E-mail Ik kan geen mailberichten meer versturen behalve met Telenet webmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
De vraagstelling leest u in bijlage omdat het voornaamste beeldje in de bijlage niet meekomt via Copy/Paste.
Ik ben al dagen bezig te zoeken naar een oplossing. Het gaat over wachtwoorden waarvan ik niet eens begrijp wat precies wordt gevraagd.
Bedankt voor elke toelichting.
 

Bijlagen

  • Vraag voor forum (wachtwoord).docx
    23.7 KB · Weergaven: 165
uw berichten zijn niet duidelijk
  1. Over welk programma gaat het hier. dat je die fout melding krijg, wand je heb Outlook of (mail) van Windows en Microsoft Outlook van office . 2 verschillende programma. als het over Microsoft Office Outlook gaat. welke versie heb je dan?
  2. wat is het E-mail adres (hier me bedoel ik alles wat achter het @ staat zo als telenet.be of Hotmail.com ) waar mee je nu nog aan het proberen ben .
  3. als ze een wachtwoord vragen van de uitgaande server. is het wachtwoord van het E-mail adres zelf .
  4. Telenet heeft zijn instellingen voor E-mail in te stellen meer beveiligen ,beging dit jaar ,vroeger was simpel. nu is het complexer https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/
kan je hier mee verder ????
 
Geen discussie mogelijk : welke software je ook gebruikt ... de foutmelding die je niet begrijpt is nochtans duidelijk !

1664698478495.png


De uitgaande server van je Office365 waarmee je mails verstuurt vraagt naar het paswoord van de account xxxxx@hotmail.com
Als je webmail gebruikt heb je EERST aangelogd aan die webmail en is dat paswoord dus al meegegeven, daardoor lukt dat wel !

Wat ik dan weer niet snap is waarom je als uitgaande server in je Thunderbird de smtp-server van je Office365 hebt gezet, dat maakt het allemaal nodeloos ingewikkeld.
 
Het bewijst alleen dat dat ik er tevens niets van snap. Wat moet er dan WEL staan om het simpel te houden ?
Gebruik ofwel de SMTP server van je ISP, je internetprovider Telenet of Proximus, met het paswoord dat je dus zeker kent !
Ofwel gebruik je gewoon de Outlook client die in je Office365 zit : die moet je enkel je mailadres meegeven en al de rest wordt door Office zelf ingesteld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan