Windows 11 Eigen netwerk niet te vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een laptop van een kennis voorzien van w11 pro i.p.v w10 op een niet compatibele pc.
Bij mij thuis heb ik alle updates gedaan via wifi zonder problemen.
Bij de kennis thuis zie ik zijn netwerk niet andere netwerken in de buurt zie ik wel.Ik zie zijn netwerk wel op mijn smartphone en kan verbinding maken.
Ik heb thuis telenet en hij heeft proximus.
Iemand rad hoe ik dit kan oplossen?
 
toen je thuis de wifi verbond heb je ' automatisch verbinden ' aan gevinkt? dan vinkje verwijderen.
rechtsklik op je wereldbol ( in de taakbalk ): netwerk en internet instellingen, ga naar de geavanceerde instellingen. daar zie je alle netwerkadapters, kijk of die op of af staan.
op datzelfde blad onder ' meer instellingen ', zie je: 'netwerk opnieuw instellen', klik daarop en volg instructies.
succes ermee!
 
thuis inderdaad op automatisch verbinden ingeschakeld en later uitgeschakeld; Zie wel bij kennis thuis een hoop wifi netwerken maar niet zijn eigen. Ga morgen nog eens hetzelfde doen en netwerk opnieuw instellen maar vind het raar dat eigen netwerk niet gezien wordt en vele andere wel.
 
Als de SSID naam als "verborgen" zou ingesteld zijn dan zou je volgens mij wel het bij die SSID horende wifi icoontje moeten zien staan.
Ik denk echter dat bovenstaande niet van tel is want dan zou je hem ook niet op je smartphone zien staan en daar zie je dat netwerk blijkbaar WEL.

Misschien zit het probleem ergens in de instellingen van Wi-Fi in Netwerk en internet.
  • Ga eens via Instellingen naar Netwerk en internet.
  • Klik bij Wi-Fi eens op het pijltje (>) dat zicht rechts van de aan/uit knop bevind.
  • Klik op het pijltje (>) bij Bekende netwerken beheren.
  • Typ in de zoekbalk (bekende netwerken zoeken) eens de naam (SSID) van het netwerk dat je zoekt.
  • Komt het nu in het lijstje tevoorschijn?
 
tot nu toe geen resultaat. Alles uitgeprobeerd tot zelfs Windows terug geïnstalleerd ter plaatse; Eigen router nog steeds niet te zien. Andere laptop ziet router wel.
Ga vrijdag nu eens een externe wifi antennen via USB aansluiten en dan kijken wat het resultaat is.
 
Hallo DDragon80 en Aardbei
Lijkt mij een zeer goede suggestie. Had er ook aan moeten denken. Heb dit al eens meegemaakt vroeger.
Ga dit zeker ook vrijdag meenemen om te proberen.
Bedankt voor de tip
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan