Windows 10 kan geen iso bestand selecteren met rufus

Status
Niet open voor verdere reacties.

gibsonmil

Steunend lid
Vip Lid
Met Media Creation Tool maakte ik een ISO bestand aan en wou dit met het progje Rufus op een opstartbare stick zetten. De laatste versie gedownload (4.3), een lege 16 Gb stick ingestoken en het programma gestart. Het geeft wel het "apparaat = stick" en 'opstartselectie' (schijf of ISO-image selecteren) aan, doch verder kom ik niet met selecteren !? m.a.w. ik kan niet aanduiden waar het ISO bestand zich bevindt, laat staan inladen. Enig idee ?
 
Staat gewoon waar je hem hebt opgeslagen.....

Kijk eens bij je account en download als je het niet specifiek hebt opgegeven waar je ham wilde hebben.
Na download staat hij ook in je browser bij opslaan maar als die gesloten is is die daar weg.
 
Maakt niet uit, Rufus wist die stick sowieso en gaat dat formatteren naargelang de instelling, welke je zelf ook kan bepalen, in Rufus.
 
Laatst bewerkt:
met ventoy gaat dat net zo makkelijk
je kan ventoy ook win 11 voor niet conforme machines gebruiken ZONDER de de 'normale' iso te bewerken. gewoonweg een kwestie van ééntjes en nulletjes te zetten via: VentoyPlugson.exe


off-topic en terinfo
 
Laatst bewerkt:
Ik lees toch dat de TS de ISO "niet kan aanduiden" ???
Heeft dus niets te maken met aanpakken en al zeker niet op basis van de grootte, want als hij de ISO niet kan aanduiden kan Rufus ook niet weten dat hij eventueel groter is dan 4 GB. Logisch toch ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan