Windows 10 Verbinding laptop en PC-scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Kan men of hoe kan men verbinding maken tussen een laptop het PC scherm van zijn desktop ?
Reden van vraag : zo kan ik de inhoud van mijn laptop VERGROTEN op mijn PC scherm.

Flamingo :geek:
 
Met een scherm kan ja, maar dat kan dan niet aan je desktop PC gekoppeld zijn.
Maar afhankelijk van de aansluitingen op beide apparaten kan je dat met een kabel tussen laptop en scherm over HDMI, of over (S)VGA of mits de geschikte kabels over een combinatie van beiden.

Dan kies je op de laptop voor Duplicate scherm, Extend scherm naar gelang je behoefte.
 
Vraag ging niet over een TV ! Maar over het gebruik van een groot scherm van een desktop PC voor weergave van de laptop.
En zoals gezegd dat kan.... maar niet gelijktijdig met de koppeling met de desktop PC, die stekker zal je dan elke keer moeten versteken ...
 
Je kan een kleine app en driver op je laptop en desktop zetten. Daarmee kan je het scherm van je PC als extra scherm voor je laptop gebruiken.
Natuurlijk moet je desktop dan wel steeds aan staan. Zoek op internet naar SpaceDesk.

Of je kan een KVM plaatsen tussen je desktop en je scherm. Er is dan een tweede ingang op die KVM waar je je laptop op aansluit.
Met een schakelaartje schakel je dan het scherm om van desktop naar laptop en omgekeerd, afhankelijk van op welk toestel je aan het werken bent.
Uiteraard kost dit een beetje geld, maar je hoeft dan niet altijd het scherm af te koppelen, enkel een hdmi stekker insteken of uittrekken aan je laptop, en op het schakelaartje drukken. Je kan zelfs een toetsenbord en muis aan de KVM koppelen. Die kan je dan voor zowel de desktop als de laptop gebruiken.
Prijzen van een KVM variëren vanaf een kleine 30 euro tot...
 
Heb je zoiets aan uw laptop zoals bij #2 is vermeld

IMG_0096.jpeg
 
Beste Martin TG,

Hartelijk dank voor Uw uitgebreide uitleg.
IK en vele lezers zullen ewl verstaan wat "KVM" is !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik vindt het afschuwelijk hoeveel mensen antwoorden doorsturen denkende dat IEDEREEN een computer expert is en al die termen verstaat.

Hierbij een mededeling aan allen die een antwoord of oplossing bieden :
***** Geef duidelijk uitleg en geen afkortingen of geef uitleg over deze laatste *****

Een dankbare maar toch gefrustreerde lezer.

FLAMINGO
:geek: :devilish:
 
Ik begrijp je reactie en je kunt niet alles weten - maar in tijden van AI kun je wel snel alles TE WETEN KOMEN ...
Als anderen je willen helpen, is het minste dat je kan doen zelf ook even iets opzoeken.
We zijn volwassenen, nietwaar ? en geen kinderen meer ...

Vb. hier in dit geval : het intikken van "Wat is een KVM ?" in Google Bard (of ChatGPT) leert je in vlekkeloos Nederlands....

---> Een KVM-switch is een hardwareapparaat dat het mogelijk maakt om meerdere computers tegelijkertijd te bedienen met één toetsenbord, muis en monitor. KVM staat voor Keyboard, Video, Mouse.

Afbeelding van Een KVMswitch

Een KVMswitch


KVM-switches worden vaak gebruikt in professionele omgevingen, zoals IT-afdelingen, datacentra en callcenters. Ze kunnen ook nuttig zijn voor thuisgebruikers die meerdere computers hebben, zoals een gamecomputer, een werkcomputer en een mediacenter.

KVM-switches zijn verkrijgbaar in verschillende maten, met verschillende functies en prijspunten. De meest voorkomende soorten KVM-switches zijn:

  • Desktop KVM-switcheszijn kleine, compacte switches die op het bureau kunnen worden geplaatst. Ze zijn meestal geschikt voor maximaal vier computers.
    Afbeelding van Desktop KVMswitch

    Desktop KVMswitch

  • Rack-mount KVM-switcheszijn ontworpen om in een serverrack te worden gemonteerd. Ze zijn meestal geschikt voor grotere aantallen computers, tot wel honderden.
    Afbeelding van Rackmount KVMswitch

    Rackmount KVMswitch

  • IP KVM-switcheszijn netwerkgebaseerde switches die via een netwerk kunnen worden bediend. Ze zijn ideaal voor situaties waarin de gebruikers niet fysiek bij de switches kunnen komen.
    Afbeelding van IP KVMswitch

    IP KVMswitch
KVM-switches hebben een aantal voordelen, waaronder:
  • Efficiëntie: KVM-switches kunnen helpen om de efficiëntie te verhogen door het aantal toetsenborden, muizen en monitors te verminderen dat nodig is om meerdere computers te bedienen.
  • Besparing: KVM-switches kunnen helpen om geld te besparen door het aantal toetsenborden, muizen en monitors te verminderen dat nodig is.
  • Ruimtebesparing: KVM-switches kunnen helpen om ruimte te besparen door het aantal toetsenborden, muizen en monitors te verminderen dat nodig is.
KVM-switches kunnen een waardevolle aanvulling zijn op elke omgeving met meerdere computers. Ze kunnen helpen om de efficiëntie, kosten en ruimtebesparing te verbeteren.
 
@PhilipV
Bedankt, heb het bestaan van Google Bard ontdekt !
Het werkt inderdaad met de volzin "Wat is een KVM ?"
Het wordt hoogtijd dat ik AI begin te gebruiken.

@flamgen
Niet alle lezers zullen begrijpen wat u met "ewl" (eventueel ?) bedoelt in uw post #9

" IK en vele lezers zullen ewl verstaan wat "KVM" is !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! "

Hierbij een mededeling aan allen die een antwoord of oplossing bieden :
***** Geef duidelijk uitleg en geen afkortingen of geef uitleg over deze laatste *****

Ter informatie : AI staat voor artificiële intelligentie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan