Software Probleem met Samsung TV toestel of het LAN netwerk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Ik kan momenteel geen TV kijken. Er komt bij het aanzetten een upgrade van software.
Er zijn drie heel langdurige software downloads en corresponderende installaties.
In elke drie fazen zijn er foutmeldingen gerelateerd met geheugenfout en DNS-fout.
Ik heb een acces point van Telenet.
Op het einde van de rit komt de melding dat de upgrade is mislukt.
Dan herbegint het ganse proces opnieuw.

Het zou al helpen waar het probleem moet worden gezocht. Bij Samsung TV firmware upgrade of bij iets anders ?
Hieronder een screenshot bij het begin van de upgrade.

Bedankt voor advies.
 

Bijlagen

  • TV PROBLEEM.jpg
    TV PROBLEEM.jpg
    50.4 KB · Weergaven: 55
dit vond ik op de website van telenet blijkbaar zijn er nog mensen met dat probleem
 
Heb geen succes gehad. Gebeld met klantendienst van Telenet. Ze kennen het probleem.
Er komt vrijdag een technieker aan huis om de digicorder te vervangen.
(topic wordt vervolgd)
 
Ik lees dat Telenet verschillende generaties van Digicorders staan heeft bij klanten, maar niet weet welke bij wie.
De oudere ex. kunnen de recente wijzigingen van Telenet (waar zoveel over te doen is geweest en nog is dus ...) niet aan en moeten vervangen worden.

Uit pure noodzaak werkt Telenet nu dus volgens het principe "waar het niet werkt, zal de klant wel roepen ..." en dan vervangen we die.
Niet echt professioneel hé ...
 
Een technieker is deze morgen langs gekomen met een zogenoemde TV-Box.
Hij is hier hoop en al een kwartier gebleven om die aan te sluiten.
Bij het opstarten van de TV-box vult het scherm zich met de melding "Sorry er is iets mis gegaan" (in alle talen).

Hij vertelde dat dit na een half uur zou verdwijnen en dat verder ik alleen moest de taal instellen. Het zou zich allemaal vanzelf uitwijzen. Dat error bericht staat er nu al uren en er gebeurt verder niets.

Dan maar zopas de klantendienst gebeld. De man aan de lijn vertelde dat het geweldig druk was en dat daarom zijn collega zo snel was vertrokken. Hij is zelf technieker maar kon noch de TV-box zelf activeren, noch de technieker bereiken die gekomen was OMDAT HUN EIGEN SYSTEEM NIET WERKT. Hij beloofde mij terug te bellen.

Om een lang verhaal kort te maken : TELENET IS EEN KATASTROFE.

 
Ben ook sterk aan het overwegen om elders te gaan. Ik was tot verleden jaar vol lof over hun producten en service. Maar... daar schiet nietveel meer van over. Ik las een half jaar geleden nog dat ze stilletjes aan 'licht op het einde van de tunnel' zagen. Wel, ik denk dat hun licht nog ver weg is. Idd enorm triestig, en ook voor de werknemers die het goed bedoelen en hun best doen.
 
Laatst bewerkt:
Je moet je wel realiseren dat nagenoeg de ganse technische ploeg van Telenet onder-aannemers zijn. Vaak is het iemand uit je directe buurt die aan je deur staat als je Telenet technische support laat komen.
Wat me wel bevreemdt is dat ze zo vaak techniekers aan huis moeten laten komen, vergeleken met Proximus.
Heb een paar jaren geleden eens in een appartement een technieker bezig gezien om een modem te activeren ... werk dat daar aan was ! Op zijn PC een soort SAP-toepassing waar hij tientallen zaken moest ingeven, testen links en rechts - instellingen dan via het TV-scherm op dat bakske ook de moeite.
Een paar maanden later in een ander appartement dezelfde aktie zélf ! uitgevoerd voor Proximus aansluiting - afhalen in de winkel, inpluggen en opstarten en laten doen ... 15 minuten later : klaar !
Dat verschil in benadering trof me toen enorm ...
 
Nog steeds het zelfde op mijn TV-scherm (zie foto)
Nog steeds telefoontje ontvangen zoals beloofd door de persoon die ik rond de middag aan de lijn had.
Het énige wat wel werkt is de tuner van mijn Samsung-TV (zo heb ik b.v. Spotify en zaken als Euronews.

Eigenaardig dat ik nog Telenet-TV kan bekjjken op mijn PCscherm..

@DDragon80
Tja, er is eigenlijk geen andere oplossing dan over te stappen naar een andere IP.
Maar welke is aan te raden?
 

Bijlagen

  • TELENET_TV-BOX_PROBLEEM[2].JPG
    TELENET_TV-BOX_PROBLEEM[2].JPG
    68 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
Nog steeds het zelfde op mijn TV-scherm.
Nog steeds telefoontje ontvangen zoals beloofd door de persoon die ik rond de middag aan de lijn had.

@DDragon80
Tja, er is eigenlijk geen andere oplossing dan over te stappen naar een andere IP.
Maar welke is aan te raden?
Dit is geen technische fout, maar vertelt je gewoon dat je abonnementsgegevens niet worden herkend.
Het wordt bizar daar bij Telenet ...
 
Laatst bewerkt:
@PhilipV Dus zou je Proximus aanraden?
Ik hou me op de vlakte ... ik raad niemand of niets aan.
Maar ja, zelf ben ik bij Proximus thuis én in 2de verblijf en heb niet te klagen (hout vasthouden).

De support is ook belabberd, hen bellen is een nachtmerrie, hun administratie is belabberd maar hun product werkt bij mij al 10 jaar vlekkeloos.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan