E-mail Ik kan geen mailberichten meer versturen behalve met Telenet webmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
De vraagstelling leest u in bijlage omdat het voornaamste beeldje in de bijlage niet meekomt via Copy/Paste.
Ik ben al dagen bezig te zoeken naar een oplossing. Het gaat over wachtwoorden waarvan ik niet eens begrijp wat precies wordt gevraagd.
Bedankt voor elke toelichting.
 

Bijlagen

  • Vraag voor forum (wachtwoord).docx
    23.7 KB · Weergaven: 175
Ik kan blijkbaar UITSLUITEND nog verzenden via Telenet Webmail. Bij elke poging tot verzenden via andere mailcliënts is er vraag naar een wachtwoord of komt er een foutbericht .

Wat volgt is een voorbeeld. In onderstaand screenshot tracht ik een bericht te sturen met mailclënt Thunderbird. Het probleem is dat ik niet weet wat in te vullen als wachtoord voor uitgaande server.

1663967188887.png

Via Outlook (ingebakken in Windows 11 beperkte Office) krijg ik tevens altijd vraag naar een wachtwoord.
Maar wat voor wachtwoord vraagt men hier ? Nooit geweten dat er een wachtwoord nodig is voor een server.


Off Topic als feedback.
Mijn post #1 wordt vervangen door #2 . Ik kan post #1 niet bewerken omdat deze optie niet getoond wordt.
 
Laatst bewerkt:
@J.W.

Ik heb een nieuwe MS Account aangemaakt. Nieuw mailadres en nieuw wachtwoord. Dat is gelukt.
Toch is daarmee niets opgelost. Het nieuw MS account heeft een Telenet mailadres ; dus niets te maken met hotmail zoals in het foutbericht.
 

Bijlagen

  • Nieuw MS account en toch geen oplossing.jpg
    Nieuw MS account en toch geen oplossing.jpg
    34.8 KB · Weergaven: 93
Nu dit ook nog :

1664053381552.png


Ik heb al tal van wachtwoorden geprobeerd maar weet nog steeds niet wat mailcliënts verwachten.
Hoe wil je een wachtwoord controleren als je het niet eens kent !
 
Merel heeft zopas een nieuwe account aangemaakt. Met een Telenet adres.
Deze (@live) is niet meer beschikbaar voor het maken van een NIEUWE account.
Enkel @outlook.com en @hotmail.com kunnen nog gebruikt worden voor een nieuwe MS account.
 
Mijne Microsoft account is een Gmail adres en als ik voor een Microsoft product moet laten weten dat ik het ben (verifiëren) ,dan gebruik ik Microsoft Authenticator om te verifiëren . Wat op haar afbeelding staat en wat ik heb met rood onderlijn.
 
Raar dat ik geen foutmelding gezien heb met mijnadres@telenet.be. Men vraagt enkel een 'bestaand' mailadres

Dan zal ik maar een nieuwe account@hotmail.com moeten maken met een nieuw wachtwoord.
Maar ik heb al teveel hotmail adressen naar mijn zin.
En die vragen alllen naar het een wachtwoord (wat ik niet ken) als ik wat wil verzenden.
Als ik het goed begrijp moeten bij verzenden ze elk hetzelfde wachtwoord zien en dat is die van een unieke Microsoft account ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan