Windows 11 Ik krijg geen melding dat hardware veilig verwijderd kan worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Ik krijg geen melding dat hardware veilig verwijderd kan worden.



Ik heb hetzelfde probleem als HIER beschreven. Daar leest men volgende oplossing :

“Verschijnen er überhaupt notificaties in het Systeemvak? (de 'ballonnetjes')
Kijk dan eens naar de registerwaarde HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced\EnableBalloonTips. De waarde hiervan moet op 1 staan.”

Het probleem is dat hier op mijn systeem EnableBalloonTips nergens te vinden is in het register!
Graag had ik een screenshot van iemand bij wie alles juist staat.

Bedankt
 
U zult een waarde moeten creëren voor EnableBalloonTips in het register om zichtbaar te zijn in het register. Volg de stappen:

Druk op Windows-toets + R.
Type Regedit
Blader naar de volgende locatie: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced
Klik rechts op Geavanceerd en klik op Nieuw en selecteer DWORD-waarde.
Geef de nieuwe waarde de naam EnableBalloonTips.
Dubbelklik erop en voer de waarde 1 in voor Enable Balloon Tips.
Klik op OK.

Opmerking: Als u de ballontips wilt uitschakelen, moet u de waardegegevens wijzigen van 1 in 0.


Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)
 
@wivy
Vriendelijk dank voor de duidelijke instructies in #2.
Hieronder het resultaat in het register. Dat ziet er blijkbaar goed uit?
Ik moet nog testen of de melding nu terug opdaagt.

1682974583574.png
 
De aanpassing van het register iheeft geen verandering gebracht.
Een apparaat veilig uitwerpen werkt wel (verdwijnt uit Explorer), maar er komt geen melding.

Ik vemoed dat er een bijkomende actie nodig is (niet noodzakelijk in het register)
 
Wanneer de betreffende USB stick aanwezig is, bekijk dan via het explorer conext menu naar de eigenschappen van dat station.
Er staan twee keuzes: Quick removal of Better Performance
Deze moet op Quick removal ingesteld staan. Anders gaat die 'veilig verwijderen' nooit toepassen op dat apparaat.
@DDragon80
Graag een screenshot aub. Ik zie nergens "Quick removal of Better Performance"
(Heb momenteel Nederlandse versie, maar zie geen equivalente bewoording)
 
1683132355974.png


Je moet dus Better Performance aanvinken ipv de default Quick Removal... (foutje van mij in vorige post)

Maar, standaard Quick Removal behoeft geen hardware veilig verwijderen methode. Omdat die daarop voorzien is (geen cache gebruikt), wat dus veiliger en beter is in deze situatie.
 
@PhilipV
De situatie is zo dat zowel voor als na het uitwerpen van een gekozen item geen melding verschijnt.

Het is in wezen geen groot probeem. Ik ga er verder geen tijd aan verliezen.

Ik weet immers dat door klikken op de item die moet veilig worden uitgeworpen, het inderdaad gebeurt. Met andere woorden, het wordt onzichtbaar in Verkenner.

Wel komt af en toe een bericht als "Het apparaat kan niet veilg worden verwijderd omdat het in gebruik is". Maar dit is een fout in Windows, naar ik heb gelezen.
 
Wel komt af en toe een bericht als "Het apparaat kan niet veilg worden verwijderd omdat het in gebruik is". Maar dit is een fout in Windows, naar ik heb gelezen.
Waarom zou dat een fout zijn ? Het doet dan gewoon waarvoor de funktie in het leven geroepen is nl. verwittigen dat er een programma op je PC een verbinding openliggen heeft met je stick. Verwijder je het dan toch, dan is er een risico dat niet alle gegevens van dat programma ook weggeschreven zijn. Je kan dus gegevensverlies ondervinden. Is de toestand deels wel geschreven/deels niet, dan kan het ook leiden tot een onbruikbare stick.

Als je even wacht en even nadenkt wat je aan het doen was kan je meestal, los van meldingen van Windows, wel weten of er een kans is dat je PC nog iets aan het wegschrijven is naar die stick of niet ... Denk je van niet, dan kan je de stick verwijderen en is het risico miniem. Het programma kan dan wel signaleren dat het verbinding met zijn gegevensbron verloren is.
 
Beste Merel,
Luister naar PhilipV. Weet niet wie jou verteld heeft dat de melding onjuist is.
Je zult nooit de melding "veilig verwijderen" krijgen zolang de USB in gebruik is.
Soms is het niet direkt duidelijk welk proces het is.
Mijn advies is dan om de PC maar even uit te zetten.
Dan weet U zeker dat er geen gegevens verloren gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan