Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Maten,
Al gans de morgen probeer ik een Systeemkopie te maken zoals ik er al duizend had gemaakt.
Het horizontaal balkje begint te schuiven, en na 15 seconden wordt het helemaal rood met de volgende mededelingen:

(1) Apparaat is niet klaar
(2) Systeemkopie mislukt
(3) 0x80070015

Ik heb Google afgespeurd en geprobeerd wat er gesuggereerd werd; Niets helpt.
In Apparaatbeheer alle USB's die grijs waren verwijderd en ook Schaduwkopiën die grijs waren verwijderd;
Alle schijven gecontroleerd en geen fouten gevonden;
Ge-herstart.
Niet helpt.
Ik wil het echt vinden i.p.v. opnieuw naar een vroegere Image of Systeemkopie terug te keren, want dat had ik gedaan en alles ge-updated.
Benieuwd wat het toch zou kunnen zijn...
 
Rood.JPG

Weeral van dat...

Ik had het toch liever in deze toestand kunnen oplossen, maar als je er geen doen aan ziet, dan ga ik maar naar een vorige Systeemkopie terug en begin opnieuw met updates en een laatste Systeemkopie, want 14 dagen geleden ging het wel.

Laat maar weten.
 
Maar deze System reserved is al drie jaar 100 MB. Dus dat is het toch niet, hé?

gebruik je de Windows 10 !
indien je de Windows 10 gebruikt verkregen door een upgrade of niet dan word de 100Mb die eerder aan de Windows 7 - 8 of de 8.1 toegewezen was vergroot naar 350Mb dat is een vast staand feit ... waarom deze bij u maar 100Mb is (indien je dus de Windows 10 gebruikt ) kan ik niet verklaren .

*zie hier een afbeelding van mijn schijfbeheer ..
Ashampoo_Snap_2015.11.21_16h29m48s_014_.jpg
 
img480.jpg

Dit is een printje van Schijfbeheer van oktober 2014. 't Was toen ook 100 MB en het is nooit anders geweest. Sinds Win10 heb ik al zeker zes Systeemkopies gemaakt zonder problemen.

► Wàt moet ik in Apparaatbeheer verwijderen? De Schijfstation(s) of de Schaduwkopiën? Noteer dat het op geen enkele van mijn drie externe schijven lukt.
 
nu je vermeld dat het dus op géén enkele van je 3 externe schijven lukt denk ik eerder aan een nieuwe vorm van besmetting !!
namelijk dat je usb aangesloten stations onbruikbaar maakt om nog maar iets weg te schrijven ...
doe de test eens en probeer er eens een film van de ene over te zetten naar de andere ... ben dan ook hier naar benieuwd !

ik had het over het verwijderen van de externe schijf !
 
AVI.jpg

Dit is een beeldje van twee schijven waarbij de *.avi-film 'The Global Warming Swindle' werd gekopieerd van D naar G in een flits. Ik had zelfs geen tijd om het venstertje met het kopieer-verloop op te nemen.

Mijn D-schijf is een eSata link en de andere(n) zijn USB.

Maakt het wat uit mijn D te wissen, aangezien het niet uitmaakt welke schijf ik als doelschijf aanduidt..?
 
je dient volgens mij de D schijf niet te wissen aangezien er nog 52% vrij is ...
word er gewoon een map aangemaakt waar de systeemkopie ingezet word ...je kan dus eens proberen om deze D schijf als een doel schijf te gebruiken !
lukt dit dan wel dan heeft het met je usb poorten te maken vermoed ik aangezien je dus wel een bestand kunt over zetten van de ene naar de andere externe schijf !
 
Dat is toch meestal zo. Deze keer ook:

Kopie.JPG

Ik maak nu en dan eens op G of H, maar meestal op D de Systeemkopie omdat dit de snelste schijf is met de eSata verbinding.

Wat kan er nog getest worden?
 
@Q.,

Wanneer ik van mijn SSD naar de externe D kopieer, dan komt er geen USB aan te pas. Dus aan USB kan het niet liggen.

Een interessant probleem, hé. Als het niet opgelost geraak, kan ik terugkeren naar een oudere SK, maar dan hebben we niets geleerd. Ook nog omdat mijn systeem nu zo vlot draait met alle updates van mijn vele Apps...
 
je hoeft niets meer te testen daar jezelf het antwoord heb gegeven !

waarschijnlijk ligt het dan aan de snelheid ... het rare is hier dat ik zelf ook dus mijn systeemkopie's naar een extern usb schijf laat wegschrijven en dit hier dus geen problemen geeft ...ik heb daar straks er nog 1 aangemaakt ..

Ashampoo_Snap_2015.11.21_18h41m45s_015_.jpg
 
@Q.,
Wanneer ik van mijn SSD naar de externe D kopieer, dan komt er geen USB aan te pas. Dus aan USB kan het niet liggen.

in bericht #24 vermeld je dat de D schijf een esata is deze word dus extern gevoed en extern is deze dan ook met een sata kabel aangesloten aan de achter kant van je desktop ... en wellicht lukt het dan de ene keer wel en de andere keer niet ...
wellicht valt hier dan soms de verbinding weg !
bestaat er geen mogelijkheid om de sata kabel rechtstreeks op je moederbord aan te sluiten en deze vervolgens door te trekken naar buiten zodat je de esata schijf kunt gebruiken !

**omdat er soms gesproken werd over de externe schijf dacht ik dus dat dit een usb aangesloten schijf was !
vergissing van me !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan