Netwerk Hoe juiste verbinding maken met SMB server

Vraag : Hoe stel ik de juiste poort in met onderstaande informatie:

Dune HD-mediaapparaat bevat een ingebouwde SMB-bestandsserver die toegang biedt tot aangesloten opslagapparaten en intern geheugen vanaf het lokale netwerk.
Vanwege de gecertificeerde Android TV-oplossing (en Google-beveiligingsvereisten) gebruikt de SMB-server een zogenaamde "niet-geprivilegieerde" poort en ondersteunt alleen SMB 2.x/3.x-protocollen (het zeer oude SMB 1.x-protocol wordt niet ondersteund).
Het gebruikte poortnummer is 10445 (in plaats van het standaardpoortnummer 445).
Om verbinding te maken met deze SMB-server, moet u dus rechtstreeks verbinding maken via het IP-adres en het poortnummer handmatig opgeven. Op een Windows-pc moet u poortdoorsturing instellen.

natsourceip2.png

Moet ik deze specifieke poort instellen onder Nat poort redirection of open ports?
maw: in welk vak vul ik de juiste informatie in?

of kan ik het af met alleen het commando :
netsh interface portproxy add v4tov4 listenaddress=0.0.0.0 listenport=445 connectaddress=192.168.1.243 connectport=10445

extra informatie :

Laatst bewerkt door een moderator:
Sluit maar af.
In windows 10 heb ik nooit handelingen moet verrichten om rechtstreeks mijn pc te verbinden met het apparaat en mappen te delen.
In windows 11 juist wel. Of dit beveiligingsredenen zijn zal ik wel niet achter komen,

#38 zal ik nog wel is proberen.

@DDragon80 Ik ging/ga ervan uit dat hij gewoon de shares van zijn Dune op zijn PC en/of TV wil benaderen, niet om er nog een externe bijkomende schijf aan te koppelen.
We spreken dus niet over hetzelfde.

Een externe server/NAS/grote HDD koppelen met een PC was in Windows 10 en alle vorige ook al zo : zijn antwoord dat hij dat vroeger niet deed met Windows 10 en nu wel met 11 mist de clue ... zoals ik hierboven al zei dat moet inderdaad niet van Dune naar PC, maar nu komt er een TV op de proppen en die draait géén Windows en heeft dus wél een SMB - share nodig om zaken vanaf die Dune af te spelen.

Maar @Aardbei dat onderscheid ontgaat je heb ik de indruk.

@DDragon80 Ik ging/ga ervan uit dat hij gewoon de shares van zijn Dune op zijn PC en/of TV wil benaderen, niet om er nog een externe bijkomende schijf aan te koppelen.
We spreken dus niet over hetzelfde.

Een externe server/NAS/grote HDD koppelen met een PC was in Windows 10 en alle vorige ook al zo : zijn antwoord dat hij dat vroeger niet deed met Windows 10 en nu wel met 11 mist de clue ... zoals ik hierboven al zei dat moet inderdaad niet van Dune naar PC, maar nu komt er een TV op de proppen en die draait géén Windows en heeft dus wél een SMB - share nodig om zaken vanaf die Dune af te spelen.

Maar @Aardbei dat onderscheid ontgaat je heb ik de indruk.
dat blijkt. Ik bedankt jullie voor het meedenken en inzet. Weer wat geleerd
Maar het is geen externe schijf hoor? De schijf kan jezelf in de Dune plaatsen als opslag van je films e.d.

Vanuit je PC gezien is de Dune zelf een externe harde schijf, eens je de HDD erin hebt geplaatst.
Dat is gewoon het opzet van een NAS of zoals deze, een pseudo NAS = Network Attached Storage.

Als :
  • de screenshots boven genomen zijn vanop je PC en/of TV
  • je gewoon data of bestanden op de HDD hebt staan die je in de Dune hebt zitten
  • en je daarop share(s) hebt gedefinieerd
  • en het SMB procotol op de Dune draait (wat ik op de screenshots zie staan)
  • je die wil benaderen vanop je PC en/of TV
dan raad ik je aan #38 te volgen.

Terug
Bovenaan