Windows 10 Google Drive app

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerrit

Steunend lid
Vip Lid
D schijf niet zichtbaar in de verkenner van google drive app op pc wel online in browser hoe kan ik die map (computer) zichtbaar maken
Google drive on line.JPG
Google drive in verkenner pc.JPG
 

Bijlagen

  • Google drive on line.JPG
    Google drive on line.JPG
    33.6 KB · Weergaven: 94
  • Verkenner Google drive.JPG
    Verkenner Google drive.JPG
    62.3 KB · Weergaven: 97
Philip niet echt maar alles werkt hier hoor alleen totaal anders als Dropbox .Had mij eigenlijk de moeite kunnen besparen want ik moet nu ca 1Tb terug uploaden naar google en dat vraagt tijd zulle aan 40 bt/sec ben al 2 dagen bezig. Alles ligt hier nochtans volledig bekabelt en heb 40 up/1Tb down van telenet (in theorie he) bedankt he
 
Hallo Gerrit,
Wat PhilipV zegt klopt hoor.
Google Drive for Desktop is niet meer.
Gebruik zelf Dropbox niet, maar denk dat het mogelijk moet zijn direct naar Google Drive te exporteren.
Google Drive maakt nu een virtuele drive aan op je PC.
Ik heb al mijn bestanden door Windows laten verplaatsen naar D:\
Dus mijn systeemschijf C:\ wordt nooit groter dan 60 GB.

Ashampoo_Snap_maandag 17 januari 2022_17h13m04s_001_.jpg

H: en I: zijn mijn Google Drive schijven na de update van Google Drive.
C:\ nog niet opgeruimd na de laatste update, dus net iets meer dan 60 GB.
Zoals je ziet staan al mijn data op D:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het gehad met die Google Drive 2Tb veel te traag synchroniseert wel perfect in Drive maar die kan hier max 150GB aan de rest gaat dus naar computers m.a.w. spiegel van mijn D data schijf en die vertikt het om te synchroniseren alles staat dus geüpload maar na een bestand toevoegen of verwijderen op de D Data op mijn pc verandert er niets in de drive computers heb ze in al die jaren nu bijna allemaal gehad OneDrive1Tb ,Stack2TB Google 2Tb nu ben ik terug naar Dropbox en een illusie rijker is wel de duurste kost 20€ /jaar meer maar werkt zo veel beter
 
Voor die omvang aan data is gelijk welke Cloud-oplossing niet efficiënt, ook Dropbox niet ...
Begrijpelijk als je je realiseert dat voor syncronisatie de beide zijden niet enkel nagenoeg constant moeten gescand worden maar dat het resultaat van die scans ook moet doorgestuurd worden. De communicatie die daarvan het gevolg is over je internet-verbinding sturen zou indien de stroom ongehinderd zou doorgang vinden van die aard zijn dat je online ervaring naar de knoppen gaat.

Om dat te vermijden zijn al die oplossingen zou gebouwd dat er een cap, limiet op die verbinding wordt gelegd. Voor 2 Tb snap je dan meteen dat dit niet anders kan dan ontzettend traag worden. En dat dus nog los van het doorsturen van de bestanden zelf als er een verschil tussen bron en doel wordt vastgesteld.

Overweeg dan toch maar om een NAS te installeren die gewoon bij je thuis staat.
 
ik speel al langer met het idee van een Nas maar mijn kennis van netwerken is bijna nihil .Na jaren van testen van de cloud systemen steekt er bij mij maar één bovenuit en dat is die Dropbox synchroniseert razend snel en de pc krijgt bijna geen belasting ik heb wel de snelste internet van Telenet in gebruik dat moet ik toegeven maar het werkt perfect en een nas zal in mijn ogen zeker niet sneller werken de jaarlijkse kost van die Dropbox valt wat tegen maar het werkt dan ook perfect is nu weer voor een jaar betaald die Nas zal misschien voor volgend jaar zijn en bedankt voor het meedenken groetjes en pr w.e
 
De centjes zijn natuurlijk ook een overweging ... een NAS is schitterend, de mogelijkheden (Synology alvast toch ...) oneindig maar het zal een veelvoud kosten van wat je nu uitgeeft.
Eén (beter is 2 waarvan de ene de andere backupt in de nacht) kost algauw verscheidene 100-tjes, met dan nog de nodige schijven erin, die je apart moet bijkopen. Dat moeten hoogwaardige schijven zijn (genre WD red NAS disken) ...

Als je niet zeker bent dat je het meester zal worden raad ik je zeker aan een 2-de hands op de kop te proberen tikken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan