Windows 10 Windows 10 PC niet compatibel met Windows 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
In Tweakers lees ik dat 240 miljoen pc's in oktober 2025 e-waste zullen zijn nadat Microsoft zijn gratis updates van win 10 stopt.

Wat een verkwisting van geld en materiaal nu men ons verplicht van minder te verbruiken doet Microsoft net het omgekeerde.

Wanneer ik de PC Health check doe krijg ik de melding dat mijn Intel processor niet ondersteund wordt en moet TPO2 ingeschakeld worden.

IK heb mijn pc eind januari 21 gekocht en mag na een goede 4j al een nieuwe kopen.

Waarop wacht Europa om maatregelen te nemen om dit te voorkomen?
 
originele iso's van windows 10/11 zijn makkelijk te vinden :)
type in google : genuine-installation-media

Dit is legaal om te downloaden , echter om windows te kunnen gebruiken is aanschaf van een licentie verplicht!
 
Aardbei, ik gebruik al sinds jaar en dag allerhande boot-USB's. Ik ben informaticus van beroep.
Heb er al diverse gebruikt zoals UNetbootin, MultiBoot, YUMI, Rufus en sinds de eerste versie al Ventoy.
Allemaal handig als toolkit om computers bij problemen onder handen te nemen.
Never judge a book by it's cover. ;)
 
Aardbei, eigenlijk heb je geen licentie nodig om Windows 10 of 11 te mogen gebruiken. Er zijn alleen een aantal beperkingen ingebouwd die je met een licentie aan de praat krijgt, maar je kan en mag Windows zo gebruiken. Microsoft laat dat (voorlopig althans) toe, met de beperkingen uiteraard.
 
@MerlinTG : off-topic heb je dit al es gelezen :


doe ik leuke dingen mee, linux distro's met percist file (taal,tijdzone,keybaord blijven bewaard), .... . voorbeeldjes van achtergrond:

1704580858070.png

1704580898466.png

1704580935283.png
 
Ik heb ook zo'n laptop (ASUS) die aan alle eisen voor Windows 11 voldoet,
behalve dat de processor nog een quad-core is, en dit is voor MS niet OK.
Heb mijn huidige Win10 geöptimaliseerd en ernaast (=op apparte partities)
2 Linux-distributies geïnstalleerd (OpenSuse Leap en ZorinOS). Deze laatste
lijkt heel erg op Windows 11 en is even gemakkelijk in gebruik.
 
@ lange pier, hoe gebruik ik mijn PC vanaf oktober volgend jaar met Windows 10 als er geen beveiligingsupdates meer gemaakt worden of hoe kan ik deze PC toch met Windows 11 gebruiken zonder teveel technische ingrepen waar ik geen jota van versta.
 
Ik begrijp dit eigenlijk hier nu niet hoor. Ik heb zo een donkerbruin vermoeden dat dit hier al eerder is gepost. De zoekfunctie had hier echt wel soulaas kunnen brengen.
Om te antwoorden op de vraag van TS, het is zelfs mogelijk om de 23H2 te krijgen in plaats van de 22H2 op een niet ondersteund systeem. Dus zie ik eigenlijk niet wat het probleem is. Dit bericht is trouwens op een laptop met een intel processor van de tweede generatie. Dus totaal nog geen sprake van TPM en secure boot want ik heb nog geen Uefi bios. Dit toestel draait op Win 11 23H2
 
@cve Niet één keer, maar al ontelbare keren : we zullen de zoekfunktie nog eens wat meer onder de aandacht moeten brengen zodat onze bezoekers makkelijker vinden wat hier allemaal al besproken én opgelost is ... ik maak er bij gelegenheid eens werk van.
 
  • Leuk
Waarderingen: cve
1704904453622.png


Staat nochtans mooi duidelijk in het vet dan nog rechts boven. Maak er gebruik van en vaak zul je versteld staan dat u vraag hier al aan bod is gekomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan