Windows 10 Google Drive app

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerrit

Steunend lid
Vip Lid
D schijf niet zichtbaar in de verkenner van google drive app op pc wel online in browser hoe kan ik die map (computer) zichtbaar maken
Google drive on line.JPG
Google drive in verkenner pc.JPG
 

Bijlagen

  • Google drive on line.JPG
    Google drive on line.JPG
    33.6 KB · Weergaven: 97
  • Verkenner Google drive.JPG
    Verkenner Google drive.JPG
    62.3 KB · Weergaven: 101
drive is geïnstalleerd op de de besturing ssd disk van 250 gb en kan iets van een 150GB gebruiken en dat is het dan.
De D schijf staat niet op de Drive maar op computers in het account en synchroniseert perfect maar zoals vorig vermeld
Google drive instellingen.JPG
 
Zie het probleem niet : hij staat er toch in je screenshot als 'Mijn Drive' (dat is op de PC waarop je de app opent) en naast 'Andere Computers' (dat zijn de drives van de andere PC's op dezelfde drive) ...
Wat is je probleem dan eigenlijk ?
 
Mijn drive is geïnstalleerd op de C schijf (besturing) 250SSD en die kan maximaal 150GB vrij aan want dan komt mijn c shijf vol te staan.Dus synchroniseer ik mijn D schijf in mijn computers van mijn account werkt perfect alleen in de verkenner hier de I schijf Google drive vind ik mijn synchronisatie map met de naam "D schijf van PC1" niet terug ik hoop dat je mijn uitleg begrijpt in ieder geval alvast bedankt voor het mee denken
 
misschien dit een oplossing?
Dit is VOLLEDIG ACHTERHAALD, er is vorig jaar een grondige heropbouw van Google Drive doorgevoerd, gelijktijdig met de overgang naar de nieuwe syncronisatiemodule !
 
Laatst bewerkt:
... alleen in de verkenner hier de I schijf Google drive vind ik mijn synchronisatie map met de naam "D schijf van PC1" niet terug...

Dat is gewoon niet waar ! Hij staat er wel : noemt alleen niet 'D schijf van PC1", maar gewoon "Mijn Drive" .
  • Wat jij PC1 noemt is de PC die je nu gebruikt en die staat met een Google Drive met letter ! - binnen de opmaak van de nieuwe Google Drive is er altijd een opdeling tussen de Drive van de huidige PC en die van andere PC's op dezelfde account.

    Mijn eigen voorbeeld :

    1642274435772.png


  • Daarnaast heb je de andere PC's ... terug mijn eigen vb.

    1642274514822.png
 
Laatst bewerkt:
misschien dit een oplossing?
Achterhaald en wat meer is : bij de installatie van de nieuwe Google Drive is de mapping naar een drive-letter nu standaard ! Dat is de voornaamste wijziging in de nieuwe versie omdat men er wel weet van had dat de meeste gebruikers daar prijs op stelden en dat manueel toch deden. Nu hoeft het dus niet meer.
 
Ik deel niks via google Drive (cloud) , ik wil nog enige vorm van privacy behouden.
Gewoon een NAS goed geconfigureerd hebben waar je overal ter wereld op kan inloggen om bij mijn gegevens te komen
 
Dat is je goede recht, maar even zo goed heeft TS het recht om dat wel te doen.
En hij dacht een probleem te hebben, terwijl het er eigenlijk géén is - lijkt alleen zo op het eerste zicht door het feit dat Google idd. een klein jaar geleden het geweer van schouder heeft veranderd.

Overigens ik denk niet dat TS het over delen had, enkel voor eigen gebruik... het uitbreiden van de hem ter beschikking staande opslag én het bereiken daarvan vanop verschillende PC's = volstrekt legitiem gebruik van cloud opslag.

PS : vergis je niet - ik ben een fervent NAS- aanhanger - hier staan 3 Synology apparaten !
 
Hier is de cloud niet bedoeld om te delen maar enkel om overal aan mijn bestanden te kunnen af en toe wordt dat eens gebruikt om een foto of bestand te delen maar dat is uiterst zeldzaam .Ik had jaren Dropbox 2TB 120€ nu dus Google drive 100€.Het NAS systeem heeft ook zijn nadelen als het brand ben je alles kwijt ieder zijn mening en dat respecteer ik zeker aan ieder een hartelijk dank en Pr W.E
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan