Windows 11 google drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi

Ik werk met windows 11, het een lokaal account op mijn vrouw haar naam en op mijn naam zodat we elk ons eigen bureaublad hebben maar we hebben ook alle twee een microsoft account.
Ik heb gisteren google drive geïnstalleerd op mijn lokaal account en die is zichtbaar in mijn verkenner;

Ik ging nu eens zien op de lokale account van mijn vrouw en daar stond het icoontje van google drive niet;
Ik probeerde dat dan maar ook te installeren maar hij .....@hotmail.com en mijn wachtwoord.
Moet het niet zijn mijn vrouw haar voorvoegsel aan @hotmail.com en haar wachtwoord. trouwens hotmail heeft daar toch niets mee te maken het is van google.

Hoe kan ze anders haar drive in haar verkenner krijgen.
Als ik naar haar gmail adres ga dan kan ik de drive wel zien staan maar niet in de verkenner op het lokale gedeelte van de pc
We betalen maandelijks een klein bedrag om 1 TB opslag te hebben.

wie kan hier een oplossing geven aub

groetjes,

ed
 
Ik probeerde dat dan maar ook te installeren maar hij .....@hotmail.com en mijn wachtwoord.
Moet het niet zijn mijn vrouw haar voorvoegsel aan @hotmail.com en haar wachtwoord.
Jouw Google drive is deel van jouw google account en log je dus in met jouw gegevens.
De Google drive van je vrouw is zo ook deel van haar google account en ze moet daarmee inloggen. Die hotmail.com en haar wachtwoord daarvoor doet niet terzake...
 
ja maar ik dit op mijn gedeelte geinstalleerd en zie dit in mijn verkenner
in haar verkenner staat het niet wel in haar gmail als je op de bolletjes klikt, waar foto's google -e, drive etc staat
ik kan rechtstreeks vanaf mijn account een bestand slepen naar de drive op het bureaublad,
zij zou dan telkens moeten haar gmail openen en dan het bestand daar naar toe slepen, zou handig zijn als ze deze drive ook in haar verkenner ziet

ik installeer alle programma"s op de pc heb nog geen een gehad die vraagt is het alleen voor u of voor beide account is toch ook vreemd.
wil je een foto?
 
dit de oplossing?

 
ik installeer alle programma"s op de pc heb nog geen een gehad die vraagt is het alleen voor u of voor beide account is toch ook vreemd.
Nee, dat is niet zo vreemd.
De programma's die 'gebruiker afhankelijk' installeren aanbieden zijn beperkt en het zijn meestal de grotere, zwaardere toepassingen.
Het is de programmamaker die bepaalt of hij dat in zijn installatie voorziet of niet.

Technisch vergt het voorzien van zo'n mogelijkheid wel wat inzicht en de parameters en ev. sturende bestanden komen afhankelijk van die mogelijkheid of standaard installatie voor alle gebruikers ook op onderscheiden folders in je Windows installatie terecht.
 
kon er geen print screen van nemen dan maar met de gsm, mss geen duidelijk beeld weet ook niet wat ze met een pincode willen zeggen, nooit gebruikt
we gaan eens zien
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dit de oplossing?

dit lijkt me zeker iets, maar je weet van mijn handicap ik heb het nu serieus lastig en kan dit niet snappen wat ik lees ben ik terug vergeten, moet ik misschien op mijn account nog een account toevoegen en zou zo haar drive in haar verkenner zichtbaar zijn?
Ze heeft zelf ook een account hoor vergeet dit niet, we komen er mss morgen op terug bedankt alvast Philip
als jij de oplossing moest weten laat het me dan aub weten thanks
 
654918689f9e3-PXL_20231105_213002405.MP.jpg

moest deze toch posten om te tonen wat ik verkrijg als ik in mijn lokaal account van min vrouw google drive wou installerren, ik heb ook geen pincode..
waat te doen
heb al wat uitleg gehad van Deus ook
 
U kunt inderdaad een google account hangen aan een Hotmail adres.
In het account van Uw vrouw kunt U de Pincode wijzigen. (Google dashboard).
Maar U kunt dus wel op beide accounts inloggen.
Daarvoor is het niet nodig om te delen.
Zal zo even kijken op mijn andere PC, maar kan nu al zeggen dat de data niet door elkaar gaat lopen.
Elk account krijgt zijn eigen virtuele schijf.
 
Laatst bewerkt:
Het verbaasd mij wel hoe vaak mensen hier een vraag stellen zonder eerst zelf te zoeken.
Het antwoord is eenvoudig te vinden op Google. M.b.t. Drive:
Uitleg.jpg

Bij mij staat de profiel foto links. En ook het opnieuw opstarten gaat vanzelf.
Maar zo zie in uitleg nog vaak bij downloaden "zie links onder" terwijl het al een tijdje "rechts boven" is.

Nog een opmerking; Bij problemen met google kunt U ook gewoon contact opnemen met Google omdat U een plus abonnement heeft.
P.S. Vergeet niet dat dit alleen werkt met Google Drive voor desktop !!
 
Laatst bewerkt:
Leuk Leuk
U kunt inderdaad een google account hangen aan een Hotmail adres.
In het account van Uw vrouw kunt U de Pincode wijzigen. (Google dashboard).
Maar U kunt dus wel op beide accounts inloggen.
Daarvoor is het niet nodig om te delen.
Zal zo even kijken op mijn andere PC, maar kan nu al zeggen dat de data niet door elkaar gaat lopen.
Elk account krijgt zijn eigen virtuele schijf.
ik weet niet of nooit van een pincode en dat dat dan op mijn naam is zie foto in het forum, zou niet weten welke pincode en als ik dat doe, en klik pincode vergeten dan stuurt hij een code naar mijn yahoo adres, als ik dan die code ingeef dan doet hij mij een outlook mailbox aanmaken met one drive etc en ik hoef geen outlook nodig, ik heb al 3 andere mailprogramma"s, mdc..., gmail en telenet webmail
 
Het zou wel heel bizar zijn dat het vragen van een code voor deblokkeren van een Google Drive account je een bericht zou opleveren dat je leidt naar een outlook mail, one drive etc.. want dat is regelrecht DE CONCURRENTIE !

Ik denk dat je behoorlijk op de dool en in de war bent geraakt welke boodschappen van welke app komen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik uit alles wat ik hierboven lees ook geen wijs meer geraak.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan