Windows 11 Windows met twee wachtwoorden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Enkele pubers hebben spelletjes gespeeld op een laptop die beveiligd was met een wachtwoord.
Hoe ze dit hebben kunnen omzeilen is onbekend. Het gevolg is dat die laptop nu twee eigenaars heeft en bij het opstarten steeds naar het tweede onbekende wachtwoord vraagt. Ik heb een systeemherstel uitgevoerd (van Windows 11 naar Windows 10) maar dit bracht geen oplossing.
Heeft iemand een idee hoe die tweede eigenaar verwijderd kan worden?

@Deus Wat je stelt klopt in grote lijnen maar het probleem van TS is daar niet mee gerelateerd. Hopelijk brengt het onderscheid tussen lokaal en online account hem niet nog meer in verwarring.

Hij heeft 2 accounts op zijn PC (lokaal dus) en wil er ééntje (dat hij niet kent en niet gebruikt) eruit knikkeren. Maar kan het blijkbaar in de accounts van Windows niet vinden. En dat laatste is het bizarre !

@PhilipV 'k weet het, was niet het probleem en teveel informatie kan verwarren.
Maar TS haalde zelf aan "Een lokaal account mag ik niet aanmaken, om o.m. OneDrive te kunnen gebruiken."

Dacht dat nadat hij (hopelijk) zijn probleem heeft opgelost mss toch interessant is dat hij weet een lokaal account en OneDrive perfect kunnen samenwerken.
Heb zelfs een sterk vermoeden hij dit probleem met een lokaal account niet gekregen had.
Misschien toch maar overwegen naar een lokaal acdcount te gaan?

Ben ik het mee eens ... mijn policy is :
  • voor Windows, PC etc... enkel een lokaal account. Dat maakt het bereiken van mijn 3 NAS servers op het vlak van shares ook makkelijker en naadlozer ;
  • voor aparte apps die een MS account vragen heb ik er wel een en gebruik ik die zonder problemen
maar dus nooit op OS niveau.

• Leuk
Waarderingen: Deus
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan