Opgelost Wachtwoorden dubbel laten beheren ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Ik gebruik al jaren lastPass. Maar nu heeft Firefox tevens een wachtwoord beheerder. Allebei geven ze suggesties voor veilige wachtwoorden. Waar is het veiliger opgeslagen in Firefox of in Lastpass ? Met de pw manager van FF heb ik nog geen lange ervaring opgedaan. Deze popt telkens op als hij een aanmelding/registratie pagina tegenkomt.
 
Ik gebruik LastPass ook al jaren , maar die van firefox ga ik niet gebruiken , ik denk dat LastPass veiliger is ( mijn mening hé) het kan zijn dat ik mis ben maar ik verander niet .
 
Beiden bieden een gelijkaardig product aan. Hoewel Lastpass veel meer features heeft vermoed ik, speelt ook al langer mee ondertussen.
Beiden bieden ze een veilige encryptie aan waar zelfs het eigen bedrijf (vb Lastpass) de data (wachtwoorden) niet kan/gaat lezen. Dit is ondertussen sterk in twijfel getrokken (en bewezen) door verschillende individuen. https://palant.info/2019/03/18/shou...tpass-uploading-your-passwords-to-its-server/

Men heeft ook zulke software die lokaal werkt, ipv in de cloud zoals bovenvermelde. Welke het veiligste is, hangt af van verschillende factoren.
Indien je een lokale oplossing kiest, hangt de veiligheid/betrouwbaarheid van die tool voornamelijk af van de veiligheid van het systeem waarop het draait. Je dient je dan ook geen zorgen te maken over wat er al dan niet met die data in de cloud gebeurd. Maar je verliest de dynamiek van de cloud tools...

Ikzelf gebruik momenteel Lastpass. Al denk ik eraan om voor bepaalde wachtwoorden naar een lokale oplossing te zoeken.
 
Naast een cloudbased ww-beheerder gebruik ik ook een simpel .txt document om ww's te "beheren"; wel versleuteld en geback-upt. uiteraard
Kleine extra moeite, maar extra zalig ( ;) ) veilig gevoel!
 
Grootste onderscheid in gebruik tussen een locale beheerder en iets als LastPass is uiteraard dat je Cloudbased kan gebruiken over al je toestellen en zelfs onafhankelijk van platform (althans in LastPass). En dat backup verzekerd is, maar dat kan je uiteraard lokaal ook goed verzorgen...
 
Ik hou al mijn wachtwoorden bij op OneNote. Heb dit zowel op mijn Smartphone als op mijn pc staan. Je moet natuurlijk wel het wachtwoord van OneNote onthouden natuurlijk. We gebruiken OneNote ook als boodschappenlijstje, to do lijstje. Kortom OneNote word hier voor heel veel dingen gebruikt.
 
Moet je dan wel manueel opzoeken - LastPass herkent de sites waar je naar toe surft en je hebt de mogelijkheid om al bij voorbaat te kennen te geen dat je wil inloggen of op het moment zelf met één klik in te loggen.

In mijn geval heb ik daar zo'n 120 sites, mails en toegangscodes van apparaten in zitten : zie me nog niet in een OneNote document zitten te browsen elke keer als ik ergens wil inloggen... 't hangt er dus maar vanaf hoe intensief en frequent je paswoorden nodig hebt hé ...
 
Moet je dan wel manueel opzoeken - LastPass herkent de sites waar je naar toe surft en je hebt de mogelijkheid om al bij voorbaat te kennen te geen dat je wil inloggen of op het moment zelf met één klik in te loggen.

In mijn geval heb ik daar zo'n 120 sites, mails en toegangscodes van apparaten in zitten : zie me nog niet in een OneNote document zitten te browsen elke keer als ik ergens wil inloggen... 't hangt er dus maar vanaf hoe intensief en frequent je paswoorden nodig hebt hé ...
Daar heb je zeker een punt, LastPass heeft wel zijn voordeel daarin dat hij zelf inlogt en OneNote is gewoon een verzamelpunt kan zijn.
 
Tja, vanzelf ingelogd zijn LastPass zijn we nog niet als Firefox reeds klaar staat om paswoorden op te slaan. Dat feit is een + voor FF.
Maar het nadeel is groter dan dit klein voordeel, want uitsluitend met de opslag bij FF is men niks op andere browsers. Bovendien heeft LastPass toch nog meer functies (vermoedelijk).
Over veiligheid zijn we niet uitgepraat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan