Internet Algemeen Startlink verbinding en laptop Toshiba Satelitte A300D-17Z

TonyBossche

Steunend lid
Vip Lid
Beste mensen,
ik heb enorme problemen met de internet verbinding nadat ik Starlink heb geïnstalleerd.
Ik geef toe dat de Toshiba Satelitte A300D-17Z een oud paard is maar is het überhaupt mogelijk dat er technische beperkingen zijn op de Internet snelheid? Die snelheid is behoorlijk laag te noemen. Meestal rond de 2Mb en uitzonderlijk soms 9Mb. Ik gebruik het Internet van de laptop, een USB wifi stick en een ASUS dongle. Met de LAN kabel heb ik hetzelfde resultaat. Ik ben zeer benieuwd naar het juiste antwoord maar zou het spijtig vinden wanneer het niet lukt met Internetsnelheid op de laptop. Graag directe uitleg gevraagd.

Je uitleg is nogal verward ... zal je iets duidelijker moeten formuleren.

enorme problemen met verbinding : welke problemen ?
Starlink : dat is wat voor een ding ? heb je het nodig ?
het internet van de laptop : wat is dat - internet zit over de ganse wereld, wat bedoel je met internet van de laptop ?
een ASUS dongle : waarvoor dient die dan ?

een USB wifi stick en een ASUS dongle.
Wat voor Asus dongle? Of bedoel je dat je beiden geprobeerd hebt?
Welk abonnement heb je van Starlink? Is dat het 50 mbit abo? Zoja, sinds wanneer heb je dat abonnement en wie heeft je de schotel daarvoor geplaatst? Want de juiste plaatsing en ontvangst van de schotel heeft enorme invloed op de snelheid.

Als het ook met kabel traag is, dan heb ik dus het idee dat die schotel geen optimale ontvangst heeft.

Terug
Bovenaan