Systeemkopie maken van uw werkende WIN8. ( ter info)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Altijd handig om een systeemkopie te maken van uw werkende windows versie. ook in Win8 zit deze functie ingebakken, alleen na wat zoek werk deze toch terug gevonden.
Een systeemkopie bespaart u een heleboel werk na een probleem, of virus. Het grote voordeel is dat u uw windows versie niet meer moet activeren. Alle programma zitten er ook al ingebakken.
Een systeemkopie maken kan, via Configuratiescherm : Alle Configuratiescherm-onderdelen weergeven : selecteer nadien Windows 7 Bestandsherstel: Een systeemkopie maken.
Deze kan u ergens veilig wegschrijven, op een 15 min heeft u dan opnieuw een werkende win- versie.
 
tevens nadat het systeemkopie bijna voltooid is word er u ook gevraagd om een systeemherstelschijf aan te maken ...
de bedoeling is dat u vanaf deze systeemherstelschijf kunt opstarten indien je eigen systeem niet wilt opstarten ...
dankzij deze systeemherstelschijf kun je dan de optie " herstel van systeeminstallatiekopie " selecteren ( onder voorwaarde dat je externe schijf is aangesloten )
en zodoende zet je je systeemkopie terug en verkrijg je terug een werkende systeem.

Ashampoo_Snap_2013.07.28_12h24m51s_001_.jpg
 
Eigenlijk zou je dit regelmatig moeten doen, zowat tweemaandelijks. Wil je ECHTE zekerheid: plaats dan die kopieën niet op 1 maar op 2 externe harde schijven.

Dit geldt niet enkel voor Windows 8, maar voor elke Windowsversie.

Titel topic = Systeemkopie maken van uw werkende WIN8. ( ter info) maar in de uitleg heeft men het over Windows 7 Bestandsherstel: Een systeemkopie maken.
 
Eigenlijk zou je dit regelmatig moeten doen, zowat tweemaandelijks. Wil je ECHTE zekerheid: plaats dan die kopieën niet op 1 maar op 2 externe harde schijven.

Dit geldt niet enkel voor Windows 8, maar voor elke Windowsversie.

Titel topic = Systeemkopie maken van uw werkende WIN8. ( ter info) maar in de uitleg heeft men het over Windows 7 Bestandsherstel: Een systeemkopie maken.

Het is niet verstandig om, om de zoveel tijd een systeemkopie te maken.
Een systeemkopie maak je maar 1 keer en wel op een moment dat de besturing en alle updates erop staan + alle programma's die je gaat gebruiken. En natuurlijk alle belangrijke data die misschien ge-backuped waren uit een vorige installatie.
Pas hierna maak je een systeemkopie.

Maak wel regelmatig een backup van de belangrijke bestanden.

Het probleem van meerdere systeemkopieën is dat een eventuele laatste systeemkopie, een slechter werkend systeem kan bevatten of misschien wel een opgelopen besmetting die de PC trager kan maken.
Zet altijd de eerste systeemkopie terug zodat er een schoon systeem teruggezet wordt. Daarom heeft het geen zin om elke twee maanden een nieuwe systeemkopie te maken.
 
Bedankt Pluis.
Ik maak af een toe een nieuw systeemkopie, voor elke belangrijke updates of iets dergelijks.. Wel gebruik ik standaard 2 schijven. C: alle programma's: windows, office enz... Daarnaast ook nog een D schijf voor alle documenten, mails, download enz...
Ik heb vroeger hardleers moeten ondervinden dat je windows maar een paar maal mag activeren. Ik houd wel alle systeemkopies bij op een aparte schijf op mijn server. Deze verwisselbare schijf plaats ik enkel als ik reserve kopies van mijn computers maak. Bij twijfel kan ik altijd terug naar mijn basis . Ook op regelmatige basis maak ik een back-up van alle data, ook op een andere verwisselbare schijf.
Ik moet toegeven dat deze manier van werken me al veel tijd en leed bespaard heeft. Nu bij de nieuwe laptop met win8 was het eerst serieus zoeken, alles is weeral op andere plaatsen geplaatst.
Wel heb ik er al een menu start aan toe gevoegd.
 
Wat ik probeer uit te leggen is dit.
Stel ik heb gisteren een nieuw systeem geinstalleerd en heb vandaag een systeemkopie gemaakt.
Volgende week loop ik met deze pc een ernstige besmetting op en ik maak over 3 weken een nieuwe systeemkopie.
Over twee maanden kom ik er achter dat de pc niet meer goed werkt en besluit de laatste systeemkopie terug te zetten.

Deze is dan dus inclusief de ernstige besmetting en heeft dus geen zin gehad om deze aan te maken. Zonde van de schijfruimte trouwens.
 
@ ghost
de windows 8 kun je tot 1000 keer opnieuw activeren
de voorwaarde is dat dit wel op hetzelfde systeem gebeurd , je kan en mag de key niet op 2 verschillende systemen gebruiken .
 
Titel topic = Systeemkopie maken van uw werkende WIN8. ( ter info) maar in de uitleg heeft men het over Windows 7 Bestandsherstel: Een systeemkopie maken.

Eigenlijk klopt de titel niet helemaal en zou het moeten zijn. Systeemkopie maken van je werkende computer.
Wanneer ik een Dualboot installeer Windows8 naast windows7 op twee verschillende harde schijven, dan heb ik een Dualboot Systeem. Of Linux naast Windows.
Ik maak hiervan een systeemkopie. Crasht er één van de harde schijven, dan kan ik met de systeemkopie gans het systeem (Dualboot) terugzetten .
 
Hier staan mijn systeemkopieën op servers in RAID 5 configuratie. Wordt er een schijf slecht, krijg ik hier melding van en zorg zo snel mogelijk dat deze schijf vervangen wordt. Ik heb daarom enkele nieuwe schijven liggen om snel te kunnen ingrijpen.
 
Eigenlijk klopt de titel niet helemaal en zou het moeten zijn. Systeemkopie maken van je werkende computer.
Wanneer ik een Dualboot installeer Windows8 naast windows7 op twee verschillende harde schijven, dan heb ik een Dualboot Systeem. Of Linux naast Windows.
Ik maak hiervan een systeemkopie. Crasht er één van de harde schijven, dan kan ik met de systeemkopie gans het systeem (Dualboot) terugzetten .

Leuk dat je reeds zo ver bent swaske, maar dat is de gemiddelde PC-gebruiker niet. Er lijkt mij alvast dan ook niets mis te zijn met de initiële tip. Iemand van jouw niveau weer waar ie mee bezig is, ja toch swaske ? :duimop:
 
Eigenlijk klopt de titel niet helemaal en zou het moeten zijn. Systeemkopie maken van je werkende computer.
Wanneer ik een Dualboot installeer Windows8 naast windows7 op twee verschillende harde schijven, dan heb ik een Dualboot Systeem. Of Linux naast Windows.
Ik maak hiervan een systeemkopie. Crasht er één van de harde schijven, dan kan ik met de systeemkopie gans het systeem (Dualboot) terugzetten .

klopt niet wat je hier beweerd ,omdat enkel de C word benaderd om een systeeminstallatiekopie aan te maken en niet de gehele HD

Ashampoo_Snap_2013.07.28_21h22m12s_013_.jpg

Ashampoo_Snap_2013.07.28_21h13m26s_012_.jpg
de externe schijf is niet de D maar de G
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan