Internet Algemeen 272 wachtwoorden gehackt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste Mensen,
Via mijn Browser Chrome krijg ik de melding dat er 272 wachtwoorden die Chrome voor mij bewaard, gehackt zijn. Ik kreeg ten gevolge hiervan van Chrome het advies om deze ww's te wijzigen en ik wil dat ook gaan doen, maar veel van die ww's (meestal van bewaarde Internetpagina's) gebruik ik niet of- nauwelijks meer en die zou ik volledig willen verwijderen. Hoe dan ook, dat is veel werk en ik vraag mij af of er wellicht een handige en minder tijdrovende manier is, om dat voor elkaar te krijgen. Ik ben benieuwd naar het advies dat ik hierover hoop te krijgen en ik hoor het nog graag.
Groet,
Cor Jansen
 
Begin alvast met de belangrijkste accounts. Dit is dan ook dringend.
272 wachtwoorden...? Dat wil dan ook zeggen dat je overal hetzelfde wachtwoord gebruikt hebt. Zoals we hier wel meer op hameren, gebruik voor elk account een ander wachtwoord! Want dit kan serieuze gevolgen hebben, en temeer met de houding: "dat is veel werk voor mij"
 
ik wilde eerder vandaag aanhalen dat het enkel via de Edge mogelijk is om "alle" opgeslagen wachtwoorden te selecteren en enkel die "uit" te vinken die men dan effectief wilt behouden ...deze optie zie ik nergens terug in Chrome ook niet in de Firefox.
het is dus zoals eerder vermeld werd per link per link na te kijken..
 
of je wijzigt het paswoord van de sites die je wel nog gebruikt en laat de andere voor wat zijn ... dan zal een eventuele hacker er ook al niet veel plezier meer aan beleven nietwaar ?
 
Een tip: gebruik wachtwoorden met hoofdletters en speciale tekens en gebruik er een die meer dan 8 tekens bevat.
Die zijn voor hackers minder snel te kraken

En verder?
Controleer op https://haveibeenpwned.com/
of je e-mailadres of eventuele andere gegevens zijn buitgemaakt door hackers na een datalek
.
Check je recente bestanden.
 
Wil er toch op hameren om ALLE account aan te passen. Tenzij je echt niet geeft om je veiligheid en privacy.
Waarschijnlijk hebben die accounts ook adres gegevens, tel nummers, en mogelijks zelfs creditcard gegevens.
Dus... als dat voor jou echt niet belangrijk is... laat alles maar op zen beloop. En dan zeker binnenkort niet komen klagen over de gevolgen.
Indien wel belangrijk? Start NU om ALLES overal aan te passen.

Ik kan echt niet begrijpen dat hier zo laks mee omgegaan wordt.
 
Wil er toch op hameren om ALLE account aan te passen. Tenzij je echt niet geeft om je veiligheid en privacy.
Waarschijnlijk hebben die accounts ook adres gegevens, tel nummers, en mogelijks zelfs creditcard gegevens.
Dus... als dat voor jou echt niet belangrijk is... laat alles maar op zen beloop. En dan zeker binnenkort niet komen klagen over de gevolgen.
Indien wel belangrijk? Start NU om ALLES overal aan te passen.

Ik kan echt niet begrijpen dat hier zo laks mee omgegaan wordt.
Man,
mijn vrouw heeft net hezelfde meegemaakt, klagen en zagen tegen mij van hoe kan dat en wat voor nut heeft dat en wie doet zo iets. Als ik dan zeg, verander AL je wachtwoorden overal, kreeg ik als antwoord, weet je gij wel hoeveel werk dat is!!! Dus zelfs hier vindt ze dat het niet zo een vaart zal lopen, terwijl ik erop hamer om dat toch zo snel mogelijk in orde te brengen. Ze is er dit weekend mee bezig geweest. Het is niet laks zijn, maar ze ziet er tegen op om zoveel sites van een ander wachtwoord te voorzien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan