Windows 11 Windows 11-Netwerk

fred1946

Steunend lid
Vip Lid
Sinds Windows update zie ik mijn mediaspeler in verkenner netwerk niet meer.
Ben bekabeld aan gesloten.
Zag ook na de update dat ik ineens een Windows old had in verkenner.
Ben er mee bezig geweest maar lukt niet om netwerk in orde te maken.
Weet iemand een oplossing.
Alvast vriendelijk bedankt

DDragon80 excuses voor mijn laten reactie.
mediaspeler staat beneden huiskamer bekabeld naar modem pc staat boven eerste etage bekabeld naar modem.
Modem staat in meterkast begane grond.

HiMedia Q10 Pro 16GB

PC: Windows 11 Home 64-bit
U bent verbonden met het internet
Verbonden via Realtek Gaming 2.5GbE Family Controller
IP adres 192.168.2.1
Subnet mask 255.255.255.0
Gateway server 192.168.2.254
Voorkeur DNS server 192.168.2.254
DHCP Ingeschakeld
DHCP server 192.168.2.254
Adaptertype Ethernet
NetBIOS over TCP/IP Ingeschakeld via DHCP
NETBIOS node type Hybride Node
Linksnelheid 0 Bps
Computernaam
NetBIOS-naam DESKTOP-GK91VVT
DNS-naam DESKTOP-GK91VVT
Lidmaatschap Onderdeel van werkgroep
Werkgroep WORKGROUP
Remote desktop
Uitgeschakeld
Console
Staat Actief
Domein DESKTOP-GK91VVT
WinInet info
LAN-verbinding
Het lokale systeem maakt gebruik van een local area network (LAN) om verbinding te maken met het internet
Het lokale systeem heeft RAS om verbinding te maken met het internet
Wi-Fi info
Hoop dat het duidelijk is.

Controleer eerst of Netwerk Detectie ingeschakeld is:

1. Open Configuratiescherm (in kleine/grote pictogrammen) klik op Netwerkcentrum.
  2. Klik aan de Linkerkant op Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen.
  3. Schakel netwerk detectie in en zet een vinkje voor Schakel het automatisch in van apparaten die met een netwerk zijn verbonden. Dit zorgt ervoor dat apparaten die ook netwerk detectie hebben ingeschakeld, automatisch onder Netwerk komen te staan.
  4. Klik op Wijzigingen opslaan.
Mocht dit het probleem niet verhelpen, kijk dan even of je de mapping naar de NAS /mediaplayer opnieuw kunt aanmaken:
  1. Open Windows Verkenner.
  2. Klik Rechtermuisknop op Netwerk en klik op Netwerkverbinding maken.
  3. Navigeer naar je eigen directory binnen de mediaspeler.

Aardbei wat betreft Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen staat alles aan ook voor de printer.
Even voor de duidelijkheid is sinds na update, voor die tijd geen probleem.
Denk iets met de update te maken heb.

op een forum vond ik dit: (Hopenlijk werk dit?)

Computer configuration > administrative templates > network > Lanman Workstation: "Enable insecure guest logons" = Enabled

There is a GPO setting that can fix this. Computer configuration\administrative templates\network\Lanman Workstation "Enable insecure guest logons

Dat is normaal. De gateway is het adres van je router. Welke ook dienst doet als DHCP server. En die voorziet ook de interne DNS, en alles daarbuiten via DNS forwarding.

Alleen mis ik nog wat informatie betreffende de media speler. Het feit dat hij niet zichtbaar is in de verkenner zegt niet veel.
Wat verwacht je ervan? Toegang naar een webportaal? Toegang naar een datashare van die media speler? ....
Wat zijn de netwerkinstellingen van die media speler? ...

@DDragon80 wat ik verwacht weer gewoon in verkenner netwerk de mediaspeler kan zien zodat ik een film kan slepen van D: naar mediaspeler in netwerk.
Mijn vrouw de laptop zie ik wel.
Voorheen ging alles perfect geen probleem, na de update niet meer.
Ga dat proberen Aardbei.

op een forum vond ik dit: (Hopenlijk werk dit?)

Computer configuration > administrative templates > network > Lanman Workstation: "Enable insecure guest logons" = Enabled

There is a GPO setting that can fix this. Computer configuration\administrative templates\network\Lanman Workstation "Enable insecure guest logons

This policy setting determines if the SMB client will allow insecure guest logons to an SMB server.
If you enable this policy setting or if you do not configure this policy setting, the SMB client will allow insecure guest logons.
If you disable this policy setting, the SMB client will reject insecure guest logons.

Is maw by default al enabled...

@fred1946
Ik weet nog altijd geen details van de (netwerk)instellingen van die media player zelf. Wel van je Windows 11 computer.

Terug
Bovenaan