E-mail E-mail programma's moeilijkheden met wachtwoorden

Besten,

THUNDERBIRD :

Voor mijn e-mails werkte ik tot nu toe met Mozilla Thunderbird.
Ik heb daar 2 accounts voor 2 diverse personen.
Wanneer ik op heden wil inloggen verkrijg voor beide accounts een schermpje met de melding dat ik voor beiden het wachtwoord moet invoeren.
Maar geen enkel wachtwoord wordt aanvaardt.
Dus verkrijg ik steeds voor beiden een schermpje met de melding dat er geen mails kunnen worden gedownload.

WEBMAIL :

Door een gebuur - die ook bij Telenet is - werd ik attent gemaakt op hun e-mail programma :: "WEBMAIL"
Ik heb dit ook geïnstalleerd en ben er tevreden over.
Maar op heden wil ik ook dat 2e account installeren.
En......... ik verkrijg steeds het schermpje dat ik het wachtwoord moet opgeven ??????
Maar....... het is een volledig nieuw account ????

Kan er iemand mij wegwijs maken uit die "wachtwoorden" perikelen ?

Dank bij voorbaat
FLAMINGO 🤓
 
voor webmail voor meerde accounts zou makkelijk moeten gaan lijkt me?
maar wachtwoorden onthouden staat er niet bij?

hoe log je in webmail in (via egdge)?

als je inlogt krijg je een "sessie" of wel een cookie
die "sessie" bevat je inlog informatie en zegt dat je bent ingelogt en wie je bent ( en nog een hoop andere dingen )
elke sessie heeft een verloop tijd ( timeout ) en moet binnen die tijd vernieuwd zijn om verder te gaan

Ik weet niet hoe edge deze instellingen vasfhoud.

je kan proberen met een andere browser ( chrome of firefox ? ) of het vasthouden van wachtwoorden wel werkt

thunderbird:
je wachtwoorden staan opgeslagen irn extra- instellingen - privacy en Beveiliging.
Misschien heb je een fout wachtwoord ingevuld of kloppen de gegevens niet voor inkomende / uitgaande mail
 
bij Telenet webmail kan je maar met 1 e-mail adres aangemeld zijn, voor die andere moet je eerst afmelden en dan die andere aanmelden .

maar in Windows 10 of 11 heb 2 app's de ene noemt "Mail" de andere moet" Outlook" deze zijn zoals Mozilla Thunderbird
je kan een van deze eens proberen

je moet wel "Andere account" kiezen voor telenet in de lijst

1715365181069.png
 
Besten,

THUNDERBIRD :

Voor mijn e-mails werkte ik tot nu toe met Mozilla Thunderbird.
Ik heb daar 2 accounts voor 2 diverse personen.
Wanneer ik op heden wil inloggen verkrijg voor beide accounts een schermpje met de melding dat ik voor beiden het wachtwoord moet invoeren.
Maar geen enkel wachtwoord wordt aanvaardt.
Dus verkrijg ik steeds voor beiden een schermpje met de melding dat er geen mails kunnen worden gedownload.

WEBMAIL :

Door een gebuur - die ook bij Telenet is - werd ik attent gemaakt op hun e-mail programma :: "WEBMAIL"
Ik heb dit ook geïnstalleerd en ben er tevreden over.
Maar op heden wil ik ook dat 2e account installeren.
En......... ik verkrijg steeds het schermpje dat ik het wachtwoord moet opgeven ??????
Maar....... het is een volledig nieuw account ????

Kan er iemand mij wegwijs maken uit die "wachtwoorden" perikelen ?

Dank bij voorbaat
FLAMINGO 🤓
Wij gebruiken bluemail met 7 account gaar prima / Bluemail met 7 account gaat prima zowel desktop als android
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met TB dien je wel op je emailaccount een juist wachtwoord te gebruiken die je dan in Thunderbird dient te gebruiken, is/zijn je accounts/wachtwoorden bij je provider miss. geblokt?

Is mij een keer gebeurt bij Ziggo i.v.m. dat ik en virus zou hebben verstuurt, na het veranderen van de wachtwoorden werkte de accounts weer, heb diverse email accounts.
 
Terug
Bovenaan Onderaan