Windows 10 Windows 10 start niet door na ingave code "Fatal error"

Status
Niet open voor verdere reacties.

bremalie

Steunend lid
Vip Lid
Computer PC start normaal op maar na het ingeven van de code krijg ik de melding "Fatal error" en popup scherm " Settings directory is not found" en verder gebeurt er niets. Met ctrl alt delete krijg ik wel het scherm van taakbeheer, afmelden, andere gebruiker maar kan daar niets meedoen.. Met DART 10 recovery programma systeem file repair gedaan maar dit help niet. Weet er iemand welke file hiervoor deze fatal error melding geeft of een oplossing voor dit probleem? mvg en dank voor jullie moeite. Bremalie
 
Zou ik nu ook als advies geven, teveel fouten op die hdd, Windows wrs teveel beschadigt.
Tenzij er belangrijke dingen op staan die je terug wil, mss niet onmgelijk maar als je er niet veel ervaring mee hebt...

Mocht je voor een standaard HDD gaan probeer dan zeker een PMR/CMR te vinden NOOIT een SMR gebruiken als boot en/of werkschijf !!!
Of bij een eerlijke verkoper die je kan garanderen, en ook laten zien, het een PMR/CMR schijf is.
Of zelf controleren bij fabrikant voor de specifieke HDD en model die je zou willen.
Buiten het professionele (dure) segment echter winig kans tenzij mss 500, max 1000GB maar zelfs dan nog een risico.

Daarom sowieso best voor SSD gaan. Spijtig genoeg net 50% duurderl geworden... :-(
 
Laatst bewerkt:
CMR = Conventional Magnetic Recording, schijven gemaakt vóór 2008 gebruikten deze technologie.
PMR = Perpendicular Magnetic Recording, vanaf ongeveer 2008 gebruikten schijven deze technologie.
SMR = Shingled Magnetic Recording, vermijd deze... het is traag en onbetrouwbaar.

CMR = Loodrechte magnetische opname , oude technologie - schrijf met magnetisme
(geschreven gegevens overlappen zichzelf niet)

SMR = Shingled Mag-opname
Nieuwe technologie, gegevens op dezelfde manier geschreven, maar overlappen elkaar.

SMR maakt nog steeds gebruik van magnetisme.
SMR IS dus een vorm van PMR.

nieuwste techniek is
HAMR and EAMR
 
@Deus misschien zou het nuttig zijn even uit te leggen wat een PMR/CMR in vergelijking met den SMR dan is... slechts techneuten weten dat.
Klopt wel maar vermoed het sowieso toch een SSD zal worden.
Mijn info is meestal Engelstalig, sommigen hebben dat dan weer niet graag.
Zou de vraag komen, springen er dan wrs genoeg op met Nederlandstalige info of links op.

Maar allez, eentje die al wat basic info geeft: Zo verhoog je capaciteit van harde schijf met technieken als SMR

Waarom geen SMR HDD? Kijk uit met SMR HDDs!
 
Laatst bewerkt:
De WD Black reeks is altijd verkocht als hun meest betrouwbare HDD, die zijn sowieso CMR.

Heb net eens een zoekopdracht voor WD gedaan.
Bij de gevonden 62 WD HDD zijn er 51 CMR, 8 SMR en 3 EAMR, 51x CMR is al positief.
Een paar jaar geleden zou het wrs nog andersom geweest zijn.
Mss omdat er toen zoveel kritiek op gekomen is en de vele NAS problemen.

Mocht iemaand ooit een opstart- of werkschijf, voor bv videobewerking best toch extra opletten.
Eens de film of foto's of... afgewerkt kunnen die wel op een SMR HDD gearchiveerd worden maar als werkschijf... nope.
 
Okidoki, dank je wel, maar welke file's bedoel je juist? De file van de user-gebruiker of nog andere? Alle files kan ik nog bekijken.
Laat maar ik copier de ganse schijf naar een usb disk en herinstaleer windows 10 op de schijf Dan gaat er nog niets verloren.
Zou het lukken om windows 11 te instaleren op de schijf met de code van windows 10 of is mijn configuratie daarvoor niet geschikt.!
 
Voor check oem /retail versie
open command prompt:
CMD (als admin)
slmgr.vbs /dlv
Slmgr –dli
Slmgr /dli


1708808456724.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan