Windows 10 kan geen iso bestand selecteren met rufus

Status
Niet open voor verdere reacties.

gibsonmil

Steunend lid
Vip Lid
Met Media Creation Tool maakte ik een ISO bestand aan en wou dit met het progje Rufus op een opstartbare stick zetten. De laatste versie gedownload (4.3), een lege 16 Gb stick ingestoken en het programma gestart. Het geeft wel het "apparaat = stick" en 'opstartselectie' (schijf of ISO-image selecteren) aan, doch verder kom ik niet met selecteren !? m.a.w. ik kan niet aanduiden waar het ISO bestand zich bevindt, laat staan inladen. Enig idee ?
 
... geeft wel het "apparaat = stick" en 'opstartselectie' (schijf of ISO-image selecteren) aan, doch verder kom ik niet met selecteren !? m.a.w. ik kan niet aanduiden waar het ISO bestand zich bevindt, laat staan inladen.
Ben je zeker dat er niet enkel "Selecteren" zichtbaar is, maar dat je er nadien ook nog eens op geklikt hebt ?
Want pas dan komt het eigenlijke selectiescherm te voorschijn.
 
Ik denk dat er bij dit draadje iets serieus mis is gegaan ..wat natuurlijk wel bij mij zal liggen ? Bij het plaatsen van deze nieuwe vraag-onderwerp, kreeg ik onmiddellijk diverse reactie en tips van 'Aardbei'. Verder vond ik het lichtjes abnormaal dat ik verder niks meer over dit onderwerp hoorde !? Zojuist opende ik de wekelijkse update van lopende en afgehandelde items en las de vele reacties op 'mijn' probleempje!! Vorige keer kreeg ik van Philip V de raad om niet telkens de tips opnieuw te 'citere', dus ga ik deze keer een soort gezamenlijke reactie mijnentwege geven,, zij het met dank en excuses voor de helpende handen...
 
Het ISO bestand staat wel degelijk onder Documenten op de harde schijf. Ik had en heb geen specifieke locatie opgegeven en heb nadien zelfs een tweede keer mct opgestart nadat er een windows update was verricht. Nadien eveneens hetzelfde met Rufus geprobeerd op een andere laptop met hetzelfde resultaat. In mijn eerste vraag over "opstartprobleem" sukkelde ik met de opstarbare stick en had ik nu dus dit bestand opeen dvd gebrand wat de oplossing bleek voor dit probleem.
Omdat vele leden hier zo enthousiast waren over Rufus wou ik dat toch ook eens proberen. Noppes dus... tot hiertoe.
 
volg dan dit optie #2


geen rufus gebruiken dus, maar ventoy.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ho Jongens, wie is in godsnaam Ts, ik was het die de vraag heb gesteld i.v.m. rufus. Maar zoals ik al zei moet er serieus iets mis gelopen zijn (mijn fout allicht ?) bij het plaatsen van dit probleempje. Net zoals Philip V stelt: het programma geeft eenvoudig niet de mogelijkheid om het ISO bestand te zoeken, laat staan in te laden voor bewerking op USBstick dat wel degelijk verschijnt in het Rufusmenu, ongeacht de grootte of format !?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan