Mail Thunderbird verzendt berichten pas na invullen van account-wachtwoord bij provider. (in casu Telenet)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Bij gebruik van Thunderbird wordt bij 'Verzenden' van berichten een popup getoond vragend naar het wachtwoord bij de provider.
PAS ALS MEN HET WW HEEFT INGEVULD zal het bericht vertrekken.
Hoe kan men deze popup vraag verhinderen ? Zodra het icoon verzenden wordt aangeklikt, komt deze vervelende pop-up, wat ik wil vermijden. Ligt dat aan een instelling van Thunderbird zelf ? Desgevallend waar precies aub.
Bedankt
 
gebruikte ik iMap dan kon ik niets verzenden of ontvangen ook vroeg deze telkens om het wachtwoord in te geven alhoewel het vinkje aanstond bij de wachtwoordbeheerder om deze te onthouden ! poort 143 werd gebruikt met als authenticatie "normaal wachtwoord "
Met SSL gebruik ik poort 993 en zonder SSL poort 143. Ik denk dat dit bij Telenet ook zo is ???
Kijk dus of dat ook goed staat.
 
Dat komt omdat Telenet mail enkel maar met POP3 kan werken. Toen ik dit las, wist ik het meteen, dat daar de fout moest zitten. Had dit nog nergens gelezen dat TS met IMAP de instellingen ingevuld had. Maar kan evengoed dit over het hoofd gezien hebben ook.
Allez ... waarom staat dan al die informatie over instellingen voor IMAP op hun website ?
 
geloof het of niet maar het werkt nu nadat ik thunderbird op mijn hoofd pc heb geinstalleerd in plaats van op de virtuele ..
in : imap.telenet.be poort 143 verbindingsbeveiliging : STARTTLS authenticatiemethode "normaal wachtwoord "
uit : smtp.telenet.be poort 587 verbindingsbeveiliging : STARTTLS authenticatiemethode "normaal wachtwoord "

*denk dat het dus een probleem hier was betreffende de virtuele Windows !

ook verkreeg ik een Cumulatieve update KB4541335 en verkreeg ik build 18363.752

** heb op de virtuele Windows dezelfde instellingen maar daar wilt het dus niet lukken !
 
ik heb het voor elkaar gekregen dat ook deze te gebruiken is op de virtuele Windows 10
waar lag het nu aan .. wel als gebruikersnaam op de smtp server dient men het volledige email adres in te geven !! *hoe is het mogelijk !!

**overal waar dat mijn email adres vermeld stond werd wazig gemaakt zelfs de naam !

Ashampoo_Snap_woensdag 25 maart 2020_00h44m48s_004_.jpg
 
nee Skippy dat was zeker het geval niet .. het is zoals ik het vermelde want heb op een 2de virtuele Windows hetzelfde probleem indien ik gewoon mijn" naam" vermeld bij gebruikersnaam !
*mogelijk een bug in deze versie.. want geef ik mijn volledig email adres in als gebruikersnaam bij de SMTP server dan werkt alles wel ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan