Windows 11 Laptop gaat niet verder bij poging tot installeren Windows 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,

Bij mij oude Laptop, een Dell Latitude 6420, kan ik Windows niet meer installeren, iets wat ik kort hiervoor nog wel kon. Wanneer ik Windows wil installeren via een geprepareerde USB_Stick, dan verschijnt normaliter dit beeld op het scherm (zie afbeelding 1), daarna hoort dit sherm te verschijnen (zie afbeelding 2). Dat laatste gebeurt niet. Het scherm blijft zwart/grijs, zonder dat er een normale voortgang plaats vind. Wie weet wat hier aan de hand kan zijn en wellicht nog beter: wie we). Met vriendelijke groet,
Cor
 

Bijlagen

  • Afbeelding 1.jpg
    Afbeelding 1.jpg
    54.5 KB · Weergaven: 43
  • Afbeelding 2.jpg
    Afbeelding 2.jpg
    43.9 KB · Weergaven: 46
TS probleem opgelost maar omdat het hier vernoemd werd toch wat aanvullende info:
maar het lijkt erop dat het gebruik van een USB Stick met het programma Ventoy erop, het het probleem veroorzaakte.
Als je die Ventoy stick al even geleden had aangemaakt moet je mogelijk Ventoy updaten. Je hoeft hiervoor de stick niet te wissen.
Heb zelf ooit ook eens een "Ventoy" boot/iso probleem ervaren. Ventoy update gedaan et voila, opgelost.
(De iso kan uiteraard ook fout zijn....)

Ik denk dat, omdat ik op advies van Philip, een ISO installatie bestand downloadde en op een andere USB Stick dan de Ventoy stick
Ik moet dit echter nog verder onderzoeken want ik kan mijn eigen voorlopige conclusie nog maar moeilijk geloven.
Als je dat nog steeds wil testen?

Test mss eerst of het aan Ventoy lag, dat zal snelst gaan, enkel Ventoy update nodig;
Ventoy downloaden, Ventoy USB stick aansluiten, Ventoy starten, juiste stick/partitie aanwijzen (Ventoy partitie), update uitvoeren, testen.
Werkt nu wel? Was Ventoy probleempje en ISO ok. Werkt niet? Mogelijk nog steeds Ventoy probleempje, of ISO...

Wil je de ISO testen?
De ISO die op de Ventoy stick staat naar USB overzetten met RUFUS. Testen. Werkt? = ISO OK!
 
Laatst bewerkt:
Aan allen die reageerden op mijn hulpvraag, kan ik melden dat mijn probleem is opgelost. Ik heb Windows opnieuw schoon kunnen installeren. Mijn dank aan allen die daaraan hebben bijgedragen. Groet,
Corh
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan