Software Probleem met Samsung TV toestel of het LAN netwerk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Ik kan momenteel geen TV kijken. Er komt bij het aanzetten een upgrade van software.
Er zijn drie heel langdurige software downloads en corresponderende installaties.
In elke drie fazen zijn er foutmeldingen gerelateerd met geheugenfout en DNS-fout.
Ik heb een acces point van Telenet.
Op het einde van de rit komt de melding dat de upgrade is mislukt.
Dan herbegint het ganse proces opnieuw.

Het zou al helpen waar het probleem moet worden gezocht. Bij Samsung TV firmware upgrade of bij iets anders ?
Hieronder een screenshot bij het begin van de upgrade.

Bedankt voor advies.
 

Bijlagen

  • TV PROBLEEM.jpg
    TV PROBLEEM.jpg
    50.4 KB · Weergaven: 55
Ook deze keer, ben je niet alleen ... !


Geduld is een mooie deugd ... het duurt niet een half uurtje, maar soms verschillende dagen !!!
Dat zal die technieker wel geweten hebben, maar zo kon hij weg geraken hé ...
 
Zijn wel problemen van meer dan een jaar geleden. Hier in 2014 overgestapt van Proximus naar Telenet wegens zeeeeeer traag internet, nog geen 10 Mbps, nu een theoretisch 300 Mbpsin praktijk zo rond de 280. Laatst nog iemand van Proximus aan de lijn gehad had die me wilden overhalen om over te stappen naar Proximus, toen ik vroeg naar de internetsnelheid, bleef het een tijdje stil en dan kreeg ik te horen dat het hier nog steeds bedroevend is. Op het platteland zullen we nog in geen jaren fiber hebben.
Momenteel heb ik zelf geen problemen met Telenet maar er zijn er inderdaad veel en de problemen geraken maar niet opgelost, maar hoor ook van Proximus klanten over problemen, is overal iets zeker, de ene raad Telenet aan, de andere Proximus, meer keuze hebben we hier niet.
 
Het probleem bij Telenet is terug te brengen naar hun nieuw IT systeem. Dat is serieus buggy en onstabiel. Maar zoals bij veel grote bedrijven... the show must go on. En ze zijn met dat onstabiel systeem gestart. Goed wetende dat het niet productieklaar en stabiel was. De rest moet ik je niet vertellen...

Als er voor mij een alternief is, zal het Orange zijn. Die maken gebruik van dezelfde infrastructuur = coax. Waar ikzelf wel zeer tevreden van ben van de prestaties dat dit medium bied. Het klassieke telefoonlijntje wat momenteel het alternatief is, is geen optie.
 
Gisteren (zaterdag) gebeld naar klantendienst. Ik kreeg een ticketnummer.
Ik kreeg advies om maandag tussen 9 en 12 terug te bellen.

Met behulp van het ticketnummer kunnen ze de TV-box van op afstand activeren (alleen tussen die uren!).
Ben benieuwd
 
dan zou ik maar vroeg bellen maandag en hopenlijk niet een melding krijgen : een ogenblik geduld aub er zijn nog x-aantal wachtenden voor u!
als je een helpdesk aan de llijn hebt in NL is dit vaak zo en sta je minimaal 20 min in de wachtstand

Vermeld er gelijk ff bij dat je al een x-aantal dagen geen tv heb kunnen kijken. Ze moeten dit aftrekken van je rekening!
let wel: als de fout bij telenet zit
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thuis telenet werkend maar bij mijn zus klamme ellende. Op verplaatsing Proximus maar deugd ook niet echt. Zouden we niet terug een antenneke op het dak kunnen zetten. Maar dan kregen we destijds een verkoudheid daarboven want dat kreng moesten we regelmatig wat gaan draaien om juist af te stellen. En de dakschade was soms niet te overzien.
 
Vanmorgen gebeld naar 015-66.66.66 (opties 2-2 voor technische dienst)
Met die bijkomende opties 2-2 heb je snel iemand van de technische dienst aan de lijn.

Ik gaf het ticketnummer aan, maar daarmee wist hij niet of ik nog een oude digicoder had ofwel een TV-box.
Dan vroeg die man naar het serialnummer van de TV-box (op de achterzijde, in heel kleine lettertjes, te lezen met een vergrootglas )

Het door Telenet gevraagde serialnummer is echter niet niet de S/N nummer !
Voor Telenet betekent het serialnummer eigenlijk het CA ID nummer, beginnend met cijfers 2264

Deze gegevens moest de man nog doorgeven naar een andere dienst, die zich bezig houdt met activeren.
Na minutenlang wachten met ongewenste muziek, kwam hij terug en vertelde dat na 30 minuten de TV-box zou zijn geäctiveerd.

En warempel, het mirakel gebeurde! Ik kan nu opnieuw TV kijken.

Intussen maar gekeken naar de ingebouwde tuner van mijn Samsung tv , waarin 30 zenders staan.
 
Thuis telenet werkend maar bij mijn zus klamme ellende. Op verplaatsing Proximus maar deugd ook niet echt. Zouden we niet terug een antenneke op het dak kunnen zetten. Maar dan kregen we destijds een verkoudheid daarboven want dat kreng moesten we regelmatig wat gaan draaien om juist af te stellen. En de dakschade was soms niet te overzien.
een antenne rotor is/was een handig ding ....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan