Internet Algemeen 272 wachtwoorden gehackt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste Mensen,
Via mijn Browser Chrome krijg ik de melding dat er 272 wachtwoorden die Chrome voor mij bewaard, gehackt zijn. Ik kreeg ten gevolge hiervan van Chrome het advies om deze ww's te wijzigen en ik wil dat ook gaan doen, maar veel van die ww's (meestal van bewaarde Internetpagina's) gebruik ik niet of- nauwelijks meer en die zou ik volledig willen verwijderen. Hoe dan ook, dat is veel werk en ik vraag mij af of er wellicht een handige en minder tijdrovende manier is, om dat voor elkaar te krijgen. Ik ben benieuwd naar het advies dat ik hierover hoop te krijgen en ik hoor het nog graag.
Groet,
Cor Jansen
 
Hallo beste Mensen,
Via mijn Browser Chrome krijg ik de melding dat er 272 wachtwoorden die Chrome voor mij bewaard, gehackt zijn. Ik kreeg ten gevolge hiervan van Chrome het advies om deze ww's te wijzigen en ik wil dat ook gaan doen, maar veel van die ww's (meestal van bewaarde Internetpagina's) gebruik ik niet of- nauwelijks meer en die zou ik volledig willen verwijderen. Hoe dan ook, dat is veel werk en ik vraag mij af of er wellicht een handige en minder tijdrovende manier is, om dat voor elkaar te krijgen. Ik ben benieuwd naar het advies dat ik hierover hoop te krijgen en ik hoor het nog graag.
Groet,
Cor Jansen
“Beste Truus22”, Er zijn programma’s waarin je jou wachtwoorden in kunt opslaan en waarmee je met één lang wachtwoord beveiligen kunt. Dan kan dat een eerste stap zijn. Nu filter je langzamerhand allen goede nog te gebruiken wachtwoorden. Dus binnen een veiliger omgeving. Degene die jou al eerder tipte over een langere wachtwoord is ook heel goed te noemen. Nog beter zou het zijn als goede “hobbyvrienden” om elkaar nog meer te ondersteunen maar dan is de vraag hoe? Daar ben ik nog niet uit. Internet is niet meer zoals het oorspronkelijk was.
 
Een tip: gebruik wachtwoorden met hoofdletters en speciale tekens en gebruik er een die meer dan 8 tekens bevat.
Die zijn voor hackers minder snel te kraken

En verder?
Controleer op https://haveibeenpwned.com/
of je e-mailadres of eventuele andere gegevens zijn buitgemaakt door hackers na een datalek
.
Check je recente bestanden.
8 tekens is hopeloos achterhaald, ik denk dat je 18 bedoeld. Dat houdt nog stand.
 
Ik wist niet eens dat het mogelijk was om met Chrome wachtwoorden op te slaan, en maar goed ook want geen haar op mijn hoofd zou er aan denken daar gebruik van te maken. Ik raad iedereen 1password aan, dat stelt je in de mogelijkheid diverse en ingewikkelde paswoorden aan te maken zonder dat je ze hoeft te onthouden. Bij links naar valse websites zal inloggen simpelweg niet werken dus het geeft daarenboven extra veiligheid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan