Status
Niet open voor verdere reacties.
M

mistico

Gast
nu kan ik me niet meer verbinden met de laptop vroeger nooit probs mee gehad draadloos maar vanals we hier beginnen sukelen zijn met tele 2 werkt deze niet goed meer nu hoop ik echt dat het morgen is opgelost hoor
 
Moeilijk om een oplossing te geven als je niet precies omschijft wat jouw problemen zijn.

Mogelijke oorzaken:

  • Update firewall
  • Firmware update v.h. modem
  • Hardware probleem of update

Configureer alles eens opnieuw na een modem reset.
 
na de internet verbinding komt er een vraagteken ? en zegt windows kan geen certificaat vinden dat is de eerste keer dat ik dit voor heb nooit probs me gehad
zal mijn vriend es moeten vragen dan om dat uit te voeren
 
hallo nu doet de vaste pc het ook al niet meer vanals ik de netverbinding stop de pc afzeten daarna terug wil aanmelden doet hij het niet meer moet dan de stekker eruit halen en dan op niew erin dan kan ik me terug op het net verbinden
ga maandag es terug bellen ik ga nog eens controleren of de b box van belgacom het nog doet ook gisteren eens gelukt met de laptop draadloos maar na en tijdje viel de verbinding vanzelf weg ?dit is met de easy box van tele2wat en miserie zeg
 
Werk je via een router, of hoe maken uw beide computers verbinding via het net?
Anders de lease time even kontroleren via de instellingen van uw router, bij D-Link staat die standaard op 1 dag. nadien moet u uw router resetten.
 
ja via de router de laptop is draadloos de vaste met kabel aangesloten
de b box geeft geen verbinding meer dus ik denk dat belgacom geen sinjaal meer geeft de easy box terug aangesloten en werkt weer dus elke keer de modem afzetten ja ik heb al en reset gedaan blijft gelijk hoorik heb dit probleem pas na de overstap van vrijdag van belgacom naar tele2
 
deze avond kon ik op het net maar plost was het gedaan met de pret ook de foon deed het niet meer wat en miseri zeg deze avond weer de stekker eruit en hop het werkt weer morgen es bellen met tele 2 wat en service zeg
 
Je geeft steeds nieuwe info.
Je zegt dat de foon het ook niet deed
Ik neem aan dat dit een VoIP verbinding is via het modem.
Dit betekend dat er iets mis is met het binnenkomend signaal en in dat geval moet je hiervoor de provider benaderen.
Of het modem/router is defect.
 
ja inderdaad dit is voip via de modemik heb deze morgen gebeld naar tele2 en ze zijden dat ze gingen kijken of ze wat voor mij konden doen de modem roeter is niew e easy box van tele2en ik heb er bij gezegd dat ik niet tevreden was over deze service
 
alle de vaste pc doet het nu al 2 dagen maar de laptop niks aan te doen nu kan ik wel bellen maar niet gebeld worden ik ga es naar belgacom bellenen ga ne brief naar tele2 sturen dat ik dit in beraad ga houden en de activiteiten stop zetten dat is geen service zeg nu zelf he mensen
 
Zoals je zegt dat het bellen ook niet goed lukt, zit dit probleem niet in de computer of laptop.

Ik denk niet dat Belgacom hier iets aan kan doen, deze dienst wordt door de ISP ( Internet Service Provider) geleverd.
In jouw geval dus Tele2

Dit kan vanalles zijn van een defect modem tot een defecte router ergens bij jou in de buurt in een centrale kast. Misschien heb je een rotte kabel gebruikt van de aansluitdoos naar het modem?
De kabel van de aansluitdoos waar de verbinding binnenkomt in jouw huis naar het modem mag meestal ook niet al te lang zijn.
Vanuit het modem moet je dan met UTP kabel (netwerkkabel, CAD5 ) naar de computer. Of eventueel draadloos als je een draadloze verbinding wilt en een draadloos modem hebt.

Als het goed is kan de service dienst of Helpdesk van jouw provider inbellen in jouw modem en deze verbinding testen.
Dit kan hier in Nederland bij mijn laatste 4 providers ook, ik heb ook al de nodige storingen achter de rug hier.

Reset het modem eens naar de fabrieksinstellingen via het IP adres van het modem. Dit IP adres zou in de handleiding moeten staan.
Bijvoorbeeld http:// en dan hier het IP adres van het modem.
Dan kom je in het configuratiescherm en meestal kan je daar ook het modem resetten naar de fabrieksinstelling.
 
Hoe reset jij het modem ?
Toch niet alleen door de voeding er vanaf te halen , want dat is niet voldoende.
Meestal zit er ergens een klein gaatje met daarachter een micro schakelaartje.
Deze moet je dan 10 seconden indrukken met een paperclip of i.d.
Of zoals ik eerder zei via het configuratiescherm van het modem door het IP adres in de browser in te geven en te zoeken naar de optie: "Terug naar de fabrieksinstelling" of zoiets. Dit verschilt per modem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan