Mail Thunderbird verzendt berichten pas na invullen van account-wachtwoord bij provider. (in casu Telenet)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Bij gebruik van Thunderbird wordt bij 'Verzenden' van berichten een popup getoond vragend naar het wachtwoord bij de provider.
PAS ALS MEN HET WW HEEFT INGEVULD zal het bericht vertrekken.
Hoe kan men deze popup vraag verhinderen ? Zodra het icoon verzenden wordt aangeklikt, komt deze vervelende pop-up, wat ik wil vermijden. Ligt dat aan een instelling van Thunderbird zelf ? Desgevallend waar precies aub.
Bedankt
 
nee Skippy dat was zeker het geval niet .. het is zoals ik het vermelde want heb op een 2de virtuele Windows hetzelfde probleem indien ik gewoon mijn" naam" vermeld bij gebruikersnaam !
*mogelijk een bug in deze versie.. want geef ik mijn volledig email adres in als gebruikersnaam bij de SMTP server dan werkt alles wel ..
Geen bug hoor - staat gewoon zo in de richtlijnen van de provider !
 
in de richtlijnen staat nergens vermeld dat je als gebruikersnaam ook je volledig email adres dient in te geven ..
richtlijnen instellingen imap of smtp server telenet (oorspronkelijke link werd eerder door Skippy geplaatst )
Wie heeft er hier een vuiltje in zijn oog ?

1585142610446.png
 
wel toen ik dat zag staan dacht ik niet dat men dit bedoelde ..
bij het instellen van een email account geeft men eerst een naam in..
daarna pas het te gebruiken emailadres..
dan kan men kiezen om de gegevens handmatig in te geven of men kiest om dit voor u te laten doen .. ik koos hier dus om dit te laten doen en wat bleekt het geval te zijn ..
enkel mijn naam werd vermeld als gebruikersnaam bij de SMTP server...
na een handmatige aanpassing werd dit dus recht gezet !
 
ik ben al ruim 20 jaar telenet klant ..blijf er ook bij
Ik heb nog nooit een ander gehad als Telenet. Dit zal bij mij ook al ruim 20 jaar zijn. Hier al 11 jaar. hiervoor ik denk 4 jaar in ons vorig huis kom ik aan 15 jaar en ik heb daarvoor internet gehad toen ik alleen woonde in mijn gekocht huis van zodra ik daar woonde, daar heb ik zo een 4 jaar gewoond, ik kom dan aan 19 jaar uit. Dus nee ik kom niet aan ruim 20 jaar maar aan slechts 19 jaar.
 
Ik werd Telenet klant in het jaar van hun ontstaan, dus 1996...
en gebleven (best tevreden hoor !) tot 5 jaar geleden, zelfs toen mijn schoonzoon op de proppen kwam en Sales Mgr werd bij een divisie van Proximus, toen Belgacom.

Maar verhuist 5 jaar geleden (eind 2015) en toen lag hier géén Telenet en wel Belgacom/Proximus en toen overgestapt hé ... dus ook 19 jaar ongeveer.
 
een tijdje geleden werd ik door een telenet medewerker gebeld met de vraag wat er beter kon !
ik zei haar dat men best de stee vaste klanten wel eens mochten bedanken .. en of ze iets van de maandelijkse kost konden verminderen .
ze deelde me toen mee dat ik 3 maanden gratis films mocht kijken wat normaal maar 1 maand is ..
ook ontving ik 3 dagen later een grote boeket bloemen met op het kaartje " voor onze trouwe klant "
 
Ben sinds 2014 bij Telenet, voordien Proximus (werkgever) en heel tevreden.
Ik gebruik eveneens Thunderbird en heb geen enkel probleem ook met Imap bij Telenet, heb verschillende accounts, hotmail, gmail, outlook en telenet.
 
Ikke al 20 jaar tevreden klant bij Telenet en gebruiker van Thunderbird,
Ik gebruik imap en hieronder mijn SMTP instellingen voor Telenet en Gmail.
 

Bijlagen

  • Thunderbird SMTP.jpg
    Thunderbird SMTP.jpg
    84.5 KB · Weergaven: 132
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan