer kan.
Moet ik nog eens dubbel checken.

Beschreven in de link "Delen..."

Had ook nog ergens gezien sommige functies een 1ste keer geactiveerd moeten worden.
Diegene die dat doet wordt dan ook de enige die deze dan kan gebruiken of toevoegen aan anderen.
Mss moet de beheerder zichzelf dat recht om opslag te beheren ook nog toekennen?
Gebruik hier enkel mijn gratis 15GB, kan het dus niet testen.
 
Het is vooral en meer en meer onduidelijk welke opstelling er nu eigenlijk toepasselijk is bij de TS ... ik heb alles wat @Deus uitlegt ook proberen uitleggen in de eerste bijdragen hier in dit topic, maar kreeg telkens feedback dat het zo niet was ...
Ik geef het alleszins op om er hoogte van te krijgen.

Vanaf een paar bijdragen hoger doet @Deus een nieuwe poging, terug vertrekkend van het gezonde uitgangspunt... hopelijk heeft hij meer succes om licht op de zaak te doen schijnen.
 
@philip ik hoop het ook. Besefte wel ik al eerder geposte dingen herhaalde maar baat het niet...

@mdc1756 Je moet wel beseffen dat niet jij maar enkel je vrouw haar beheerdersaccount !!! alles kan instellen. Zij is de baas, jij kan niks aanpassen. (Of jij via haar account.)
Om gebruikte ruimte te zien, staat in de reeds gepostte link Delen met je gezin starten of stoppen (Heb hem hier nog maar eens ingezet...)
Je moet die natuurlijk wel openen en lezen, of zoeken wat je nodig hebt en eventueel op de links erin klikken.
Op die pagina "Delen met...." vind je o.a.:

Opslaggebruik van gezinsleden controleren​

Je kunt controleren hoe de totale opslagruimte is verdeeld tussen de leden van je Google One-gezinsabonnement.
  1. Ga op je computer naar Google One.
  2. Klik aan de linkerkant op Opslag.
  3. Klik naast Opslagruimte van gezin op de pijl-omlaag
    Pijl-omlaag
    .
  4. Bekijk hoeveel opslagruimte elk gezinslid gebruikt.
Leden van een gezinsgroep kunnen alleen ruimte vrijmaken in de opslagruimte die ze zelf gebruiken. Ze hebben geen invloed op het opslaggebruik van andere gezinsleden. Vraag gezinsleden die te veel Google-opslagruimte gebruiken of ze ruimte kunnen vrijmaken.
Tip: Als je wilt wijzigen wie er lid zijn van je gezinsabonnement, lees je meer informatie over hoe je je Google-gezinsgroep beheert.

Weet niet of jij als gewoon lid (geen beheerder) dit kan zien.
Best eens testen met account van je vrouw, zij is de baas hier en zal meer info kunnen zien en instellen.
 
Laatst bewerkt:
Heb dit net ook even aangekocht voor mij en men gezin. Dus ik heb ook even moeten zoeken...
Om de een of andere reden kon ik via de webportal van Google One bitter weinig toewijzen. Ik heb dan de Google One app op men smartphone geinstalleerd. In die app staat de mogelijkheid om te Delen (Share). Daar moet je de slider dus verzetten... en daarbij toegang geven dat alle leden van je gezin kunnen genieten van de aangekochte storage.

Daarna zag ik in het Google One webportaal ook een extra veld net "Family storage"

1705403690428.png


Maw, laat je vrouw de Google One app installeren op haar smartphone. Open die app... zoek daar naar Delen (Of share), staat in het Home tab (eerste tab die open is). Daar de slider verzetten om je storage te delen met je gezinsleden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan