Internet Algemeen van Telenet naar Mobile Vikings

Overstap Telenet naar Mobile Vikings.
Zijn er mensen die ervaring hebben?
Ik ben meest bezorgt in verband met mijn Telenet webmail.
Normaal behouden…. maar is dat ook zo?

Het gaat niet zozeer om de vraag of je webmail behoudt, maar om je e-mailadres. Dat raak je na een half kwijt.

Mijn tip is om dan maar meteen over te stappen op bijvoorbeeld een Gmail e-mailadres. Dat behou je altijd, ook als je overstapt naar een andere internetaanbieder.

Je behoudt niet de webmail-toegang, die is gebonden aan je abonnement.
Wel behoudt je gedurende langere tijd je telenet mail-account ! Maar die je moet je dan lezen vanuit een andere portal of app...
Toch wel hoor, webmail blijft werken.
Eerst was dat slechts 6 maanden, later opgetrokken tot minstens 18.
Het kan zelfs langer maar je moet het dan wel voor het verlopen is aanvragen.
Providers mogen dan wel een vergoeding vragen. (Sommigen doet dat zelfs niet.)

dus niet gegarandeerd, gebaseerd op goodwill.
De wettelijke bepalingen slaan enkel op het behoud van het mailadres en het feit uiteraard dat je die mailaccount moet kunnen blijven uitlezen. Maar er is niets bepaald over de manier waarop ... je kan dus zomaar worden uit de webmail gewipt. Die behoudt je eventueel enkel door goodwill..
Dus toch maar beter op veilig spelen...

Wij zijn ook bij Telenet, ik ben reeds lange tijd over gestapt naar een niet telenet mail adres en daar heb ik tot op heden nog geen seconde spijt van gehad. Veel betere spam filter is 1 van de hoofdredenen dat ik super blij ben dat ik ben overgestapt naar een ander hoofdmail account als dat van Telenet. Ik zou dus ten zeerste aanraden om u hoofdmail bij een andere te nemen. Ikzelf heb er verschillende, maar ik ben wel erg te spreken over gmail. Maar in theorie zou je je mail adres van Telenet kunnen blijven behouden. Wij zelf hebben op aandringen van mij dan enkele maanden geleden ook gekeken om te veranderen van provider, mijn vrouw is niet te overtuigen dat goedkoper (base of orange) want hier ligt enkele Telenet in de wijk waar wij wonen. De hoofdreden is dat we nog steeds te veel betalen voor ons internet en digitale tv is omdat er zo een onzekerheid is op het kunnen behouden van Telenet mail adressen. De opzoekingen dat ik toen gedaan heb kon ik niet garanderen dat haar o zo geliefde telenet mail adres zou onbeperkt blijven werken. Want ze ziet het niet zitten om bij alle sites waar ze een account voor heeft te veranderen naar een ander mail adres, wat uiteraard een huzaren klusje zou zijn.

Wij zijn ook bij Telenet, ik ben reeds lange tijd over gestapt naar een niet telenet mail adres en daar heb ik tot op heden nog geen seconde spijt van gehad. Veel betere spam filter is 1 van de hoofdredenen dat ik super blij ben dat ik ben overgestapt naar een ander hoofdmail account als dat van Telenet. Ik zou dus ten zeerste aanraden om u hoofdmail bij een andere te nemen. Ikzelf heb er verschillende, maar ik ben wel erg te spreken over gmail. Maar in theorie zou je je mail adres van Telenet kunnen blijven behouden. Wij zelf hebben op aandringen van mij dan enkele maanden geleden ook gekeken om te veranderen van provider, mijn vrouw is niet te overtuigen dat goedkoper (base of orange) want hier ligt enkele Telenet in de wijk waar wij wonen. De hoofdreden is dat we nog steeds te veel betalen voor ons internet en digitale tv is omdat er zo een onzekerheid is op het kunnen behouden van Telenet mail adressen. De opzoekingen dat ik toen gedaan heb kon ik niet garanderen dat haar o zo geliefde telenet mail adres zou onbeperkt blijven werken. Want ze ziet het niet zitten om bij alle sites waar ze een account voor heeft te veranderen naar een ander mail adres, wat uiteraard een huzaren klusje zou zijn.
Zie daar ook een beetje tegen op. Het lijkt mij allemaal niet zo simpel. Zou eigenlijk niet mogen zijn. :cry:

Terug
Bovenaan