Windows 10 netwerk adapter start niet (code 10)

Status
Niet open voor verdere reacties.

FlipFlop

Steunend lid
Vip Lid
Beste techneuten,

Na een crash (ik kon nergens meer in of bij) heb ik besloten om dan windhoos 10 maar opnieuw te installeren.
Dit ging niet zonder enige moeite, om door te kunnen moest ik " ik heb geen internet" aanklikken.
Nu heb ik inderdaad geen internet en heb ook nog geen manier gevonden om dit op te lossen.
intel l211 gigabit.jpg


De drivers van Intel heb ik handmatig geïnstalleerd maar dit mocht niet baten.
Iemand een idee hoe dit te verhelpen? Opnieuw installeren van windhoos komt elke keer bij hetzelfde scherm uit " ik heb geen internet"
Volgende stap is clonen van een bestaande werkende installatie.
Of is het een hardwarefout en moet ik gaan denken aan een nieuw moederbord.

B.v.d.
ho
 
Helaas werkte het installeren van chipset en daarna lan drivers niet, resultaat is exact als voorheen.
Heb inmiddels de originele dvd van asrock (terug) gevonden, na uit elkaar halen en schoonmaken van pc zal ik die eens proberen.
Voor de duidelijkheid: Het is 1 aansluiting rechtstreeks op het mobo, geen kaartje.
 
Dan vrees ik dat je ernstige problemen hebt met dit moederbord.
Het geeft wel degelijk aan dat de Gigabit Netwerk adapter zich in een PCI slot bevind.
En er is eenuitroepteken bij deze Gigabit adapter, wat betekend dat hij niet werkt.
Maar bij Other Devices staan ook uitroeptekens bij PCI Device.

Ik ga er wel vanuit dat je er een 64-bits besturing op hebt staan anders werkt het niet. Asrock heeft geen 32-bits drivers voor dit moederbord in de aanbieding.

Heeft u misschien ergens een USB wifi kaartje dat u tijdelijk even kunt installeren om een internet verbinding te maken. Daarna kunt u Windows laten zoeken naar de drivers.
Of gebruikt u misschien een oudere versie Windows dan het moederbord oud is. Mogelijk werken dan de standaard drivers niet die bij Windows geleverd zijn.
Download dan de nieuwste Windows versie en probeer het daar eens mee.

1627666619243.png
 
misschien dat een bios update werkt?
 
gevonden mogelijke oplossingen :
 
Bedankt voor alle suggesties en ook de links naar soortgelijke problemen, het geeft mij een paar opties en mogelijke richtingen aan
om het te proberen op te lossen, bijvoorbeeld die bios settings)
Op dit moment ligt de pc uit elkaar (zelfbouw eind 2019) dus kom ik er binnenkort op terug om te laten weten hoe het is gegaan.
 
Goed, even een update:

PC goed schoongemaakt, alles nagekeken, alles opnieuw geïnstalleerd vanaf originele dvd, daarna alles ge-update.
Bios was al geupdate naar de nieuwste versie.
Er is weinig verschil, alleen "other devices" foutmeldingen zijn weg.

device manager.jpg


Natuurlijk wil ik graag een permanente oplossing en is het Mobo vernieuwen wellicht ietwat drastisch.
Ik heb intern wat ruimte gemaakt zodat ik een netwerkkaartje zou kunnen plaatsen.
Mijn vraag is: Is dat een goed plan en dan welke? Ik heb glasvezel met een Fritz!Box 5490.
Als ik voor 35 tot 50 euro dit probleem permanent kan oplossen kom ik er nog goed af.
Ik heb er een paar gevonden, graag jullie mening.


 
heb je bepaalde bios settings ook uitgeschakeld?

You could check the following options in the bios like:
Advanced\AMD PBS\LAN Power Enable
Advanced\AMD CBS\XGBE Configuration Options
or other ethernet related options.

disabled the secure boot
 
Naar aanleiding van die suggestie van jou (forum.asrock.com) waarin dat staat beschreven had ik dat uiteraard al uitgebreid bekeken.
Die mogelijkheden in mijn bios/advanced heb ik helemaal niet.
Geen enkele LAN functie verwijzing of XGBE configuration options.
Ik heb wel dusdanig veel gelezen en goed gekeken, dat ik mijn fTPM op enable heb kunnen zetten maar dat heeft hier weer niets mee te maken.
Ander mobo kopen kan ook nog, maar dat is veel werk en deze x470 is niet meer aan te komen.
Voorlopig is dit nog niet opgelost, maar nog een keer dank voor het meedenken.

Secure boot is uit, is altijd uit geweest.
 
Dat is draadloos en dat is op zich makkelijk zat te regelen maar te langzaam in combinatie met een vpn. Het verschil is echt te groot.
Overigens ben ik bang nog meer problemen te hebben/krijgen met dit x470 mobo dus ik zit echt te overwegen om het te vervangen.
Te meer omdat mijn vertrouwen er in weg is en ik toch niet op vakantie kan.
Ach, het houd me van de straat zullen we maar zeggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan