Windows 11 one drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Hoe komt het dat in mijn verkenner bovenaan mijn one drive te zien is.
Ja ik heb een Microsoft account, maar one drive staat uit onder msconfig--opstarten, en mijn account van Microsoft, het hotmail adres staat niet open op de pc.
Ook is er geen wolkje te zien het teken van one drive onderaan de taakbalk.
Ik wil dit niet gebruiken, ik heb google drive voor cloud opslag.

Bij mijn vrouw staat het wolkje wel onderaan het bureaublad maar haar account staat altijd open.

Greets,
Ed
 
Hangt af van de versie : voor Microsoft Office 365 (nu Microsoft 365) moet je aanloggen met een MS account. Als die geinstalleerd is met een MS account en je schakelt over naar lokaal account dan weet ik niet precies wat dit zou betekenen.

Maar alleszins : begrijp toch goed dat je ook met een lokaal account voor Windows kunt aanloggen op apps die een MS account gebruiken.
Je kan met een lokaal account even goed uw office aanmelden met je MS account., geen probleem .
zie blauwe text " alleen Microsoft Apps
 

Bijlagen

  • Local Account en ms account voor Apps.png
    Local Account en ms account voor Apps.png
    95 KB · Weergaven: 42
  • Alleen Microsoft-Apps.png
    Alleen Microsoft-Apps.png
    29.9 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Laat je iets weten als en wanneer alles overgezet is naar lokaal aub ?
Tot dan laten we dit topic openstaan.
ik werk lokaal dus u kan de topic afsluiten, heb de test gedaan, router uitgetrokken en ik kon gewoon met de pc werken, alleen geen internet natuurlijk
alleen weet ik niet wat dat wil zeggen in mijn map c\users\marce\one drive
1692500308668.png

en dit staat er in de verkenner

1692500462251.png
????
:)
en
 
Laatst bewerkt:
Als je onedrive niet gebruikt kan je onedrive gewoon verwijderen, bij mij staat die er NIET op. One Drive word zelfs niet geinstalleerd bij nieuwe installatie's .
ik gebruik MRP Project , ik pas zelf mijn installatie USB stick aan met $oem$ en autounattend.xml
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn vraag was nu alleen maar wat die eerste foto betreft, persoonlijke kluis met rood sterretje precies, wat wil dit zeggen meer moet ik niet meer weten over one drive, hij staat uitgeschakeld en kan niet synchroniseren, ik denk genoeg uitleg van jullie gekregen, de onderste foto mag je vergeten is na opstart verdwenen. Ik kan bovenstaande foto DG ie persoonlijke kluis precies wel verwijderen
 
Ik denk dat inderdaad zowat alles aan bod is gekomen. Als het nu nog niet lukt om Onedrive te desactiveren én ook volledig te verwijderen uit je Windows installatie, weet ik het ook niet meer ..;

Ik zet hier een slotje op !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan