Windows 11 one drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Hoe komt het dat in mijn verkenner bovenaan mijn one drive te zien is.
Ja ik heb een Microsoft account, maar one drive staat uit onder msconfig--opstarten, en mijn account van Microsoft, het hotmail adres staat niet open op de pc.
Ook is er geen wolkje te zien het teken van one drive onderaan de taakbalk.
Ik wil dit niet gebruiken, ik heb google drive voor cloud opslag.

Bij mijn vrouw staat het wolkje wel onderaan het bureaublad maar haar account staat altijd open.

Greets,
Ed
 
Wanneer u zich aanmeldt met een Microsoft Windows-gebruikersaccount dan staat uw Microsoft account open. En TS meldt zich op zijn pc aan met een Microsoft Windows-gebruikersaccount en NIET met een lokaal account!
Laat dat nu eens voor altijd duidelijk zijn om de verwarring nog niet groter te maken.
 
Wanneer u zich aanmeldt met een Microsoft Windows-gebruikersaccount dan staat uw Microsoft account open. En TS meldt zich op zijn pc aan met een Microsoft Windows-gebruikersaccount en NIET met een lokaal account!
Laat dat nu eens voor altijd duidelijk zijn om de verwarring nog niet groter te maken.
Is begrepen staat allemaal ingesteld, topic mag gesloten worden, mijn gezondheid kan er niet aan doen dat ik in stukken en brokken moet lezen en veel vergeet, ik ben geen 3x7 meer ,:)
 
Wanneer u zich aanmeldt met een Microsoft Windows-gebruikersaccount dan staat uw Microsoft account open. En TS meldt zich op zijn pc aan met een Microsoft Windows-gebruikersaccount en NIET met een lokaal account!
Laat dat nu eens voor altijd duidelijk zijn om de verwarring nog niet groter te maken.
1692300400308.png


ik ben dus aangemeld met een microsoft account uitgezocht door display19, ga dit dan maar vlug afzetteN
 
Toch werk je onder Microsoft Windows gebruikersaccount hoor maar bent dat wellicht vergeten. Onderstaand een gedeeltelijk knipsel van je Instellingen / Accounts dat dit aantoont.
1692304068094.png


In de Eigenschappen van Documenten zien we dat deze map in OneDrive zit. Dat had ik ook wel verwacht. Dat is bijna zeker ook het geval met een aantal andere persoonlijke mappen van je. Als je toch de voorkeur geeft aan GoogleDrive en wil afzien van OneDrive dan kun je dat maar best herstellen naar de standaard locatie. Dat is een erg eenvoudige handeling maar misschien toch te moeilijk voor u. Tevens respecteer ik je eerder al genomen beslissing om dit topic te willen afsluiten.
Succes nog verder.
 
Alle andere persoonlijke mappen staan er ook in, ik kan van een Microsoft account gemakkelijk overstappen naar een lokaal account, is nu niet zo moeilijk, kende vroeger veel van pc's zat dikwijls in het register en about config van Firefox, all gone now.
Waarom was je nu zo verontwaardigd over de pijltjes.
Bedankt alvast.

Groetjes,

Marcel
 
Alle andere persoonlijke mappen staan er ook in, ik kan van een Microsoft account gemakkelijk overstappen naar een lokaal account, is nu niet zo moeilijk....
Men heeft u gek gemaakt van een lokaal gebruikersaccount maar dat lost uw vraag van dit topic niet op. Na een overstap vanuit je Microsoft Windows gebruikersaccount naar een lokaal account zullen je persoonlijke mappen nog steeds in de map OneDrive staan hoor. Wat dat betreft lost die overstap helemaal niets op. En maar goed ook dat je die map OneDrive dan nog zult zien staan, zo niet zou je ook je persoonlijke mappen niet meer kunnen bereiken.
 
Na een overstap vanuit je Microsoft Windows gebruikersaccount naar een lokaal account zullen je persoonlijke mappen nog steeds in de map OneDrive staan hoor. Wat dat betreft lost die overstap helemaal niets op. En maar goed ook dat je die map OneDrive dan nog zult zien staan, zo niet zou je ook je persoonlijke mappen niet meer kunnen bereiken.
Hoezo ... ik ben maar meelezer maar ik snap dit niet helemaal..
Als je alle bestanden lokaal hebt opgehaald kan je die in Onedrive bestanden en folders toch gewoon wissen en dan het gebruik van Onedrive volledig stoppen en van je PC verwijderen ? Heb ik alleszins een paar jaar geleden al gedaan ...

Hoe staat beschreven in hogerop te vinden tussenkomsten.
 
Hier zijn de stappen om het OneDrive-icoon uit de Verkenner van Windows 11 te verwijderen:
  1. Open de Verkenner.
  2. Klik op de knop Meer en selecteer Instellingen.
  3. In de sectie OneDrive, klik op Opties.
  4. In het dialoogvenster OneDrive-instellingen, klik op het tabblad Account.
  5. Klik op het linkje Verwijderen onder het gedeelte Deze pc ontkoppelen.
  6. Klik op de knop Verwijderen om te bevestigen.
Het OneDrive-icoon wordt nu uit de Verkenner verwijderd.

Bron: Google Bard (AI)
die optie meer en instellingen vind ik niet Philip, een screenshot aub als het kan en wie moet ik nu geloven u of display die me er toch ook redelijk veel van afweet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan