Windows 11 google drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

We gebruiken google drive voor cloud opslag. Ik betaal €1.99 voor 100gig, de namen mogen gezien worden, anders moeten de beheerders ze even weggommen want dit zijn foto's van internet en kan ze niet met imgdumper gebruiken. Mijn 15 gig was op en ik dacht het zal wel gewoon doorlopen tot de 100 gig vol is maar dit is het niet.

1704919148900.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Kan ik zelf de opslagruimte verdelen tussen de mensen in mijn gezinsgroep?​

Nee. Je kunt niet bepalen hoeveel opslagruimte elke persoon in je gezinsgroep krijgt. Alle leden van je gezinsgroep hebben al 15 GB aan kosteloze opslagruimte in hun Google-account. Ze gebruiken de gedeelde opslagruimte van Google One pas als hun eigen 15 GB vol zit.
 
@mdc1756 Je maakt een denkfout : het is niet mogelijk om een bestand (in jouw geval een ISO) schrijlings over de beide ruimtes te zetten. Je kunt de gedeelde opslagruimte volgens Google gebruiken als je eigen 15Gb vol zit, maar dan wel voor bestanden die compleet in die ruimte komen.

Zou je niet beter een Google Family abonnement overwegen, als upgrade van die Google One ?
 
@PhilipV @mdc1756 Philip, ik ga niet zeggen je ongelijk hebt, heb zelf geen ervaring met Google One maar gezien de extra ruimte van 85GB bovenop de gratis 15GB zou ik het toch onlogisch vinden dat als je een te groot bestand upload dit niet in de extra 15GB geplaatst zou worden? Dat is toch net de Bedoeling?

Dan nog iets wat ik me afvraag, vond er niet direct een antwoord op:
Mss wat ver gezocht, maar stel de gratis 15GB extra enkel kan gevuld worden met een bestand dat binnen die ruimte afgesloten wordt?
Je upload een 17GB ISO maar je hebt nog slechts 5GB vrij van je gratis 15, wordt dat dan aansluitend verder geschreven in de extra 85GB opslag?
Of moet dat bestand dan binnen de gratis 15GB vallen? Als het er dan niet in past, ISO kan bv niet gesplitst worden.
Stel dat dan de extra 85GB al 70GB in gebruik hebben dan past de ISO daar ook niet in.
Google one: "oeps, 17GB ISO past niet in de gratis 15GB , even in de gemeenschappelijke 85GB zetten.
Ai... gemeenschappelijke heeft ook al 70GB in gebruik, sorry, ISO past hier ook niet in.

@mdc1756 Hoeveel GB staat er al in je gratis 15GB en je Google One 85GB ruimte?
 
@Deus zoals jij het stelt heb je gelijk maar dat is niet de realiteit van werken. Het staat elke gebruiker, ook binnen een gedeeld abonnement om zijn eigen privé-ruimte uit te breiden door het aankopen van een extra ruimte van vb. nog ééns 15 Gb.
Die ganse Google One / Family is immers een commercieel model hé ... niet noodzakelijk het optimum voor schijfruimte-aanwending.

Volgens mij is die ganse poespas (enkel vermoeden hé) een virtuele opdeling om ruimte te kunnen verkopen, maar zit het op server-niveau allemaal in één en dezelfde pot per hoofdaccount.
 
@PhilipV Dat snap ik haalde ik zelf al aan: "zou ik het toch onlogisch vinden dat als je een te groot bestand upload dit niet in de extra 15GB geplaatst zou worden?"

@PhilipV "Volgens mij is die ganse poespas (enkel vermoeden hé) een virtuele opdeling om ruimte te kunnen verkopen, maar zit het op server-niveau allemaal in één en dezelfde pot per hoofdaccount."
Wat ik zelf +/- dacht en net daarom die denkpiste "in de kring" gooi ;)
Heb de google docs hierover al geraadpleegd, verschillende zoektermen in NL en EN geprobeerd, geen duidelijk antwoord te vinden.
 
MDC heeft dat abonnement op naam van zijn vrouw gezet.
Ze hebben beide GB gratis. Er is nog 70 van de 100 GB vrij.
Zijn 15 GB zijn opgebruikt. Die van zijn vrouw nog niet.
Zolang zijn vrouw nog gratis GB's over heeft kan zij geen volume bijnemen of verdelen.
 
@PhilipV @mdc1756 Philip, ik ga niet zeggen je ongelijk hebt, heb zelf geen ervaring met Google One maar gezien de extra ruimte van 85GB bovenop de gratis 15GB zou ik het toch onlogisch vinden dat als je een te groot bestand upload dit niet in de extra 15GB geplaatst zou worden? Dat is toch net de Bedoeling?

Dan nog iets wat ik me afvraag, vond er niet direct een antwoord op:
Mss wat ver gezocht, maar stel de gratis 15GB extra enkel kan gevuld worden met een bestand dat binnen die ruimte afgesloten wordt?
Je upload een 17GB ISO maar je hebt nog slechts 5GB vrij van je gratis 15, wordt dat dan aansluitend verder geschreven in de extra 85GB opslag?
Of moet dat bestand dan binnen de gratis 15GB vallen? Als het er dan niet in past, ISO kan bv niet gesplitst worden.
Stel dat dan de extra 85GB al 70GB in gebruik hebben dan past de ISO daar ook niet in.
Google one: "oeps, 17GB ISO past niet in de gratis 15GB , even in de gemeenschappelijke 85GB zetten.
Ai... gemeenschappelijke heeft ook al 70GB in gebruik, sorry, ISO past hier ook niet in.

@mdc1756 Hoeveel GB staat er al in je gratis 15GB en je Google One 85GB ruimte?
Ik weet niet waar ik die Google one ruimte kan vinden, daar is nergens een opslag te zien het is de bedoeling dat elk zijn eigen Google drive privé heeft toch?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan