Windows 10 Windows 10 PC niet compatibel met Windows 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
In Tweakers lees ik dat 240 miljoen pc's in oktober 2025 e-waste zullen zijn nadat Microsoft zijn gratis updates van win 10 stopt.

Wat een verkwisting van geld en materiaal nu men ons verplicht van minder te verbruiken doet Microsoft net het omgekeerde.

Wanneer ik de PC Health check doe krijg ik de melding dat mijn Intel processor niet ondersteund wordt en moet TPO2 ingeschakeld worden.

IK heb mijn pc eind januari 21 gekocht en mag na een goede 4j al een nieuwe kopen.

Waarop wacht Europa om maatregelen te nemen om dit te voorkomen?
 
NIEMAND verplicht je om windows 11 te kopen, te upgraden of zelfs te gebruiken.
De gratis updates gaan inderdaad stoppen. Mensen over de streep trekken windows 11 te gaan gebruiken zal een uitdaging worden voor Micorsoft.
Misschien als volgend jaar windows 12 uitkomt kan men besluiten om de vereisten van windows iets te versoepelen.

Maar geen nood. Je kan de PC Health Check makkelijk omzeilen
Maak een unttended XML bestandje aan, download een originele windows 11 iso en zet het het XML bestandje in de root.
 
De iso ziet er dan ongeveer zo uit: (TPM_fix.cmd hoeft niet perse!)

176653054-4d41af10-fc97-40ca-b095-e5cdbf2e75e3.png
 
en moet TPO2 ingeschakeld worden.

Maak daar maar TPM2.0 van.
<< TPM bestaat al ruim twintig jaar en is sinds ongeveer 2005 onderdeel van pc's. In 2016 is TPM versie 2.0 - de huidige versie ten tijde van dit schrijven - de standaard geworden in nieuwe pc's.>>
 
Dat klopt @wivy volgens de healt check is hij 8j oud Médion Intel Pentium CPU G3260@3.30 GHz. Ik ben ook niet zo onderlegd in die technische termen daarom schreef ik TPO in plaats van TPM. IK bekijk wel wat de mogelijkheden zijn in oktober 2025.

Wat mij tegen het hoofd stoot is het grote aantal pc dat dreigt ergens op een stort te geraken als de mensen geen betaalbare oplossing vinden.
 
Met Rufus kun je gewoon een installatie USB stick freubelen voor PC's die niet geschikt zouden zijn voor W11.
 
Dat klopt @wivy volgens de healt check is hij 8j oud Médion Intel Pentium CPU G3260@3.30 GHz. Ik ben ook niet zo onderlegd in die technische termen daarom schreef ik TPO in plaats van TPM. IK bekijk wel wat de mogelijkheden zijn in oktober 2025.

Wat mij tegen het hoofd stoot is het grote aantal pc dat dreigt ergens op een stort te geraken als de mensen geen betaalbare oplossing vinden.
 
<<Wat mij tegen het hoofd stoot is het grote aantal pc dat dreigt ergens op een stort te geraken als de mensen geen betaalbare oplossing vinden.>>

Ook in 2021 bestonden er al lijsten met processors die compatibel waren (zijn) met W11.
Door de specificaties van uw pc eens na te kijken en te vergelijken met zo'n lijst had u die (sterk verouderde) aankoop waarschijnlijk niet gedaan.
 
Dan moet je nog iets daarvan kennen, ik kan vrij goed met een pc werken maar van de technische specificaties weet ik op de basis gegevens na amper iets.Voor mij waren de opslag capaciteit en de prijs de voornaamste keuze. Ik zag ondertussen dat ik mij met het aankoop jaar vergist heb, dus eind januari 2020.
 
Ik vermelde hier wat Tweakers post , Canalys: stopzetting van windows10- support maakt e-waste van 240 miloen pc'. Vermits ik op dat gebied een leek ben ga ik ervan uit dat deze info volledig juist is.Nieuwsbrief Tweakers van zaterdag 23/12.
 

Bijlagen

  • Canalys_ stopzetting Windows 10-support maakt e-waste van 240 miljoen pc’s - Computer - Nieuws...pdf
    88.5 KB · Weergaven: 43
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan