Windows 11 google drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi

Ik werk met windows 11, het een lokaal account op mijn vrouw haar naam en op mijn naam zodat we elk ons eigen bureaublad hebben maar we hebben ook alle twee een microsoft account.
Ik heb gisteren google drive geïnstalleerd op mijn lokaal account en die is zichtbaar in mijn verkenner;

Ik ging nu eens zien op de lokale account van mijn vrouw en daar stond het icoontje van google drive niet;
Ik probeerde dat dan maar ook te installeren maar hij .....@hotmail.com en mijn wachtwoord.
Moet het niet zijn mijn vrouw haar voorvoegsel aan @hotmail.com en haar wachtwoord. trouwens hotmail heeft daar toch niets mee te maken het is van google.

Hoe kan ze anders haar drive in haar verkenner krijgen.
Als ik naar haar gmail adres ga dan kan ik de drive wel zien staan maar niet in de verkenner op het lokale gedeelte van de pc
We betalen maandelijks een klein bedrag om 1 TB opslag te hebben.

wie kan hier een oplossing geven aub

groetjes,

ed
 
Het zou wel heel bizar zijn dat het vragen van een code voor deblokkeren van een Google Drive account je een bericht zou opleveren dat je leidt naar een outlook mail, one drive etc.. want dat is regelrecht DE CONCURRENTIE !

Ik denk dat je behoorlijk op de dool en in de war bent geraakt welke boodschappen van welke app komen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik uit alles wat ik hierboven lees ook geen wijs meer geraak.
niet zo moeilijk toch mij grote kleurenfoto houdt mij tegen das alles
 
Nee collega je moet dan inloggen in de Hotmail van Uw vrouw. Dus geen nieuwe aanmaken maar Hotmail van de vrouw openen.
en gaat daar dan die pincode staan alhoewel er op de foto mijn naam stond@hotmail.com maar iemand vond dat mijn naam daar weg moest, als ik mij email adres wil verbergen zal ik dit wel zelf doen hoor, dit is een oud adres die ik niet gebruik, ma swoit.
boven pincode stond mijn naam@hotmail.com, ik kan dit trouwens niet veranderen...

die hotmail is nu outlook geworden.

1699388920518.png
 
Ik ging er vanuit dat de foto op het account van uw vrouw sloeg. als het Uw eigen hotmail is dan heeft U dus twee google accounts.
Dat zou dus kunnen kloppen met wat U mij stuurde. Dus:
1) account Uw naam at gmail .com
2) een account gekoppeld aan Uw naam at hotmail.com

Ondersteunde laatst een oudere dame die had vier google accounts.

En ja nooit je email adres op fora posten.
 
ik heb het oude hotmail nog,
een gmail account
mijn vrouw heeft een outlook(hotmail)
en een gmail account vandaar dat ik op elk ons lokaal gedeelte onze eigen google drive zou willen en niet dat alles in een drive staat
ik ga eens zien
 
Bij twee aparte windows accounts moet men in het andere account via zoeken naar Google Drive de reeds geïnstalleerde app vinden en starten.
Hij opent dan de browser om in te loggen in het andere account.
De rest wijst zichzelf denk ik.
 
U kunt inderdaad een google account hangen aan een Hotmail adres.
In het account van Uw vrouw kunt U de Pincode wijzigen. (Google dashboard).
Maar U kunt dus wel op beide accounts inloggen.
Daarvoor is het niet nodig om te delen.
Zal zo even kijken op mijn andere PC, maar kan nu al zeggen dat de data niet door elkaar gaat lopen.
Elk account krijgt zijn eigen virtuele schijf.
Dit is dus hier niet van toepassing want TS gebruikt twee Windows accounts.
Sorry had dat niet door omdat hij sprak over ieder een eigen bureaublad. Nu blijkt dat dat moet zijn ieder een eigen account.
Dus na boot inloggen als meneer of als mevrouw. Dus twee lokale accounts.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan