Windows 11 Kan Windows Defender niet meer uitzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,
Sinds kort merk ik, dat ik Windows Defender niet meer kan uitzetten. Wie weet hier meer van? is dit het gevolg van een Update, met als gevolg een beperking om de Windows Defender te manipuleren, of kan er een andere oorzaak zijn? Ik hoor het nog graag.
Cor Jansen
 
dit komt NIET door een update van windows. indien je malware hebt of iets anders: deze uit schakelen!
klik op het defender-schildje (links),menu gaat open.
kies: virus en ...., ga dan naar instellingen voor virus- en ...
scrol naar beneden: zoek Manipulatiebescherming zet deze op OFF/UIT !!!!
sluit af!
zie attach voor de handeling ... min of meer ....
filmpje is blijkbaar niet mee gegaan in de upload, jammer!
 

Bijlagen

  • Defender.zip
    1.8 MB · Weergaven: 91
Laatst bewerkt:
Screenshot (20231023-150703).jpg
 
Dank voor de suggestie Vivy. Defender Control had ik al. Kan inderdaad nuttig zijn, maar mij ging het om de veranderde Interface van Windows Defender. Ik begrijp nog steeds niet, hoe die zo veranderd kan zijn (met veel minder mogelijkheden) zonder dat ikzelf iets had gewijzigd in Windows Defender. Intussen heb ik met het programma AOMei een eerder gemaakte Systeem Backup terug gezet en nu ziet Windows Defender er weer normaal uit. Gelukkig, maar begrijpen doe ik het nog steeds niet.
Groetjes,
Cor
 
Nog dank voor meedenken lange pier. Zoals je hierboven kan lezen, heb ik het probleem op kunnen lossen door in backup terug te zetten. Alles draait weer als normaal, maar begrijpen doe ik het nog steeds niet. En op je hoofd vraag beantwoorden; zover ik weet gebruik ik geen ander antivirus programma dan Windows Defender en verder heb ik geen idee welk ander programma op mijn laptop hier eventueel verantwoordelijk voor kan zijn.
 
this in orde gekomen door een eerdere back-up terug te plaatsen maar op de vraag gebruik je nog iets anders dan de Defender komt er geen antwoord van u .
tevens herinner ik me dat er ooit eens een advies werd gegeven aan u om de Defender via een register tweak definitief uit te zetten omwille dat jij destijds een ander beveiligingssoftware gebruikte .. of vergis ik me .
 
Hoi Qtex, Ik dacht dat ik hierboven (aan Lange pier) antwoord op die vraag heb gegeven en jou laatste suggestie: Dat kan zo zijn, maar dat kan ik mij niet herinneren. Verder dacht ik, dat ik toch altijd wel antwoord geef op een vraag, maar ik kan dat natuurlijk wel een keer over het hoofd hebben gezien b.v. wanneer er meerdere suggesties binnen komen op mijn hulp vraag.
Groet,
Cor Jansen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan