Opgelost Kan geen verbindign maken met de server via mijn laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eddymo

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb geruime tij mijn laptop niet meer gebruikt daar we niet op reis konden wegens ziekte en corona. Ook dit jaar lukt dat niet. De laptop nam ik steeds mee op reis met de caravan, maar nu bleef hij geruime tijd niet gebruikt. Ik opende hem alleen als er updates waren van Windows ( en dat kon ik zien dankzij de desktop). Nu wou ik hem gaan gebruiken en tot mijn verrassing wil er niets meer werken bij Microsoft Outlook. Ik krijg de volgende melding : Uw IMAP server heeft de verbinding verbroken. Dit kan gebeuren als de verbinding te lang niet actief is geweest ???? Ik kan dus geen mails inladen en bekijken. Gelukkig lukt mij dat wel via Webmail proximus ( en dat zijn identieke instellingen als voor Microsoft Office Outlook). Bij het proberen zegt de mail van Outlook . Netwerkverbindng gelukt. Instellingen voor het mailprogramma zijn OK. En telkens is de aanmelding bij de werver mislukt. Dat is toch bizar al geeft men aan dat ik te lang niet actief was.

Ik krijg nog volgende gegevens Protocol : IMAP
Server : imap.proximus.be
Poort : 993
Foutcode : 0x800CCCDD

En nog dit : poort uitgaande mail 583 met versleuteling TLS . Voor de inkomende mail is de poort 993 met versleuteling SSL;
Wat kan ik hiermee doen . Iemand enige oplossing . Met dank voor de moeite
 
De snelste en kortste weg naar een oplossing is om je account gewoon uit de Outlook op die laptop te gooien (kan geen kwaad, want is toch IMAP)... en daarna opnieuw aan te maken met ingave van alle parameters.

Ik stel voor dat je dat eerst doet ...
Werkt dat nadien nog niet dan raad ik je aan in Google "0x800CCCDD Outlook" in te tikken en je krijgt een hele resem antwoorden op sites en fora, maar veelal engelstalig.
Geraak er dan nog niet uit of is het Engels een probleem, kom hier dan maar even terug en dan wil ik wel verder helpen...
 
Dag PhilipV, Ik heb die code vroeger ook al ingetikt en nu weer maar ik weet niet waar daar mee te beginnen. De reden waarom ik de server imap.proximus.be niet meer kan bereiken zou zijn omdat ik lange tijd niet meer actief ben geweest ??? Hoe ik de verbinding weer actief kan maken is en blijft mij een raadsel. Ik probeer vandaag nog te chatten met Proximus in de hoop een oplossing te krijgen. Mocht U mij alsnog verder kunnen helpen dan ben ik daar zeer dankbaar voor. Weet echter dat ik voor computer deskundigen een techneut ben en dit ook al wegens mijn leeftijd. Dan graag duidelijke stappen die ik moet ondernemen. Met dank
 
Na lang zoeken is het mij gelukt om kontakt te maken met de server. Ik heb alle instellingen identiek gemaakt aan deze op mijn desktop alwaar ze zonder problemen werken.Nu krijg ik nog volgend bericht : Test emailbericht verzenden. De server ondersteunt de door U opgegeven versleuteling voor de verbinding niet. Gebruik een andere versluetelingsmethode. Neem voor assitentie contact op met de beheerder van uw emailserver of uw inernetprovider (ISP. Nu heb ik voor inkomende mail (IMAP poort 993) met versleuteling SSL . Uitgaande email (SMTP poort 587 ) met versleutel:ing TLS. Nu heb ik toch laten werken, hoera !!!! Ik heb de server online gekregen. Wat ben ik blij en bedankt voor uw inspanning
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan