Windows 11 Laptop gaat niet verder bij poging tot installeren Windows 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,

Bij mij oude Laptop, een Dell Latitude 6420, kan ik Windows niet meer installeren, iets wat ik kort hiervoor nog wel kon. Wanneer ik Windows wil installeren via een geprepareerde USB_Stick, dan verschijnt normaliter dit beeld op het scherm (zie afbeelding 1), daarna hoort dit sherm te verschijnen (zie afbeelding 2). Dat laatste gebeurt niet. Het scherm blijft zwart/grijs, zonder dat er een normale voortgang plaats vind. Wie weet wat hier aan de hand kan zijn en wellicht nog beter: wie we). Met vriendelijke groet,
Cor
 

Bijlagen

  • Afbeelding 1.jpg
    Afbeelding 1.jpg
    54.5 KB · Weergaven: 43
  • Afbeelding 2.jpg
    Afbeelding 2.jpg
    43.9 KB · Weergaven: 46
Als je voor familie of vrienden zo'n CE of BE iso hebt zijn ze niet verplicht dezelfde versie te hebben die jij hebt gedownload.
bijv jij heb een licentie voor pro en de ander voor home edition.
Installatie zou dan niet gaan?
 
wil iemand toch een volledige legale BE of CE iso hebben zoek in google op:
nl-nl_windows_11_consumer_editions_version_23h2_updated_aug_2024_x64_dvd_d3e1c088.iso
nl-nl_windows_11_business_editions_version_23h2_updated_aug_2024_x64_dvd_03c01555 .iso
 
Normaal gesproken
Business ISO's zijn niet gratis te downloaden. Microsoft biedt ze aan op MVS en VLSC, maar daarvoor moet u een hoog abonnementsgeld betalen.

Consumer ISO's zijn gratis te downloaden en ISO bevat bijna alle edities zoals Home/Pro/Education behalve Enterprise. Aan de andere kant bevat Business ISO alle edities behalve Home level editions en deze ISO's hebben standaard een KMS-sleutel geïnstalleerd.
 
Maakt voor mij niet uit waar truus22 de licentie en of de iso gekocht dan wel gratis vandaan heeft, feit is wel dat de stick met de win11 installatie wel al met succes op een andere computer is gebruikt geweest. Daaruit mag men toch besluiten dat een discussie over de herkomst van de iso of licentie hier helemaal naast de kwestie is. Die stick blijkt dus te werken als Windows 11 installatiemedium. Ben je het hier meen eens PhilipV?

@truus22
Intussen heb ik mijn HDD "Maagdelijk" schoongemaakt met het programma Acronis en opnieuw een poging tot installeren gedaan, met helaas met hetzelfde slechte resultaat. Weer niet gelukt dus:cautious:
Welke schijfindeling heeft die schijf nu, MBR of GPT?
 
nu zie ik toch geen enkel verband van aan/opmerkingen: #33,#35,#38,#39 en #40 met het probleem van de TS.

leg me nu es het verband uit aub.
komt allemaal geleerd over ... niet?

in het tijdperk van Win 7, kon je door manipulatie van eiconfig een super dvd maken met ALLE versie van win 7 (Starter?,Home ..... Ultimate). nu spreken ze van Consumer- en Business versie. so what .... !? klinkt indruk wekend, maar .... is het niet.

'jan met de pet' bezigd meestal de Home edition, de iets veeleisende gebruiker de Pro versie (groups policy,RDP, .... , bitlocker).

de TS zal waarschijnlijk ook heel de familie niet voorzien van een Win 11 gezien de problemen met één laptop.
@truus22: deze opmerking is niet om je kwetsen hoor, je hebt je beperkingen van kennis al eerder in dit topic toe gegeven.
 
The end,

Misschien is het handig dat jij bepaalde opmerkingen over wel of geen kennis achterwege laat?
en zeker niet openlijk publiceer.

Het probleem bij truus22 bleek achteraf in corrupt geraakte iso bestanden te zitten die elders gedownload waren.
Ik heb hem advies gegeven om iso's die men gaat gebruiken vooraf te gaan controleren met Oracle VM Ware
 
Hallo the End, ik begrijp jouw vraag helaas niet. Kan je s.v.p iets duidelijker zijn?

Hallo beste mensen, ik wil jullie hierbij tot mijn vreugde laten weten dat mijn probleem lijkt opgelost. Ik weet het nog niet zeker, maar het lijkt erop dat het gebruik van een USB Stick met het programma Ventoy erop, het het probleem veroorzaakte. Ik denk dat, omdat ik op advies van Philip, een ISO installatie bestand downloadde en op een andere USB Stick dan de Ventoy stick plaatste. Bij de installatie via deze stick, deed zich het probleem niet voor. Vandaar mijn voorlopige conclusie. Ik moet dit echter nog verder onderzoeken want ik kan mijn eigen voorlopige conclusie nog maar moeilijk geloven.
Vriendelijke groet,
Cor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan